Gå til innhold

Hvorfor lever jeg?


stjernestøv

Anbefalte innlegg

3 minutter siden, stjernestøv skrev:

Ånei, nå tror jeg det har blitt en misforståelse her, sykepleieren sier ikke hva jeg skal si og ikke si. Jeg blir bare litt taus når psykiateren er her, vet jo hva han tenker om meg. Sykepleieren er litt mer på min side tror jeg, at jeg må tro det jeg vil osv. Psykiateren kaller meg psykotisk veldig fort. Bare lurer på hvis jeg er psykotisk hele tiden...hvis, hva gjør det med hjernen min? Og er det derfor jeg er dårlig omtrent hele tiden nå? Men samboeren min sier jeg må ikke fortelle dem for mye om det åndelige, det er jo ikke sykdom. Jeg blir litt forvirret, samboeren min sier jeg ikke er psykotisk. 

Ok, jeg forstår. Det må være svært forvirrende når samboer mener en ting, at du opplever at sykepleier er mer "på din side" og psykiater mener du er psykotisk. Og du er redd og aner ikke hva du skal tenke, mene eller si. Da er det så viktig at du sier akkurat dette til psykiater og sykepleier neste gang. Og til felles diskusjon og drøfting er jo dette kjempeviktig å snakke om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

stjernestøv
4 minutter siden, Lillemus skrev:

Men samboeren din er ikke verken psykolog, psykiater eller psykiatrisk sykepleier vel?

Nei, og han tror på åndelige ting. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, stjernestøv skrev:

Jeg godtar at psykiateren tror det ja, men det betyr ikke at jeg tror det. Men skulle ønske noen ganger at jeg kunne tro det, stole på at jeg får rett hjelp osv. Vet ikke hvordan jeg skal forandre meg, kunne jo prøvd på det. Akseptere at jeg er syk, men min indre overbevisning sier noe annet. Men kanskje jeg og sykepleieren kan jobbe med det, skal spør han neste gang. 

Å herregud. jeg skrev et langt innlegg, men dol konka. orker ikke skrive alt en gang til.

Skriver noe av det viktigste.

Jeg skulle virkelig også håpe at du begynner å tro at du virkelig har vrangforestillinger slik at du kan bli trygg på at du får rett hjelp! Alle disse tankene du skriver om her er det viktig at du forteller psykiateren din! Det er slik dere får konstruktive samtaler som vil hjelpe deg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
1 minutt siden, ColaZero skrev:

Å herregud. jeg skrev et langt innlegg, men dol konka. orker ikke skrive alt en gang til.

Skriver noe av det viktigste.

Jeg skulle virkelig også håpe at du begynner å tro at du virkelig har vrangforestillinger slik at du kan bli trygg på at du får rett hjelp! Alle disse tankene du skriver om her er det viktig at du forteller psykiateren din! Det er slik dere får konstruktive samtaler som vil hjelpe deg. 

Ja sånt skjer av og til her på dol, kjedelig det. 

Tror nok sykepleieren sier det til psykiateren, de jobber jo i et team. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, stjernestøv skrev:

Nei, og han tror på åndelige ting. 

Og da blir det svært komplisert! Samboeren din tror deg, sykepleieren er litt på ditt lag og psykiateren er helt i mot alle og mener du er psykotisk. Det er jo en farse!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, stjernestøv skrev:

Ja sånt skjer av og til her på dol, kjedelig det. 

Tror nok sykepleieren sier det til psykiateren, de jobber jo i et team. 

Ja, men du sier jo at sykepleieren er litt på ditt lag og da blir det bare kaos! Spesielt med samboeren som tror på "det åndelige" i tillegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

stjernestøv
1 minutt siden, ColaZero skrev:

Og da blir det svært komplisert! Samboeren din tror deg, sykepleieren er litt på ditt lag og psykiateren er helt i mot alle og mener du er psykotisk. Det er jo en farse!

Ja det blir komplisert, det samboeren klager på er at jeg bare sitter hele dagen og ikke gjør noe. Sykepleieren sa vi kunne ha et felles møte, så kunne han fortelle litt om diagnosen. Men nevnte det for samboeren og det ville han ikke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
2 minutter siden, ColaZero skrev:

Ja, men du sier jo at sykepleieren er litt på ditt lag og da blir det bare kaos! Spesielt med samboeren som tror på "det åndelige" i tillegg.

