Gå til innhold

Sa nei til innleggelse.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og det var helt greit sa sykepleieren, det var bare et tilbud. Det var helt opp til meg, og jeg har ikke lyst til det nå. 

Skrevet

Jeg hadde ikke sagt det om jeg virkelig ville ta selvmord, tankene kommer og går og jeg har kontroll. Vil jeg virkelig det så sier jeg det ikke til noen, da bare skriver jeg brev og tar masse piller. Er ikke som bror min så truet med det annenhver dag, men han klarte det til slutt. Tror egentlig ikke han ville dø heller, men når man drikker masse alkohol og tar alle pillene man har dør man. 

Skrevet

Det var synd, men det er jo ingen vits i innleggelse hvis du ikke er motivert for endring. Når det er sagt vet jo jeg lite om hva en innleggelse innebærer.

Skrevet
2 minutter siden, Xtra skrev:

Det var synd, men det er jo ingen vits i innleggelse hvis du ikke er motivert for endring. Når det er sagt vet jo jeg lite om hva en innleggelse innebærer.

Hvis det er masse folk der vil ikke jeg være der, energier og jeg blir dårlig av det. Det er jo et sykehus! Sykehus har ikke gode energier. Jeg prøver å forandre på min tro men klarer det ikke, det er der automatisk. Tar jo medisin nå, han mente det var bra. Merker ikke at jeg har medisiner inni meg, men jeg har jo det. Jeg må gjøre noe, få meg en mentor men vet ikke hvordan jeg skal finne den. 

Skrevet

Synd. Tror du ville fått hjelp med å komme i gang med daglige rutiner, men det er ditt liv. 

Anonymkode: 9003c...243

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Synd. Tror du ville fått hjelp med å komme i gang med daglige rutiner, men det er ditt liv. 

Anonymkode: 9003c...243

Ok. Han skrev på melding nå at det viktigste var at jeg vet jeg har mulighet til å be om det, så det er ikke for sent. Så kunne det hjelpe mer enn en på forhånd trodde. Er bare så ambivalent. 

Skrevet
22 minutter siden, stjernestøv skrev:

Jeg må gjøre noe, få meg en mentor men vet ikke hvordan jeg skal finne den. 

Ja, du må gjøre noe. Ta i mot den hjelpen du kan få fra helsevesenet, ikke sløse bort penger på sjarlataner.

Anonymkode: 7faf0...935

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, du må gjøre noe. Ta i mot den hjelpen du kan få fra helsevesenet, ikke sløse bort penger på sjarlataner.

Anonymkode: 7faf0...935

Klarer ikke ta et valg.

Skrevet
51 minutter siden, stjernestøv skrev:

Ok. Han skrev på melding nå at det viktigste var at jeg vet jeg har mulighet til å be om det, så det er ikke for sent. Så kunne det hjelpe mer enn en på forhånd trodde. Er bare så ambivalent. 

45 minutter siden, stjernestøv skrev:

Klarer ikke ta et valg.

Dersom du tar imot tilbudet om innleggelse og inngår avtale om et behandlingsløp kan du si at du ønsker hjelp til å lære å ta valg. Du vil aldri bli bedre til å ta valg av å ligge hjemme eller av å henvende deg til spåkoner/menn, healere eller medium.

Det er imidlertid to vanskelige ting som skiller deg fra å greie dette:

1. Du må ta det første skrittet, og takke ja til behandling.

2. Du må tåle å følge behandlernes råd og samarbeide med dem om behandling over tid.

Skrevet
3 minutter siden, Kayia skrev:

Dersom du tar imot tilbudet om innleggelse og inngår avtale om et behandlingsløp kan du si at du ønsker hjelp til å lære å ta valg. Du vil aldri bli bedre til å ta valg av å ligge hjemme eller av å henvende deg til spåkoner/menn, healere eller medium.

2. Du må tåle å følge behandlernes råd og samarbeide med dem om behandling over tid.

Ok. Ja får tenke litt på det skrev til han at jeg var ambivalent. Sa i dag og at jeg lurte på om jeg kunne bli kvitt denne troen min, han visste ikke om det var mulig. Men kunne jo prøve å tenke rasjonelt. Han tror drømmer er drømmer, vi blir ikke enige. Han trodde det var en drøm når jeg var inni en annens kropp og, men det var det ikke. 

