Gå til innhold

De åndene, de åndene, hva vil de?


stjernestøv

Anbefalte innlegg

Akkurat nå, laban skrev:

En feil med bryteren eller en annen del av radioen. Men jeg skal ikke kverulere om dette med deg.

Mye feil her da, telefonen, radioen som gikk på batterier, strømnettet...ja alt. Er bare redd de skal sette på kaffetrakteren om natten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tenker at det er så enkelt som dette; disse "åndene" er et tegn på at man trenger alvorlig hjelp. Ikke vondt ment.

Anonymkode: 60b6e...cb2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, stjernestøv skrev:

Mye feil her da, telefonen, radioen som gikk på batterier, strømnettet...ja alt. Er bare redd de skal sette på kaffetrakteren om natten. 

"Ånder" slår ikke på kaffetrakteren om natten. Men av brannsikkerhetsmessige grunner anbefales det å alltid dra ut kontakten når den ikke er i bruk.

Anonymkode: 3d923...372

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

"Ånder" slår ikke på kaffetrakteren om natten. Men av brannsikkerhetsmessige grunner anbefales det å alltid dra ut kontakten når den ikke er i bruk.

Anonymkode: 3d923...372

Jo de kan gjøre det. Får dra ut kontakten ut da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tenker at det er så enkelt som dette; disse "åndene" er et tegn på at man trenger alvorlig hjelp. Ikke vondt ment.

Anonymkode: 60b6e...cb2

Da er det masse folk som trenger hjelp, mange tror på ånder. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, stjernestøv skrev:

Da er det masse folk som trenger hjelp, mange tror på ånder. 

Ja, og vi alle vet at mange trenger hjelp.

Anonymkode: 60b6e...cb2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Blomsterfluen
1 time siden, stjernestøv skrev:

Ja kanskje det :) De har slått av og å radioen her flere ganger, og noen ganger blinker lysene. Da er de her. 

ja. det gjør lysene mine også på soverommet. så kommer det feil på nettbrett og mobil. mikrobølgeovnen min og tørketrommelen og tven og hallowinheksefigur (halloween uleting som lyste orange i skuffa i stua som vi hadde prøvd å skrue på en del uker tidligere uten hell, som plutselig på natta ulte uiuiulululu og blinket orange) har i tillegg skrudd seg på av noe annet enn meg (flest ganget tven) og både tven og mikrobølgeovnen og tørketrommel og vertfsall hekseleken må man trykke fysisk på knapp for å starte. (mikrobølgedøra var åpen mens den startet.

Endret av Blomsterfluen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Blomsterfluen skrev:

ja. det gjør lysene mine også på soverommet. så kommer det feil på nettbrett og mobil. mikrobølgeovnen min og tørketrommelen og tven og hallowinheksefigur (halloween uleting som lyste orange i skuffa i stua som vi hadde prøvd å skrue på en del uker tidligere uten hell, som plutselig på natta ulte uiuiulululu og blinket orange) har i tillegg skrudd seg på av noe annet enn meg (flest ganget tven) og både tven og mikrobølgeovnen og tørketrommel og vertfsall hekseleken må man trykke fysisk på knapp for å starte. (mikrobølgedøra var åpen mens den startet.

Ja det er nok åndene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åndene hos meg er nok noe mer vovet - her er det bare vibratoren som har slått seg på av seg selv mens den lå i nattbordskuffen... :ph34r:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, stjernestøv skrev:

Ja der ser du, han som lå i koma sendte deg et tegn. 

Noen ganger blir meldinger sendt om igjen, lenge etter at de ble sendt første gangen. Teknisk feil kalles det og er helt normalt. Jeg fikk plutselig en melding "har du blitt syk igjen" Hæ, what, syk, frisk som en fisk jeg. Vedkommende hadde fått en melding som jeg hadde sendt et par uker tidligere.

3 timer siden, stjernestøv skrev:

Ja vi får nok beskjeder fra den andre siden vis mobil, åndene bruker jo elektrisitet. 

Ånder bruker ikke elektrisitet. Er du klar over hvor ubehagelig elektrisitet er, ingen reiser frivillig gjennom en strømførende kabel.

3 timer siden, stjernestøv skrev:

De beveger seg via elektisitet, via strøm ergo kan de også bruke mobilnettet/strømnettet i huset osv. 

NEI!!!

2 timer siden, laban skrev:

 

Her håper jeg DOLs huselektriker Trine kommer med en kommentar ;)

To the rescue!!! Men tror du det hjelper?

2 timer siden, stjernestøv skrev:

Ja kanskje det :) De har slått av og å radioen her flere ganger, og noen ganger blinker lysene. Da er de her. 

Du bor i et gammelt hus, gjør du ikke? Kanskje på tide med en el-sjekk? Trolig har du en jordfeil (nei, ånder lager ikke jordfeil) og antageligvis så er anlegget underdimensjonert i forhold til forbruk. Da blir det lett litt blinking og andre merkelige ting.

