Gjest fido Skrevet 23. januar 2002 Del Skrevet 23. januar 2002 Jeg er allergiker og er mye plaget av pollenallergi i løpet av våren og sommeren. Er også student og har i flere år nå hatt attest fra lege slik at jeg har fått utvidet tid til eksamen. Her i forrige uke mottok jeg imidlertid et brev fra skolen med følgende ordlyd: Viser til tidligere søknad/attest om utvidet eksamenstid. Vi gjør herved oppmerksom på at det ikke lenger gis utvidet eksamenstid pga astma/allergi. Eksamensreglene er endret med virkning fra 01.01.2002, hvor det bl.a.står: "Det innvilges ikke særordninger ved astma/allergi. Dersom kandidaten skulle bli så plaget av allergi/astme den aktuelle eksamensdagen at vedkommende ikke klarer å gjennomføre eksamen, kan kandidaten få utsatt prøve grunnet sykdom ved eksamen." Er dette en regel som gjelder for hele landet, eller gjelder kun min skole? Det virker som om dette er bestemt av folk som ikke har noen begreper om hva det vil si å være plaget av allergi. For min del kan dette føre til store problemer med å gjennomføre eksamen på vårsemestret, da jeg har normalt har ganske store og vedvarende plager hele våren og sommeren. Dette kan da umulig være riktig?? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/41843-allergi-og-eksamen/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ragnhild Halvorsen, Lege Spesialist i Im Skrevet 24. januar 2002 Del Skrevet 24. januar 2002 Kjære fido Dette er nok riktig - og grunnen er at ordningen med forlenget tid til eksamen har vært vanskelig å administrere rettferdig og dessuten har den vært misbrukt. Det er helt klart at for noen er en slik ordning viktig og dette er nok noe som vil bli tatt opp igjen. Jeg vil råde deg til å kontakte Norges Astma og Allergiforbund og høre om de tenker å gjøre noe med denne saken. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/41843-allergi-og-eksamen/#findComment-157297 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.