Gå til innhold

Meg igjen!!


Gjest kisseypooh

Anbefalte innlegg

Gjest kisseypooh

Hei igjen!!

Jeg ville bare si takk for svaret!!

Ingenting har hjulpet til nå,på 10 skoledager har jeg vært borte i 5. Visst dette skal fortsette kommer jeg nok ikke til å vare så lenge på skolen i år!!

Det er ganske slitsomt å ha pusteproblem så og si hele tiden. Bruker Bricanyl 0,5 mg i en periode prøvde jeg med 0,25 mg men det hjalp ikke i det hele1 (grunnen til dette var mye skjelving og hjertebank hver gang jeg tar medisin)

I tillegg bruker jeg Pulmicort 2x2. Medisinen virker bare en kort stund.

Når jeg tar dette opp med legen har han til nå bare ledd av meg,og det er ingen kjekk opplevelse og siden jeg bor på en liten øy er det ikke så lett å komme til noen annen lege.

Har du noe forslag til hva jeg kan gjøre??

Vil bare takke for en super side som hjelper meg og sikkert mange fler!! :)

Koz

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Wenke Lunde, Sykepleier

Hei igjen

Ja, jeg fikk faktisk en god ide da jeg leste innlegget ditt. Siden du bor på en liten øy, betyr dette selvsagt at du kan sette deg ytterst på en holme i motvind. Det høres helt noldus ut, jeg vet det, men det er faktisk noe i det. For om du på fredag etter skoletid går ut til havet og puster inn den friske luften - luft fra havet inneholder lite eller ingenting som kan irritere en astmatiker bortsett fra om det er veldig kaldt, da -, så vil dette være veldig godt for lungene dine, de blir på en måte blåst rene. Og hvis du gjør dette hele helgen og føler deg mye bedre fra lørdag av, så er dette en kraftig indikasjon på at det virkelig er noe på skolen du reagerer på. Du kan regne med at dette holder til du har vært på skolen noen timer, da vil du vel merke at du er tilbake. Men altså vil dette på en måte bevise at du virkelig reagerer på noe på skolen. For å underbygge "påstanden", kan du følge med på din PEF-måler, som helt sikkert vil gi bedret utslag, hvis min "teori" altså stemmer.

La meg få høre fra deg om du prøver dette.

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert helsepersonell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kisseypooh

Hei igjen

Ja, jeg fikk faktisk en god ide da jeg leste innlegget ditt. Siden du bor på en liten øy, betyr dette selvsagt at du kan sette deg ytterst på en holme i motvind. Det høres helt noldus ut, jeg vet det, men det er faktisk noe i det. For om du på fredag etter skoletid går ut til havet og puster inn den friske luften - luft fra havet inneholder lite eller ingenting som kan irritere en astmatiker bortsett fra om det er veldig kaldt, da -, så vil dette være veldig godt for lungene dine, de blir på en måte blåst rene. Og hvis du gjør dette hele helgen og føler deg mye bedre fra lørdag av, så er dette en kraftig indikasjon på at det virkelig er noe på skolen du reagerer på. Du kan regne med at dette holder til du har vært på skolen noen timer, da vil du vel merke at du er tilbake. Men altså vil dette på en måte bevise at du virkelig reagerer på noe på skolen. For å underbygge "påstanden", kan du følge med på din PEF-måler, som helt sikkert vil gi bedret utslag, hvis min "teori" altså stemmer.

La meg få høre fra deg om du prøver dette.

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert helsepersonell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Hei Wenke!!

Tusen takk for raskt svar!!

Skal prøve ut den teorien din,og skriver om hvordan det virket etterpå!!

Koz

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...