2 timer siden, stjernestøv skrev:

De slo radioen på, jeg slo den av, de slo den på, jeg slo den av, de slo den på, jeg slo den av. Hva ellers kan det være enn ånder?

Igjen, teknisk feil, helt normalt. Som laban sa, f.eks noe feil med bryteren. Om den er ødelagt så holder den ikke posisjonene og da skjer sånt.

Det skjer veldig mye, tilsynelatende uforklarlige ting i elektriske anlegg. Jeg kan garantere deg at det ikke er ånder, men det kreves ganske mye greie på elektronikk for å klare å forklare hva som skjer. I strømnettet så er det ofte jordfeil som er problemet. I elektronikk som mobiler og radioer så er det ekstremt mange små komponenter som skal fungere, jo nyere produktet er jo mer rart skjer. Ting er ikke lenger mekaniske hvor det enten funker eller ikke funker. Dagens elektronikk er ekstremt komplisert og kan lett få det vi enkelt kaller for hikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Trine skrev:

Noen ganger blir meldinger sendt om igjen, lenge etter at de ble sendt første gangen. Teknisk feil kalles det og er helt normalt. Jeg fikk plutselig en melding "har du blitt syk igjen" Hæ, what, syk, frisk som en fisk jeg. Vedkommende hadde fått en melding som jeg hadde sendt et par uker tidligere.

Ånder bruker ikke elektrisitet. Er du klar over hvor ubehagelig elektrisitet er, ingen reiser frivillig gjennom en strømførende kabel.

NEI!!!

To the rescue!!! Men tror du det hjelper?

Du bor i et gammelt hus, gjør du ikke? Kanskje på tide med en el-sjekk? Trolig har du en jordfeil (nei, ånder lager ikke jordfeil) og antageligvis så er anlegget underdimensjonert i forhold til forbruk. Da blir det lett litt blinking og andre merkelige ting.

Igjen, teknisk feil, helt normalt. Som laban sa, f.eks noe feil med bryteren. Om den er ødelagt så holder den ikke posisjonene og da skjer sånt.

Det skjer veldig mye, tilsynelatende uforklarlige ting i elektriske anlegg. Jeg kan garantere deg at det ikke er ånder, men det kreves ganske mye greie på elektronikk for å klare å forklare hva som skjer. I strømnettet så er det ofte jordfeil som er problemet. I elektronikk som mobiler og radioer så er det ekstremt mange små komponenter som skal fungere, jo nyere produktet er jo mer rart skjer. Ting er ikke lenger mekaniske hvor det enten funker eller ikke funker. Dagens elektronikk er ekstremt komplisert og kan lett få det vi enkelt kaller for hikke.

Dagens diskusjon er over :) 

Obs:ånder har ikke kropp, så det gjør ikke vondt :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, stjernestøv skrev:

Dagens diskusjon er over :) 

Obs:ånder har ikke kropp, så det gjør ikke vondt :) 

Åndes finne ikke, ferdig snakka!

Anonymkode: 3d923...372

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, stjernestøv skrev:

Dagens diskusjon er over :) 

Obs:ånder har ikke kropp, så det gjør ikke vondt :) 

Så fort det kommer noe konstruktivt gir du deg, og skal ha det siste ordet. Du vet vi har rett, du bare ønsket ikke å tro det.

Anonymkode: 60b6e...cb2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så fort det kommer noe konstruktivt gir du deg, og skal ha det siste ordet. Du vet vi har rett, du bare ønsket ikke å tro det.

Anonymkode: 60b6e...cb2

Nei dere har ikke rett, ånder finnes og de får ikke vondt av elektrisitet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, stjernestøv skrev:

Nei dere har ikke rett, ånder finnes og de får ikke vondt av elektrisitet. 

Trist at det er umulig å få deg til å forstå at de ikke finnes annet enn i ditt hode. Det er ingen vits i å diskutere mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Xtra skrev:

Trist at det er umulig å få deg til å forstå at de ikke finnes annet enn i ditt hode. Det er ingen vits i å diskutere mer.

Nei guri meg. Dette er ikke noen sykdom! Mange som tror på ånder. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blomsterfluen
På 27.2.2017 den 17.26, issomethingwrong skrev:

Det er fortsatt ingen som vil fortelle meg hvordan en ånd greier å skaffe seg mobilabonnement. 

Kan dere som tror på ånder forklare meg dette?

se her: en død venn sender email:

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
16 minutter siden, Blomsterfluen skrev:

se her: en død venn sender email:

 

 

Du bør slutte tro på alle videoer du finner på youtube.

Anonymkode: 3725d...429

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blomsterfluen
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du bør slutte tro på alle videoer du finner på youtube.

Anonymkode: 3725d...429

ikke så lett å la vær å tro på allt «tull» fra youtube,  spesielt når det legges ut ekte vare også, som lydopptak av massemord fra 1978 og sånt.

Endret av Blomsterfluen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
52 minutter siden, Blomsterfluen skrev:

se her: en død venn sender email:

 

 

Ja det er nok mange som har opplevd dette. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...