Gå til innhold

NHD Hjelp: Tolvon er utgått !

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg bruker Tolvon 30 mg for søvn. Ser ut til at denne medisinen er utgått i 2016. Er det noe annet som tilsvarer Tolvon, og i så fall hva heter det?

Anonymkode: 564bf...ccc

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg bruker Tolvon 30 mg for søvn. Ser ut til at denne medisinen er utgått i 2016. Er det noe annet som tilsvarer Tolvon, og i så fall hva heter det?

Tror tolvon eksisterer i beste velgående ennå, men du kan også bruke remeron for søvn.

Anonymkode: 97cd7...050

motorPrøysen
Skrevet

Tolvon er ikke utgått og en lege kan fortsatt skrive det ut til deg.

Skrevet

Tusen takk for svar dere. Jeg ringte like godt apoteket og spurte: Det er kun de store pakningene på 100 stk og dosene på 60 mg som er utgått. Man får fortsatt kjøpt 10 mg og 30 mg men da i mindre pakninger. Jeg har resept på 30 mg a 100 stk og skulle bestille på internett, det var da det kom opp at de hadde utgått, men altså kun de store pakningene, jeg får da i stedet 3 pakker a 30 stk, så det løste seg :) Er Remeron det samme som Tolvon altså ? Jeg har faktisk en eske med Remeron liggende også....Takk igjen for svar.:)

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Remeron er en forbedret Tolvon når det gjelder antidepressiv effekt. For søvnhjelp er de likeverdige, og da skal det være halvparten så mange milligram av Remeron.

Skrevet
4 minutter siden, Nils Håvard Dahl, psykiater skrev:

Remeron er en forbedret Tolvon når det gjelder antidepressiv effekt. For søvnhjelp er de likeverdige, og da skal det være halvparten så mange milligram av Remeron.

OK da skjønner jeg, tusen takk for svaret ditt, du er jammen god å ha :) TS

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...