Ja han gir meg iallefall det inntrykket, at han har tro på meg og respekterer min tro. Men sier at en lege ville se på det som symptomer, samtidig sier han og at vi tenker ulikt om det. Ja sa det til dem i dag at min samboer driver med healing og mediterer, reiser på åndelige samlinger. Vet ikke hva han tenkte da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, stjernestøv skrev:

Ja det blir komplisert, det samboeren klager på er at jeg bare sitter hele dagen og ikke gjør noe. Sykepleieren sa vi kunne ha et felles møte, så kunne han fortelle litt om diagnosen. Men nevnte det for samboeren og det ville han ikke. 

Det var da enda godt at han ikke ville det! Og igjen; svært rart at sykepleier vil ha info om din diagnose (eller mente spl at han ville få høre om din samboers diagnose?) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
1 minutt siden, ColaZero skrev:

Det var da enda godt at han ikke ville det! Og igjen; svært rart at sykepleier vil ha info om din diagnose (eller mente spl at han ville få høre om din samboers diagnose?) 

Min samboer er ikke syk :) Ikke på den måten. Sykepleieren ville informere om min diagnose, hvorfor jeg kan bli inaktiv...at det ikke handler om å være lat. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, stjernestøv skrev:

Ja han gir meg iallefall det inntrykket, at han har tro på meg og respekterer min tro. Men sier at en lege ville se på det som symptomer, samtidig sier han og at vi tenker ulikt om det. Ja sa det til dem i dag at min samboer driver med healing og mediterer, reiser på åndelige samlinger. Vet ikke hva han tenkte da. 

Gosh. Dette blir jo bare mer og mer...ja hva skal jeg si? Du burde bytte sykepleier. Men forstår at det er et stort prosjekt for deg. Det må forekomme tverrfaglige møter så snart som mulig slik at alt kommer opp i dagen. Individuell plan!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, stjernestøv skrev:

Min samboer er ikke syk :) Ikke på den måten. Sykepleieren ville informere om min diagnose, hvorfor jeg kan bli inaktiv...at det ikke handler om å være lat. 

Ok! Men han driver med healing og tror på åndelige ting og mener at en del av de åndelige tingene dere opplever er sanne og at du ikke bør prate med spl og psykiater om det fordi det da kan oppleves som sykt. Det er jo pussig at han ikke vil at teamet ditt skal vite det? Dette blir så komplisert, Stjernestøv. Det eneste du kan gjøre er å fortelle ALT. Fortrinnsvis til psykiater. Siden spl har gitt inntrykk av at han er på ditt lag, forståe deg litt etc. Mulig han er ute etter å få deg til å føle tillit, men det blir kun kaos.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
4 minutter siden, ColaZero skrev:

Gosh. Dette blir jo bare mer og mer...ja hva skal jeg si? Du burde bytte sykepleier. Men forstår at det er et stort prosjekt for deg. Det må forekomme tverrfaglige møter så snart som mulig slik at alt kommer opp i dagen. Individuell plan!!

Vil ikke si noe stygt om sykepleieren, tror han gjør så godt han kan. Han sa jo det skal noe til å forstå dette, og noen ganger forstår han jo ikke...sier vi tenker ulikt om ting. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, stjernestøv skrev:

Vil ikke si noe stygt om sykepleieren, tror han gjør så godt han kan. Han sa jo det skal noe til å forstå dette, og noen ganger forstår han jo ikke...sier vi tenker ulikt om ting. 

Det er greit nok det. men det virker som om dere snakker forbi hverandre hele gjengen. og midt i det hele, for å gjøre det komplett, din samboer som forteller deg hva du kan og ikke kan si. Kan du love at du snakker med spl eller psykiater eller begge to og ber om et nytt behandlingsopplegg siden det dere til nå har gjort ikke fungerer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
1 minutt siden, ColaZero skrev:

Ok! Men han driver med healing og tror på åndelige ting og mener at en del av de åndelige tingene dere opplever er sanne og at du ikke bør prate med spl og psykiater om det fordi det da kan oppleves som sykt. Det er jo pussig at han ikke vil at teamet ditt skal vite det? Dette blir så komplisert, Stjernestøv. Det eneste du kan gjøre er å fortelle ALT. Fortrinnsvis til psykiater. Siden spl har gitt inntrykk av at han er på ditt lag, forståe deg litt etc. Mulig han er ute etter å få deg til å føle tillit, men det blir kun kaos.

