Gå til innhold

Hvorfor lever jeg?


stjernestøv

Anbefalte innlegg

stjernestøv
34 minutter siden, ColaZero skrev:

Da sier du at du ikke kommer videre til rette vedkommende. Dette vet de jo selv også. Det er ikke du som skal vite hva som nytter. Det er fagfolkene rundt deg som skal legge nye planer og en ny vei. Ja, du vet vel kanskje litt om hva som nytter. Har du individuell plan? Ansvarsgruppe? Du må si ifra!!

Sa det i dag når sykepleieren var her, kommer meg ikke videre og har forandret meg med årene. Jeg lurte på om det var negative symptomer, han sa psykiateren sa jo jeg hadde schizoaffektiv....negative symptomer var mest ved schizofreni. Kanskje jeg har schizofreni? Oi, nei men jeg var jo for frisk til det, ja føler meg veldig frisk må jeg si. Han spurte hva de kunne gjøre? Men jeg vet ikke. Han sa jeg fikk begynne med kontakt med sykepleieren på dagsenteret, kanskje møte henne to ganger i uka-Så kunne jeg jo hente posten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Maggie55

Delvis ufør noen år fra 24 frem til jeg tjente nok ved å jobbe i en statlig jobb Fikk mulighet tilfeldigvis til å gå til en privat psykiater ellers hadde ikke jeg fått noe tilbud tror jeg Så ble jeg overtallig og er nå på vei tilbake så godt jeg kan men veldig tungt og vanskelig Som å begynne å lære å gå på nytt

Uansett man må bare stå på så godt man kan i dag der man er

noe mer kan ingen kreve av noen føler jeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
36 minutter siden, ColaZero skrev:

Da sier du jo selv at du ikke kan jobbe som medium og healer. Så slutt og tenk på det. Jeg tror ikke du enda er på en plass hvor det er aktuelt å tenke jobb med det første. Få ryddet opp i behandlingsopplegget ditt!

Ja men det er min store drøm i livet. Arnhild Lauveng kom seg opp, og hun spiste tapet og sokker. Var innlagt lenge og, dårligere enn meg. Nei jeg lurer på den diagnosen, ble jo grundig utredet i Levanger...der sa de schizofreni og nå er jeg dårligere enn når jeg var der. Tror ikke psykiateren har noe grunnlag for schizoaffektiv, men de får nå tro hva de vil. Er litt opptatt av diagnose nå. Fungerer jeg så bra da? Har nå fått masse skjema jeg skal fylle ut nå, der tar de med fungering og fysisk helse og. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
3 minutter siden, Maggie55 skrev:

Delvis ufør noen år fra 24 frem til jeg tjente nok ved å jobbe i en statlig jobb Fikk mulighet tilfeldigvis til å gå til en privat psykiater ellers hadde ikke jeg fått noe tilbud tror jeg Så ble jeg overtallig og er nå på vei tilbake så godt jeg kan men veldig tungt og vanskelig Som å begynne å lære å gå på nytt

Uansett man må bare stå på så godt man kan i dag der man er

noe mer kan ingen kreve av noen føler jeg

Syns du får for dårlig oppfølging :( 

Ja man må gjøre det beste ut av det uansett hvordan man er. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
45 minutter siden, ColaZero skrev:

Da sier du at du ikke kommer videre til rette vedkommende. Dette vet de jo selv også. Det er ikke du som skal vite hva som nytter. Det er fagfolkene rundt deg som skal legge nye planer og en ny vei. Ja, du vet vel kanskje litt om hva som nytter. Har du individuell plan? Ansvarsgruppe? Du må si ifra!!

