Gå til innhold

Diagnose til død person.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det mulig å få vite hvilke diagnoser min avdøde bror hadde? Han gikk på flere sorter medisiner, men det eneste jeg husker er rivotril, han hadde jo ikke epilepsi? På hvilke måte kan det hjelpe på psyken? Må jeg kontakte dps da? Han drakk mye alkohol samtidig med medisiner, kan man få delir da? Det er vel ikke psykose? Bare lurer på hva som plaget han, vet han var kronisk suicidal. 

Skrevet

Han er rundt meg nå og jeg får ikke sove, spør hva som feilte han men han svarer ikke. Bare kjenner nærværet og de tunge tankene, har lyst å putte i meg masse piller. 

Skrevet

Ringte nattevakten på dagsenteret av alle ting, det var nok bare tanker. Ja det føles jo veldig sånn ut. Har jo tatt tre vival og 200 mg seroquel,likevel er jeg urolig. Hun prøvde nå å roe meg, kanskje det hjalp. Ikke vet jeg,men føler bror min kaller på meg. Hvorfor ellers kjenner jeg det mørket rundt meg? Hva vil han? Det er ikke gode følelser jeg får, men han hjalp jo meg en gang. Håper han har det bra og at dette er innbillning. 

Skrevet
1 time siden, stjernestøv skrev:

Ringte nattevakten på dagsenteret av alle ting, det var nok bare tanker. Ja det føles jo veldig sånn ut. Har jo tatt tre vival og 200 mg seroquel,likevel er jeg urolig. Hun prøvde nå å roe meg, kanskje det hjalp. Ikke vet jeg,men føler bror min kaller på meg. Hvorfor ellers kjenner jeg det mørket rundt meg? Hva vil han? Det er ikke gode følelser jeg får, men han hjalp jo meg en gang. Håper han har det bra og at dette er innbillning. 

Dette er garantert psykdom. Syntes du skal si ja til innlegging.

Anonymkode: 9e893...327

Skrevet
47 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette er garantert psykdom. Syntes du skal si ja til innlegging.

Anonymkode: 9e893...327

OK. Tror det hjalp å snakke med nattevakten, men er urolig fordet men mørket forsvant. Så ble jeg så sulten og, måtte ha noe. 

Skrevet

Han sa forresten at han hadde schizoaffektiv, etter det fikk jeg fred. Så bare en skikkelse ved siden av sengen, brydde meg fint lite.

Skrevet
5 timer siden, stjernestøv skrev:

Er det mulig å få vite hvilke diagnoser min avdøde bror hadde? Han gikk på flere sorter medisiner, men det eneste jeg husker er rivotril, han hadde jo ikke epilepsi? På hvilke måte kan det hjelpe på psyken? Må jeg kontakte dps da? Han drakk mye alkohol samtidig med medisiner, kan man få delir da? Det er vel ikke psykose? Bare lurer på hva som plaget han, vet han var kronisk suicidal. 

http://legeforeningen.no/Arbeidsliv-og-jus/Legens-ansvar/Lege-og-pasient/Taushetsplikt/Taushetsplikt-etter-pasientens-dod/

Jeg håper du får en langt bedre dag enn natten som var. 

Skrevet

Nå har jeg stelt det istand. Kontakten som jeg ville bytte ut ringte, hun hadde hørt om i natt. Ville komme i morgen, og jeg tørte ikke si imot. Og fikk melding av sykepleieren om tilbud om innleggelse, enten i morgen eller neste uke. Må bli neste uke det da, kontakten kommer jo i morgen. Vi skulle snakkes om det på mandag, og skal jo ha middagsgjester på søndag. 

Skrevet
39 minutter siden, stjernestøv skrev:

Kontakten som jeg ville bytte ut ringte, hun hadde hørt om i natt. Ville komme i morgen, og jeg tørte ikke si imot.

