Gå til innhold

Sa nei til innleggelse.

Anbefalte innlegg

Skrevet
8 minutter siden, stjernestøv skrev:

Jo, men blir så i tvil når min samboer sier at det ikke har noe for seg. 

På hvilket grunnlag baserer han den påstanden?

Nicklusheletida
Skrevet (endret)
11 minutter siden, stjernestøv skrev:

Jo, men blir så i tvil når min samboer sier at det ikke har noe for seg. 

Hva er det som skjer når du er innlagt ? 

Om samboeren din har erfaring med at du blir liggende til observasjon uten at noe skjer, kan jeg jeg forstå han, siden du uansett nå blir fulgt opp når det gjelder medisinering. 

Samboeren din ønsket du skulle legges inn et sted hvor du får komme i gang med fysiske aktiviteter ( var det ikke så ?)  Det synes jeg høres ut som en god ide.

Endret av Nicklusheletida
.
Skrevet
1 minutt siden, Trine skrev:

På hvilket grunnlag baserer han den påstanden?

At jeg har vært der før og ikke blitt bedre, men har jo blitt bedre da pga medisiner. Men nå tar jeg jo medisiner.

Skrevet
1 minutt siden, Nicklusheletida skrev:

Hva er det som skjer når du er innlagt ? 

Om samboeren din har erfaring med at du blir liggende til observasjon uten at noe skjer, kan jeg jeg forstå han, siden du uansett nå blir fulgt opp når det gjelder medisinering. 

Samboeren din ønsket du skulle legges inn et sted hvor du får komme ikke gang med fysiske aktiviteter ( var det ikke så ?)  Det synes jeg høres ut som en god ide.

Han mener det er en oppbevaringsplass uten noen behandling, men det er jo litt aktiviteter. Men jeg holder jo meg mye på rommet, eller har gjort det før. 

Jo han mente jeg heller burde reise på en helsefarm eller noe lignende, men har de det da? Og jeg trenger jo ro og, kan ikke plutselig begynne å trene til maraton. Klarer ikke gå så langt. 

Sykepleieren mente jeg ville få mer aktivitet, blir jo tatt med på turer der. Nei jeg vet ikke. 

Nicklusheletida
Skrevet (endret)
7 minutter siden, stjernestøv skrev:

Han mener det er en oppbevaringsplass uten noen behandling, men det er jo litt aktiviteter. Men jeg holder jo meg mye på rommet, eller har gjort det før. 

Jo han mente jeg heller burde reise på en helsefarm eller noe lignende, men har de det da? Og jeg trenger jo ro og, kan ikke plutselig begynne å trene til maraton. Klarer ikke gå så langt. 

Sykepleieren mente jeg ville få mer aktivitet, blir jo tatt med på turer der. Nei jeg vet ikke. 

Hvis sykepleieren mener det fører til mer aktivitet, da har det noe for seg, men da synes jeg du skulle vært innlagt i flere nåneder. Noen dager med litt mer aktivitet, vil ikke ha noe for seg. 

Det er vel det samboeren din har sett. 

Endret av Nicklusheletida
.
Skrevet
Akkurat nå, Nicklusheletida skrev:

Hvis sykepleieren mener det fører til mer aktivitet, da har det for seg, men da synes jeg du skulle vært innlagt i flere nåneder. Noen dager med litt mer aktivitet, vil ikke ha noe for seg. 

Det er vel det samboeren din har sett. 

Ja mulig det. Var der bare to uker sist, ville hjem og hadde ambisjoner om å gå tur. Men siden det ble jeg i sofaen. 

Nicklusheletida
Skrevet
2 minutter siden, stjernestøv skrev:

Ja mulig det. Var der bare to uker sist, ville hjem og hadde ambisjoner om å gå tur. Men siden det ble jeg i sofaen. 

Siden du heller ikke møter opp på mandagsturer, høres det ut som du skulle hatt noen som henter deg på døra noen dager i uka og tar deg med ut. En støttekontakt.

Skrevet
32 minutter siden, stjernestøv skrev:

Jo. Men han sa det var ikke alle som fulgte legens råd, så jeg var ikke alene om det. Jo...det er så vanskelig. 

Det har ingen betydning for deg hva andre gjør.

25 minutter siden, stjernestøv skrev:

Jo, men blir så i tvil når min samboer sier at det ikke har noe for seg

Det har ingen betydning hva andre mener.

--

Slutt å trekk deg unna valgsituasjonen nå, og ta et valg - du, på vegne av deg.

