Gå til innhold

Hormonbehandling bigender

Anbefalte innlegg

Hei.
Jeg er en (biologisk) gutt i 20-årene som er bigender / bikjønnet. Dette betyr i mitt tilfelle at jeg skifter mellom å føle meg som gutt / jente / blanding av de to.
- Når jeg føler meg som gutt (eller til dels, blanding), har jeg ingen problemer.
- Når jeg derimot føler meg som jente, har jeg et sterkt ønske om å kunne leve som jente (og dermed kunne "passere" som jente på gaten). Problemet mitt, da, er at jeg har veldig maskuline kropps- og ansiktstrekk. Noe som fører til at jeg ikke får mulighet til å faktisk se feminin ut. I "beste" tilfelle ser jeg ut som en dårlig drag-karakter...

Mitt spørsmål er derfor: Finnes det noe form for hormonbehandling som vil fjerne maskuline trekk, og eventuelt gi LITT feminine trekk (uten at jeg ender opp med å se 100% ut som en jente)? Eller med andre ord: finnes det noe behandling som kan gi meg et mer kjønnsnøytralt utseende?

Dette ville bety absolutt alt for meg!

På forhånd, takk for svar.

Anonymkode: d33cc...439

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/417082-hormonbehandling-bigender/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Blomsterfluen
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei.
Jeg er en (biologisk) gutt i 20-årene som er bigender / bikjønnet. Dette betyr i mitt tilfelle at jeg skifter mellom å føle meg som gutt / jente / blanding av de to.
- Når jeg føler meg som gutt (eller til dels, blanding), har jeg ingen problemer.
- Når jeg derimot føler meg som jente, har jeg et sterkt ønske om å kunne leve som jente (og dermed kunne "passere" som jente på gaten). Problemet mitt, da, er at jeg har veldig maskuline kropps- og ansiktstrekk. Noe som fører til at jeg ikke får mulighet til å faktisk se feminin ut. I "beste" tilfelle ser jeg ut som en dårlig drag-karakter...

Mitt spørsmål er derfor: Finnes det noe form for hormonbehandling som vil fjerne maskuline trekk, og eventuelt gi LITT feminine trekk (uten at jeg ender opp med å se 100% ut som en jente)? Eller med andre ord: finnes det noe behandling som kan gi meg et mer kjønnsnøytralt utseende?

Dette ville bety absolutt alt for meg!

På forhånd, takk for svar.

du kunne foreksempel kle deg ut som jente og eller ta å opperere inn jentepupper (med silikon og eventuellt ekstra hud hviss brystene er for små til å utvides) og om det er hår på leggene så kan du barbere leggene. da kan du sikkert se litt jentete ut, selvom du er maskulin.

Det største problemet er vel egentlig ikke kroppen. Der finnes det "pads" som kan være med på å forme saker og ting (som bryster og rundere rumpe / hofter).

Det største problemet er mest ansiktet. Det er ikke vanskelig å se på ansiktet at jeg, fysisk, er mann. Dette til tross for timevis med øving med sminkevesken. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...