Når hun kommer, selv om hun ikke er din favorittperson: Vær ærlig og tydelig på hvilke forandringer du ønsker deg mest.  Si det du har skrevet her mange ganger: At du trenger hjelp til å komme ut av passiviteten, og at det ikke nytter å bare komme med råd, teorier og avtaler - du må dras med av noen, i hvert fall i starten. 

Fortell sannheten om hvordan du har det i klartekst, ikke pynt på den eller jatt med for at hun skal gå igjen fortest mulig.  Da blir du bare sittende igjen som et spørsmålstegn etterpå som du pleier.  Ikke kom med noen forslag til hva du kan gjøre for at hun skal bli fornøyd, de blir erfaringsvis ikke til noe.  La henne (i samråd med sykepleieren og evt. andre i apparatet rundt deg) vurdere hva du kan ha nytte av og foreslå noe. 

Det finnes trolig måter å takle den samtalen på, som gjør den litt behageligere akkurat mens den står på.  Og like resultatløs som så ofte før.  Lykke til, håper du forstår at jeg ønsker det beste for deg! ;)           

Skrevet
2 minutter siden, laban skrev:

Når hun kommer, selv om hun ikke er din favorittperson: Vær ærlig og tydelig på hvilke forandringer du ønsker deg mest.  Si det du har skrevet her mange ganger: At du trenger hjelp til å komme ut av passiviteten, og at det ikke nytter å bare komme med råd, teorier og avtaler - du må dras med av noen, i hvert fall i starten. 

Fortell sannheten om hvordan du har det i klartekst, ikke pynt på den eller jatt med for at hun skal gå igjen fortest mulig.  Da blir du bare sittende igjen som et spørsmålstegn etterpå som du pleier.  Ikke kom med noen forslag til hva du kan gjøre for at hun skal bli fornøyd, de blir erfaringsvis ikke til noe.  La henne (i samråd med sykepleieren og evt. andre i apparatet rundt deg) vurdere hva du kan ha nytte av og foreslå noe. 

Det finnes trolig måter å takle den samtalen på, som gjør den litt behageligere akkurat mens den står på.  Og like resultatløs som så ofte før.  Lykke til, håper du forstår at jeg ønsker det beste for deg! ;)           

Jo takk for det. 

Skal være tydelig på hva jeg ønsker, men det var jeg før og...komme meg ut av huset. Men ikke før nå ringte hun etter denne lille krise natten min,tok en stund før medisinen virket helt sa hun. 

Samboeren tvang meg ut i dag, en liten tur. Sa jeg ikke var i form "Du skal" sa han, så da dinglet jeg etter svimete som jeg er. 

Får gi henne en sjanse til da. 

Skrevet
2 minutter siden, stjernestøv skrev:

Får gi henne en sjanse til da. 

Det er deg det går ut over hvis du gang på gang sklir unna fordi du ikke har full klaff med enkeltpersoner.  Noen ganger må man bare glemme forhistoriene og fokusere på målet.  Fint at du hørte på samboeren din!

Skrevet
1 minutt siden, laban skrev:

Det er deg det går ut over hvis du gang på gang sklir unna fordi du ikke har full klaff med enkeltpersoner.  Noen ganger må man bare glemme forhistoriene og fokusere på målet.  Fint at du hørte på samboeren din!

Ja samboeren min sa jeg var veldig skeptisk til folk, jeg er vel det men vi har jo forhistorie og ja. Får prøve å være i nuet. Ja han var bestemt i dag,men jeg sov bare en og en halv time i dag tidlig så formen er ikke topp. 

Skrevet
10 minutter siden, stjernestøv skrev:

Ja han var bestemt i dag,men jeg sov bare en og en halv time i dag tidlig så formen er ikke topp. 

Hold deg våken til det blir (tidlig) kveld, så blir du sikkert trøtt og får en god natt.

Skrevet
Akkurat nå, laban skrev:

Hold deg våken til det blir (tidlig) kveld, så blir du sikkert trøtt og får en god natt.

Håper inderlig det. Orker ikke mer styr nå. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...