Ja min samboer har også hatt åndelige opplevelser, men ikke såpass mye som meg. Det åndelige tar jo over hos meg, har fått hørt tidligere på alternative kurs at jeg er heldig. Heldig fordi jeg har fått oppleve så mye åndelig, men gud så redd jeg har vært. Men har lurt på det, de har skrevet før at jeg har vært psykotisk...og dem kan man jo tvangsmedisinere? Ikke det at jeg har villet det, men det er jo ikke bra å være psykotisk heller. Kanskje det er derfor jeg har blitt som nå? Fordi jeg har vært psykotisk så mange ganger. Men har jo alltid vært tilregnelig da, det er det som er så rart med meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
6 minutter siden, ColaZero skrev:

Det er greit nok det. men det virker som om dere snakker forbi hverandre hele gjengen. og midt i det hele, for å gjøre det komplett, din samboer som forteller deg hva du kan og ikke kan si. Kan du love at du snakker med spl eller psykiater eller begge to og ber om et nytt behandlingsopplegg siden det dere til nå har gjort ikke fungerer?

Kan be om å få hjelp til å forstå at det er sykdom. Det må sikkert bankes inn i hodet på meg, jeg er ingen lett pasient sikkert. 

Endret av stjernestøv
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, stjernestøv skrev:

Ja min samboer har også hatt åndelige opplevelser, men ikke såpass mye som meg. Det åndelige tar jo over hos meg, har fått hørt tidligere på alternative kurs at jeg er heldig. Heldig fordi jeg har fått oppleve så mye åndelig, men gud så redd jeg har vært. Men har lurt på det, de har skrevet før at jeg har vært psykotisk...og dem kan man jo tvangsmedisinere? Ikke det at jeg har villet det, men det er jo ikke bra å være psykotisk heller. Kanskje det er derfor jeg har blitt som nå? Fordi jeg har vært psykotisk så mange ganger. Men har jo alltid vært tilregnelig da, det er det som er så rart med meg. 

Du skriver at du har fått høre at du har vært heldig siden du har opplevd så mye åndelig. Men at du har vært livredd pga det. Jeg synes ikke du har vært heldig. Du har vært svært uheldig som rotet deg borti denne åndelige gjengen. Fordi du er syk. Og det gjør deg bare enda sykere. Du sier jo selv at du var livredd. Det er dette du roter deg inn i og som gjør deg svært syk når du begynner å tvile på medisineringen etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, stjernestøv skrev:

Kan be om å få hjelp til å forstå at det er sykdom. Det må sikkert bankes inn i hodet på meg, jeg er ingen lett pasient sikkert. 

Det kan du be om! Og jeg nevnte jo at det nok er tungt å hjelpe deg. Kan du love meg, igjen, om at du ber om nytt behandlingsopplegg?

Nå er jeg kjempesliten igjen og tar en pause :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
1 minutt siden, ColaZero skrev:

Du skriver at du har fått høre at du har vært heldig siden du har opplevd så mye åndelig. Men at du har vært livredd pga det. Jeg synes ikke du har vært heldig. Du har vært svært uheldig som rotet deg borti denne åndelige gjengen. Fordi du er syk. Og det gjør deg bare enda sykere. Du sier jo selv at du var livredd. Det er dette du roter deg inn i og som gjør deg svært syk når du begynner å tvile på medisineringen etc.

Det er mange år siden jeg har vært på kurs nå, spørs om jeg hadde klart det i dag. Var og en kursleder som sa jeg ikke måtte be til Gud om å bli kvitt det, da kunne jeg lukke dører som aldri åpnet seg igjen. Men jeg ba til Gud om det "Ta det bort", men det er visst meningen. Dørene har ikke lukket seg, og jeg vil jo ikke virke utakknemlig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
5 minutter siden, ColaZero skrev:

Det kan du be om! Og jeg nevnte jo at det nok er tungt å hjelpe deg. Kan du love meg, igjen, om at du ber om nytt behandlingsopplegg?

Nå er jeg kjempesliten igjen og tar en pause :)

Kan jo prøve å få det frem, syns sånt er litt ekkelt å ta opp. 

Enig, sliten jeg og. Det er nok leggetid. Tusen takk for samtalen, du får meg til å tenke :) 

Og beklager at jeg sliter deg ut, det er absolutt ikke meningen. Du er bare så snill :) 

Endret av stjernestøv
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...