Gå til innhold

Dystert bilde fra svenske skoler

Anbefalte innlegg

I disse tider med "falske nyheter" og "alternative fakta", hvem skal man tro på? Er det så ille i den svenske skolen som denne læreren hevder og blir dette underslått av media, eller har mannnen en anti-innvandrings agenda og overdriver for å svartmale situasjonen?

https://www.rights.no/2017/02/skoleelever-hater-hvite-og-joder-og-vil-ha-sharialover/

En lærer tegner opp et forferdelig dystert bilde fra svenske skoler. Han møter elever som sier rett ut at deres visjon for fremtiden er at «alle hvite er drept». Han møter utstrakt jødehat, hat mot innfødte svensker og innvandrerelever som har assimilert seg. Læreren frykter fremtiden. Han mer enn antyder muligheten for borgerkrig, og viser til hvor fort det dro seg til på Balkan: I 1984 stod et folk sammen og feiret Olympiaden. Åtte år senere var Balkan et blodbad.

John Dübeck har latt seg inspirere av Peter Springare, politibetjenten som gikk ut på Facebook og ga beskjed om hvor «jævla trøtt» han var av all den grove kriminaliteten blant ikke-vestlige, særlig muslimer. Dübeck benytter samme metode: et personlig innlegg på Facebook.

Dübeck sier han tilhøre den politiske venstresiden. Han har arbeidet i videregående skole i 12 år, og forteller at mange andre lærere ser situasjonen slik han gjør det.

Det Dübeck forteller videre er smertefull lesing:

-Jeg kjenner elever som har blitt voldtatt av slektninger, men som ikke våger anmelde det ettersom de er overbevist om at andre slektninger da vil drepe dem. Jeg kjenner elever som har bodd i bydeler der de ikke har våget å vitne om mord, og lærere fra den akademiske middelklassen nedlatende har snakket om dem som om de manglet mot. Jeg kjenner elever som ikke våger å ta av seg hijaben fordi de er redde for å bli mishandlet og voldtatt av mannlige bekjente. Jeg kjenner elever som ikke våger å fortelle hvilken religion de tilhører, fordi de er redde for at sammensveiste grupper med sympati for Den islamske staten vil angripe dem. Jeg kjenner etnisk svenske elever som snakker med aksent, bare for å slippe å bli frosset ut.

Fortsettelsen er om mulig enda mer deprimerende: Det han kaller «ikke-assimilerte» elever, sier åpent at «de hater hvite mennesker, at de hater jøder, at de vil at Sverige skal ha (innføre) sharialover. Jeg har møtt elever som i lange utlegninger har fortalt om sin fremtidsversjon for en verden ‘der alle hvite er drept’ og der det dermed ‘ikke eksisterer noen rase’».

I dette klimaet ligger det i kortene at skolene er sterkt segregerte: ikke-muslimer i en gruppe og muslimer og afrikanere i den andre gruppen. Dübeck iler til med å si at denne beskrivelsen ikke handler om (hans) rasisme. Det er virkeligheten på skolene. Og den er skapt av politikere og medier «som kommer til å gjøre alt for å benekte at det jeg skriver er sant og derfor vil utlegge det som om jeg angriper alle innvandrere».

Sverige er «ikke immun mot borgerkrig», fastslår Dübeck. Han mener det er politikere og medier som «pisker opp hat mellom etniske grupper». De er «fullt ut klar over situasjonen». Men de vil ikke innrømme situasjonen. Det handler om å beholde makten, mener Dübeck.

Anonymkode: 1fe9d...8a1

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/416954-dystert-bilde-fra-svenske-skoler/
Del på andre sider

Fortsetter under...

10 minutter siden, Gargamel skrev:

Dette er sikkert noen biter av sannheten men jeg mister litt trua på den læreren når han sier at det blir borgerkrig i Sverige om 8 år hvis utviklingen fortsetter. 

Han sier ikke at det blir borgerkrig i Sverige om 8 år. Han bruke Balkan som et eksempel på hvor fort og galt det kan gå.

Men hvem vet hva som skjer om 20-30 år.

Det er bare et tidsspørsmål før det blir erklært unntakstilstand i Malmø.

Det er grunn til å være pessimistisk for fremtiden.

Gjest Gargamel
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Han sier ikke at det blir borgerkrig i Sverige om 8 år. Han bruke Balkan som et eksempel på hvor fort og galt det kan gå.

Men hvem vet hva som skjer om 20-30 år.

Det er bare et tidsspørsmål før det blir erklært unntakstilstand i Malmø.

Det er grunn til å være pessimistisk for fremtiden.

Jeg oppfatter det som at han mener det kan være krig i 2025:

"Åtta år.

Så lång tid tog det för det etniskt splittrade landet, på ytan så fredligt, att gå från OS till fullskaligt inbördeskrig.

Det blir 2025, om samhällsutvecklingen fortsätter som den gör. När miliser en dag beväpnar elever med automatvapen och de börjar skjuta alla muslimska, eller icke-muslimska, elever, är det för sent."

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...