Gå til innhold

Spiser meg ihjel på litium

Anbefalte innlegg

Skrevet

Snart gått opp alle de 15 kg jeg gikk ned uten litium. Må nok innse at jeg ikke får lov til å være stabil da litium virker glimrende, men jeg kan ikke spise meg ihjel.

Skrevet

Synes det er trist at lithium virker slik. Finnes noe tilleggsmedisin som kan redusere vektoppgangen?

FjellOgDalar
Skrevet

Det er en av de kjipe bivirkningene man kan få på Litium. Medikamentet er et tveegget sverd for mange, med god effekt på psyken til en høy pris.

Jeg fikk ikke den bivirkningen, men jeg fikk forverret håndskjelving som jeg utgangskpunktet har slitt en del med... Også ble jeg veldig avflatet.

Men... Det store og klassiske spørsmålet da. Er det alternativer du liker å spise når du får matsug som ikke har så mye kalorier? Kan du få hjelp med en kostholdsliste, eller få vurdert medisineringen din?

Skrevet

Drikker du 5 liter brus og 3 liter melk nå?

stjernestøv
Skrevet

Har alltid spist mye når jeg har tatt antipsykotika uansett hvilken sort, bortsett fra abilify. Og jeg må ta det for å ikke bli syk, selvkontroll? Neida! 

Skrevet
3 timer siden, Kanonføde skrev:

Drikker du 5 liter brus og 3 liter melk nå?

Nei

Skrevet

Legg til Topimax i små doser, 50-75 mg holder ofte slik vektoppgang i sjakk og den har og antidepressiv effekt.

trapp opp svært langsomt 10-15 mg hver 14. dag. 

• 4 uker senere...
Skrevet
På 7.4.2017 den 22.16, Psykia AS skrev:

Legg til Topimax i små doser, 50-75 mg holder ofte slik vektoppgang i sjakk og den har og antidepressiv effekt.

trapp opp svært langsomt 10-15 mg hver 14. dag. 

Skriver fastlegen ut dette?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...