Kunne fått individuell plan, men var ikke sikkert jeg klarte å følge opp sa han. Nei ingen ansvarsmøter og samarbeid med fastlege. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv

Har jo fått schizofreni diagnosen før jeg var i Levanger og, det leste jeg i papirer. Tror ikke jeg har schizoaffektiv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

54 minutter siden, stjernestøv skrev:

Sa det i dag når sykepleieren var her, kommer meg ikke videre og har forandret meg med årene. Jeg lurte på om det var negative symptomer, han sa psykiateren sa jo jeg hadde schizoaffektiv....negative symptomer var mest ved schizofreni. Kanskje jeg har schizofreni? Oi, nei men jeg var jo for frisk til det, ja føler meg veldig frisk må jeg si. Han spurte hva de kunne gjøre? Men jeg vet ikke. Han sa jeg fikk begynne med kontakt med sykepleieren på dagsenteret, kanskje møte henne to ganger i uka-Så kunne jeg jo hente posten. 

Vet du ikke etter så mange år hvilken diagnose du har? Ok, da er det noe smått som skjer. Bra! Bare sørg for å fortsette! Spør igjen, har du individuell plan og ansvarsgruppe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, stjernestøv skrev:

Ja men det er min store drøm i livet. Arnhild Lauveng kom seg opp, og hun spiste tapet og sokker. Var innlagt lenge og, dårligere enn meg. Nei jeg lurer på den diagnosen, ble jo grundig utredet i Levanger...der sa de schizofreni og nå er jeg dårligere enn når jeg var der. Tror ikke psykiateren har noe grunnlag for schizoaffektiv, men de får nå tro hva de vil. Er litt opptatt av diagnose nå. Fungerer jeg så bra da? Har nå fått masse skjema jeg skal fylle ut nå, der tar de med fungering og fysisk helse og. 

Her har du noe av årsaken til at det ikke går så bra med deg. Du godtar ikke diagnosene og dermed sier du også nei til rett behandling. Kan jeg for siste gang spørre om du har individuell plan og ansvarsgruppe? Fortsett med å snakke og formidle at du ikke er fornøyd med behandlingsopplegget. Dette er også temaer som blir diskutert i disse ansvarsgruppene. Det er på tide å gjøre noe drastisk nå. Og flott at du allerede har snakket med sykepleier. Stå på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
19 minutter siden, ColaZero skrev:

Vet du ikke etter så mange år hvilken diagnose du har? Ok, da er det noe smått som skjer. Bra! Bare sørg for å fortsette! Spør igjen, har du individuell plan og ansvarsgruppe?

Slo meg til ro etter utredelsen i Levanger, at det var schizofreni. Men så forandret de det her igjen, jeg var nå faen meg ikke hypomanisk sist jeg ble innlagt. Var etter sist jeg var innlagt det ble forandret, og jeg fikk ikke beskjed om det før lenge etterpå. Drakk en energidrikk, og nå føler jeg meg sint, frustrert og forvirret. Skulle ikke ha drukket den. Har ikke individuell plan og ansvarsmøter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
12 minutter siden, ColaZero skrev:

Her har du noe av årsaken til at det ikke går så bra med deg. Du godtar ikke diagnosene og dermed sier du også nei til rett behandling. Kan jeg for siste gang spørre om du har individuell plan og ansvarsgruppe? Fortsett med å snakke og formidle at du ikke er fornøyd med behandlingsopplegget. Dette er også temaer som blir diskutert i disse ansvarsgruppene. Det er på tide å gjøre noe drastisk nå. Og flott at du allerede har snakket med sykepleier. Stå på!

Jeg godtar at psykiatrien mener jeg har schizofreni men ikke schizoafektiv, jeg kan lese jeg også og har lest litt om det før. Og jeg sa ja til å øke dritten i dag...xeplion, får se hvordan jeg blir da. Jeg vil ha et liv og vet jeg må gjøre noe med det, hadde de bare hatt kurs i mediumskap her, men da må man til Oslo. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, stjernestøv skrev:

Slo meg til ro etter utredelsen i Levanger, at det var schizofreni. Men så forandret de det her igjen, jeg var nå faen meg ikke hypomanisk sist jeg ble innlagt. Var etter sist jeg var innlagt det ble forandret, og jeg fikk ikke beskjed om det før lenge etterpå. Drakk en energidrikk, og nå føler jeg meg sint, frustrert og forvirret. Skulle ikke ha drukket den. Har ikke individuell plan og ansvarsmøter. 

