Gå til innhold

Råd mot omgangssyke ?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

?

Anonymkode: 3ab2f...ff8

Det må vel bare gå sin gang. Man bør forsøke å få i seg væske og litt salt og sukker, i det minste. Har en teori om at om man drikker mye, kaster man opp mer, men blir da også raskere kvitt uhumskhetene og fortere frisk. Men dette er som sagt bare en teori.

20 timer siden, AnonymBruker skrev:

?

Anonymkode: 3ab2f...ff8

Sikkert ikke spesielt lurt, for man bør sikkert la sykdommen gå sin gang, men jeg HATAR sånn å spy: Jeg får i meg Remeron. Da blir det ofte med kvalme og slapphet. Regner med det er antihistamin-effekten som hjelper, så andre antihistaminer virker kanskje også, reisesyketbl. f.e. En legestudenter jeg jobbet med en gang,  sa hun ble hjulpet av medisinen skål kull.

Tygge maten godt hvis man spiser etter en kjenner at en blir uggen - litt mindre grusomt å spy.

Spy og drit og bli ferdig med det. Bakteriene må ut. Husker jeg fikk omgangsyke en gang, var nok noe som gikk for en i nabolaget fikk det også, på samme tid. Han tok sånne tabletter mot akutt diaré og var dårlig i en uke. Jeg var syk i et par dager.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...