Gå til innhold

Første blasfemi-tiltale på 46 år

Anbefalte innlegg

Blasfemi ble tillatt i Norge i 2015. Kanskje danskene burde følge etter?

https://www.rights.no/2017/02/dk-forste-blasfemi-tiltale-pa-46-ar/

En 42 år gammel mann er tiltalt for blasfemi etter å ha brent en koran og lagt ut opptaket i en Facebook-gruppe. Det er første gang noen blir tiltalt for blasfemi i Danmark siden 1971.

Direktør i tenketanken Justitia og utdannet jurist med mastergrad i menneskerettigheter og demokratisering, Jacob Mchangama, kommenterer tiltalen på Facebook og påpeker en viss dobbeltstandard:

Ufatteligt knæfald for Jihadistens Veto. Særligt når den danske kunstner Søren Mosegaard i 1997, på trods SF en politianmeldelse ikke blev tiltalt for at afbrænde Biblen for snurrende kameraer i TV-Avisen kl 18.30. Men den sag nævner straffelovrådet slet ikke i sin betænkning om blasfemiparagraffen, hvor man konkluderer at afbrænding af hellige bøger kan være strafbart. Det er derfor Juridisk særdeles tvivlsomt at genoplive en paragraf som ikke har været anvendt siden 1971 og som ingen er dømt for overtrædelse af siden 1946.

Anonymkode: e08a3...3d5

Fortsetter under...

Sier seg selv, folk kan ha hva som helst som religion, hva som helst. Kaster du en banan på bakken kan jeg si at jeg har banan religionen og bananer er hellige og du krenket meg, du skal straffes. Det er ikke noen logisk og fornuftig måte å lage lovverk på

I 2017 blir dette for dumt, selv om det nok er noen godgutter som skulle ønske det var straff for folk som krenker deres "religion"  https://www.nrk.no/ostfold/her-blir-sian-talsmann-angrepet-under-appell-1.13129002

Igjenn en konveritt, hmmm

Anonymkode: 0af9b...12c

Tror muslimene på en måte klarer å slå foten under seg selv. I USA har vi fått er herlig president som både våger å gå den feige venstresiden i mot, og som også tar problemet ved roten og følgelig utviser muslimer, og nekter de som trenger seg på, innreise i USA. De samme tendensene ser vi i Frankrike og Nederland, hvor tøffe og modige politikere tar til orde for å nekte muslimer å utøve den volden og kvinneforakten vi så alt for godt har erfart. her i lille Norge. Bob Dylan sang på 70 - tallet at "The Times they are a changing" og jeg håper og ber om at Norge og Europa kan forbli et godt sted å bo, for folk som kan å oppføre seg. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...