Skrevet
2 timer siden, Nicklusheletida skrev:

Siden du heller ikke møter opp på mandagsturer, høres det ut som du skulle hatt noen som henter deg på døra noen dager i uka og tar deg med ut. En støttekontakt.

Ja var jo det som var hensikten med kontakt på dagsenteret, men hun gir jo faen i meg. 

Skrevet
2 timer siden, Kayia skrev:

Det har ingen betydning for deg hva andre gjør.

Det har ingen betydning hva andre mener.

--

Slutt å trekk deg unna valgsituasjonen nå, og ta et valg - du, på vegne av deg.

Ja, må lære meg å ta et valg. Hadde besøk nå av to stk, psykologen til han ene ville også at han skulle legge seg inn. Han var og ambivalent og klarte ikke bestemme seg. 

Skrevet
7 minutter siden, stjernestøv skrev:

Ja, må lære meg å ta et valg. Hadde besøk nå av to stk, psykologen til han ene ville også at han skulle legge seg inn. Han var og ambivalent og klarte ikke bestemme seg

Igjen: Andres behov og valg har ikke betydning for deg. Du sliter med å ta valg og mistrives med ambivalensen. Du bør ta i mot hjelp (du kommer ikke til å lære dette av deg selv) for å lære å ta valg, uavhengig av hva andre gjør.

Anonymkode: 25fa5...0a1

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Igjen: Andres behov og valg har ikke betydning for deg. Du sliter med å ta valg og mistrives med ambivalensen. Du bør ta i mot hjelp (du kommer ikke til å lære dette av deg selv) for å lære å ta valg, uavhengig av hva andre gjør.

Anonymkode: 25fa5...0a1

Nei det er jo sant. Fyttikatta så sliten jeg ble etter besøket,det er flere energier på sykehuset. 

Nicklusheletida
Skrevet
51 minutter siden, stjernestøv skrev:

Nei det er jo sant. Fyttikatta så sliten jeg ble etter besøket,det er flere energier på sykehuset. 

Du tar valg, men det har dessverre ofte vist seg at du tar feil valg. Nå er det heldivis andre som har kontroll på medisineringa. Nå skulle jeg ønske du fikk hjelp til å komme i fysisk bedre form også. Det er vel det også mannen din tenker. 

Skrevet
4 minutter siden, Nicklusheletida skrev:

Du tar valg, men det har dessverre ofte vist seg at du tar feil valg. Nå er det heldivis andre som har kontroll på medisineringa. Nå skulle jeg ønske du fikk hjelp til å komme i fysisk bedre form også. Det er vel det også mannen din tenker. 

Ja det er det han vil, gikk litt med sykepleieren i dag da. Trodde jo dagsenteret skulle hjelpe meg med det, men de mandagsturene blir for lange. Hadde jeg bare fått en skikkelig kontakt, ikke den merra der. 

Nicklusheletida
Skrevet
2 timer siden, stjernestøv skrev:

Ja det er det han vil, gikk litt med sykepleieren i dag da. Trodde jo dagsenteret skulle hjelpe meg med det, men de mandagsturene blir for lange. Hadde jeg bare fått en skikkelig kontakt, ikke den merra der. 

Kan du ikke si klart og tydelig i fra til sykepleieren at du ønsker at han hjelper deg med å finne en støttekontakt NÅ. 

En ting har jeg lært etter kontakt med helsevesenet.man må være KLAR,  TYDELIG , utålmodig og krevende. 

For å si det med andre ord. Egentlig må man være frisk for å komme noen vei i dette systemet. 

Skrevet
1 time siden, Nicklusheletida skrev:

Kan du ikke si klart og tydelig i fra til sykepleieren at du ønsker at han hjelper deg med å finne en støttekontakt NÅ. 

En ting har jeg lært etter kontakt med helsevesenet.man må være KLAR,  TYDELIG , utålmodig og krevende. 

For å si det med andre ord. Egentlig må man være frisk for å komme noen vei i dette systemet. 

Ja så enig, man må være frisk og stå på kravene. Kom til å tenke på min avdøde bror og behandlingen han fikk, så godt som ingenting. Lurer på hvilke diagnoser han hadde, han kunne levd i dag hadde han fått hjelp. 

Sykepleieren sa det var kommunens ansvar, måtte snakke med dagsenteret om støttekontakt. 

Noe jeg syns er rart er at de ikke følger opp anbefalinger som står i epikriser. 

Skrevet
1 time siden, Nicklusheletida skrev:

Litt av et paradoks det der. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...