Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei folkens!

I dag trenger jeg litt råd om det er noen som har noe fornuftig å komme med. For et par dager siden ble jeg skikkelig dårlig. Veldig uvel, veldig svimmel, kvalm, kom meg så vidt til sengs og så kom brystsmertene. Kjentes ut som et voldsomt trykk. Lite hypokonder som jeg er ble jeg liggende å kjenne på dette et par timer uten å skjønne at jeg burde tilkalle hjelp. Tilslutt sovnet jeg. Våknet etter natten fortsatt med brystsmerter men siden det var litt bedre enn det voldsomme trykket kvelden før tenkte jeg det vel ville gå over. Men må jo innrømme at jeg aldri før har kjent noe liknende før. Brennende var det også. Så utpå dagen var jeg sammen med familien, fortsatt sengeliggende fordi rommet gynget når jeg prøvde å gå, og min ene søster som er sykepleier spør meg plutselig om jeg også har brystsmerter, noe jeg da sier jeg har, og da bærer det på sykehus og innleggelse og utredning for hjertelidelse og hele pakka. Det var det heldigvis ikke , men på gastroskopien fant de sår i spiserøret som forklarte smertene. Så nå er jeg utskrevet, men sitter igjen med en del spørsmål for fikk egentlig ikke med meg noe som helst råd om hvordan jeg skulle forholde meg til dette. Om det var mat og drikke jeg skulle unngå og slike ting. Jeg skal bestille time med fastlegen min rett over helgen, men lurer på om det er noen her som vet noe om dette. Til jeg får snakket med fastlegen min. Vil helst ikke gjøre det verre enn det trenger å være.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/417154-s%C3%A5r-i-spiser%C3%B8ret/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Sår i spiserøret kan utarte seg som smerter i brystet. Jeg har ikke opplevd trykket du beskriver, men har hatt veldig vondt i "hjertet", i rygg og skulder. Har også hatt mye kvalme og også svimmelhet, dog usikker på om sistnevnte skyldes spiserøret. Jeg har fleipende sagt til familie at jeg hadde vært sikker på at jeg skulle dø av hjertesykdom om jeg ikke visste at jeg hadde kroniske problemer med magen. 

Jeg synes du skal kjøpe deg syrenøytraliserende på apoteket og snakke grundige med fastlegen din om veien videre. Regner med at du også har fått tbl på blå resept? 

Endret av cilie
6 minutter siden, cilie skrev:

Hei!

Sår i spiserøret kan utarte seg som smerter i brystet. Jeg har ikke opplevd trykket du beskriver, men har hatt veldig vondt i "hjertet", i rygg og skulder. Har også hatt mye kvalme og også svimmelhet, dog usikker på om sistnevnte skyldes spiserøret. Jeg har fleipende sagt til familie at jeg hadde vært sikker på at jeg skulle dø av hjertesykdom om jeg ikke visste at jeg hadde kroniske problemer med magen. 

Jeg synes du skal kjøpe deg syrenøytraliserende på apoteket og snakke grundige med fastlegen din om veien videre. Regner med at du også har fått tbl på blå resept? 

Ja jeg fikk resept på somac, men mener du jeg kan kjøpe noe i tillegg på apoteket?

5 minutter siden, tilstede skrev:

Ja jeg fikk resept på somac, men mener du jeg kan kjøpe noe i tillegg på apoteket?

Somac er nok den beste medisinen nå.

I tillegg kan du kjøpe Titralac eller Novaluzid tyggetabletter reseptfritt. Jeg trodde det bare var tull, siden jeg tross alt brukte tbl på blå resept, men etter råd fra en kloking her på dol, har disse tbl faktisk hjulpet. 

Jeg vil også anbefale deg å følge med på kostholdet ditt. Løk og hvitløk er helt krise her feks. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...