Du må sørge for å få på plass individuell plan og ansvarsgruppemøter. Eller rettere sagt, du skal si til (sykepleier) at du krever det. Det er ikke mye du må gjøre i den forbindelse. Sykepleier vet at du har krav på det. Det vet også de andre som er involvert. Det er en rettighet du har!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
1 minutt siden, ColaZero skrev:

Du må sørge for å få på plass individuell plan og ansvarsgruppemøter. Eller rettere sagt, du skal si til (sykepleier) at du krever det. Det er ikke mye du må gjøre i den forbindelse. Sykepleier vet at du har krav på det. Det vet også de andre som er involvert. Det er en rettighet du har!

Ja og i journalen står det at jeg har takket nei til individuell plan, noe jeg ikke har. Har ikke blitt spurt om det en gang, men han regnet jo ikke med at jeg leste der. Skal ta det opp neste gang. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, stjernestøv skrev:

Jeg godtar at psykiatrien mener jeg har schizofreni men ikke schizoafektiv, jeg kan lese jeg også og har lest litt om det før. Og jeg sa ja til å øke dritten i dag...xeplion, får se hvordan jeg blir da. Jeg vil ha et liv og vet jeg må gjøre noe med det, hadde de bare hatt kurs i mediumskap her, men da må man til Oslo. 

To ting jeg reagerer på. Den store motviljen mot medisin. Og dette med at du ønsker at de hadde hatt kurs i mediumkunnskap. Mener du at helsepersonellet skulle hatt kurs i dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, stjernestøv skrev:

Ja og i journalen står det at jeg har takket nei til individuell plan, noe jeg ikke har. Har ikke blitt spurt om det en gang, men han regnet jo ikke med at jeg leste der. Skal ta det opp neste gang. 

Ja gjør det. Si at du allikevel ønsker individuell plan! Svært viktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
6 minutter siden, ColaZero skrev:

To ting jeg reagerer på. Den store motviljen mot medisin. Og dette med at du ønsker at de hadde hatt kurs i mediumkunnskap. Mener du at helsepersonellet skulle hatt kurs i dette?

Skjønner du ikke? Fra mitt ståsted er det evner som jeg kommer til å miste på høy dose medisiner, da kan jeg ikke jobbe med min livsoppgave. Nei, det skulle vært noen mediumer her som holdt kurs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
6 minutter siden, ColaZero skrev:

Ja gjør det. Si at du allikevel ønsker individuell plan! Svært viktig.

Ja får si det, og jeg vil følge opp. Arnhild klarte mye selv om hun hadde vært svært dårlig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, stjernestøv skrev:

Skjønner du ikke? Fra mitt ståsted er det evner som jeg kommer til å miste på høy dose medisiner, da kan jeg ikke jobbe med min livsoppgave. Nei, det skulle vært noen mediumer her som holdt kurs.

Helsepersonell som holdt kurs?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, stjernestøv skrev:

Ja får si det, og jeg vil følge opp. Arnhild klarte mye selv om hun hadde vært svært dårlig. 

Ja, hun gjorde det. Og du kan også! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
Akkurat nå, ColaZero skrev:

Helsepersonell som holdt kurs?

Nei medium...noen som kan snakke med de døde. Jeg har snakket med de døde og opplevd masse åndelige ting, det er min livsoppgave å jobbe med disse tingene. Medisiner hindrer meg i å gjøre det, men greit kan ta en pause. Det er ikke akkurat sånn at oppgaven forsvinner, den er der når jeg slutter med medisiner igjen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
2 minutter siden, ColaZero skrev:

Ja, hun gjorde det. Og du kan også! :)

Takk for at du har tro på meg :) Jeg vil ut av dette, jeg orker snart ikke mer. Det er nok nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...