Skrevet (endret)
3 minutter siden, stjernestøv skrev:

Han trodde det var en drøm når jeg var inni en annens kropp og, men det var det ikke. 

Selvsagt var det en drøm eller en hallusinasjon. Men vi vet at du aldri vil innse det - det er nettopp det sykdommen din dreier seg om.

Endret av Xtra
Skrevet
Akkurat nå, Xtra skrev:

Selvsagt var det en drøm. Men vi vet at du aldri vil innse det - det er nettopp det sykdommen din dreier seg om.

Men jeg vil tenke normalt, men klarer det ikke. Tenker automatisk om ting og det er min indre overbevisning. 

Skrevet
1 time siden, Kayia skrev:

1 time siden, stjernestøv skrev:

Ok. Ja får tenke litt på det skrev til han at jeg var ambivalent. Sa i dag og at jeg lurte på om jeg kunne bli kvitt denne troen min, han visste ikke om det var mulig. Men kunne jo prøve å tenke rasjonelt. Han tror drømmer er drømmer, vi blir ikke enige. Han trodde det var en drøm når jeg var inni en annens kropp og, men det var det ikke. 

Jeg ser ikke sammenhengen mellom det jeg skrev og det du svarer. Leste du det jeg skrev eller leste du bare en setning og begynte å tenke på noe annet (tro)?

Skrevet
1 minutt siden, Kayia skrev:

Jeg ser ikke sammenhengen mellom det jeg skrev og det du svarer. Leste du det jeg skrev eller leste du bare en setning og begynte å tenke på noe annet (tro)?

Kan vurdere innleggelse fremdeles, det var jo et åpent tilbud. Vil jo gjøre som de anbefaler. 

Skrevet
1 minutt siden, stjernestøv skrev:

Kan vurdere innleggelse fremdeles, det var jo et åpent tilbud. Vil jo gjøre som de anbefaler. 

Eller du kan bare gi det en sjanse og si ja. Du har ikke noe annet du må gjøre akkurat nå, du har lyst til å bli bedre til barnebarnet ditt kommer og det er ikke noe annet enn din ubesluttsomhet som hidrer deg. Å skulle "vurdere" er i tråd med det at du sliter med å ta valg. Mitt råd er at du bryter ambivalens-sirkelen nå, TAR et valg - dvs sier ja takk.

Skrevet
7 minutter siden, stjernestøv skrev:

Kan du ikke takke ja og bestemme deg for å bli i noen dager i det minste? Blir det for uutholdelig for deg så kan du jo bare skrive deg ut igjen, du er jo ikke innlagt på tvang. 

Skrevet
7 minutter siden, Kayia skrev:

Eller du kan bare gi det en sjanse og si ja. Du har ikke noe annet du må gjøre akkurat nå, du har lyst til å bli bedre til barnebarnet ditt kommer og det er ikke noe annet enn din ubesluttsomhet som hidrer deg. Å skulle "vurdere" er i tråd med det at du sliter med å ta valg. Mitt råd er at du bryter ambivalens-sirkelen nå, TAR et valg - dvs sier ja takk.

Jo. Men han sa det var ikke alle som fulgte legens råd, så jeg var ikke alene om det. Jo...det er så vanskelig. 

Skrevet
6 minutter siden, Lillemus skrev:

Kan du ikke takke ja og bestemme deg for å bli i noen dager i det minste? Blir det for uutholdelig for deg så kan du jo bare skrive deg ut igjen, du er jo ikke innlagt på tvang. 

Jo kunne jo prøvd noen dager. 

Skrevet
3 minutter siden, stjernestøv skrev:

Jo kunne jo prøvd noen dager. 

Veldig passivt å si "kunne", det er ikke uten grunn den grammatiske formen "kunne ha prøvd" heter kondisjonalis.Hva om du bytter ut ordet "kunne jo ha prøvd" med "kan jo prøve"?

Skrevet
Akkurat nå, Xtra skrev:

Veldig passivt å si "kunne", det er ikke uten grunn den grammatiske formen "kunne ha prøvd" heter kondisjonalis.Hva om du bytter ut ordet "kunne jo ha prøvd" med "kan jo prøve"?

Jo, men blir så i tvil når min samboer sier at det ikke har noe for seg. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...