Gå til innhold

Når nabolaget er domstolen....

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

En ung mann har fått stempelet seksualforbryter. Han har gjort noen seksuelle handlinger mot barn som av politiet blir regnet som mindre alvorlig. Nabolaget dømmer han hardt . Men de hetser også familien hans. 
Er det riktig ?. De forlanger nærmest at kone, barn, søsken, foreldre osv skal ta helt avstand fra han.... 

Jeg som nær familie må også bære på skammen og bli møtt med harde ord ... 

Anonymkode: 6d20e...d43

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/417695-n%C3%A5r-nabolaget-er-domstolen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Må bare være veldig vondt og helt urettferdig Føler med dere.

Det er jo dommer dømt av privatrettslig karakter og skal ikke tilflyte andre medmindre man bidrar til det selv. Er det feil i rettssystemet må det angripes på annen måte evt med kritikk av de som unnlater å skrive betenkninger hvis det er store skjevheter i systemet og urett skjer føler jeg.

Sånt skal ikke skje Ingen har lov til å opptre sånn og sier mer om de som gjør sånt enn om dere.

Anonymkode: 5f555...67a

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

En ung mann har fått stempelet seksualforbryter. Han har gjort noen seksuelle handlinger mot barn som av politiet blir regnet som mindre alvorlig. Nabolaget dømmer han hardt . Men de hetser også familien hans. 
Er det riktig ?. De forlanger nærmest at kone, barn, søsken, foreldre osv skal ta helt avstand fra han.... 

Jeg som nær familie må også bære på skammen og bli møtt med harde ord ... 

Anonymkode: 6d20e...d43

Jeg synes ikke det er riktig å dømme familien hans, og jeg mener også at noe av det som kanskje vil virke mest preventivt i forhold til gjentagelser nettopp er at han har gode relasjoner til egen familie. Generelt sett så er det vel meningen at vi skal kunne skille mellom det å ta avstand fra noens handlinger og det å ta avstand fra hele mennesket. Jeg ville imidlertid forventet at storfamilien hans var opptatt av å forhindre at han fikk muligheter til å forgripe seg på barn igjen, både innenfor og utenfor familien.

Tror jeg ville svart ganske skarpt tilbake om jeg var i din situasjon. Du er selvfølgelig ikke ansvarlig for hans handlinger, og du har ingenting å skamme deg over.

AnonymBruker

Føler med deg. På DPS fortalte jeg om pedofile tvangstanker, og 1-2 timer senere ble jeg kastet ut. Nå står det sikkert i journalen, og det er spredd for alle vinder. Ikke rart folk oppfører seg som de gjør.

Lykke til!

Anonymkode: c275c...6d2

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...