Gjest syk Skrevet 26. januar 2002 Del Skrevet 26. januar 2002 Har nå fått brev på om at jeg har fått rehabpenger ut juli mnd. Har i tillegg fått et skjema jeg vistnok skal gi legen min i juli der hvor han skal si om jeg er frisk nok til attføring eller ikke det jeg lurer på er at hva om jeg blir friskmeldt før av legen . Problemstillingen er at jeg kanskje vil være friskere men likevel ikke frisk nok til å ha en full jobb feks altså jeg vil være frisk nok til attføring men ikke til vanlig jobb. Siden jeg regner med å begynne på skolen til høsten lurer jeg på hva jeg evt skal leve på i mellomtiden om legen vurderer at jeg feks i mars er frisk nok til å begynne på attføring igjen. om alt går som det skal med behandlingen min skal jeg nemlig være noenlunde i orden igjen snart. Ihvertfall i orden til å studere halv tid dessuten , det hadde jo vært fint for meg å hatt handlingsplan før august slik at ikke alt må skje så på så kort tid. dessuten søknadsfrister er jo i 1 mars og jeg vet verken hva slags utdanning eller hvilken lengde de vil la meg begynne på har du tips på hvordan jeg skal forholde meg til dette. tror du det vil telle negativt at jeg måtte avbryte attføringen en lang periode og gå over på rehab. at de slik da tenker at jeg kanskje er for syk eller kan bli syk igjen slik at de ikke vil "koste" på meg noen utdannelse. dessuten om jeg skulle være så utrolig uheldig å ikke bli frisk til høsten har jeg fått vite at jeg vil bli regnet som ung ufør. betyr det at de har gitt meg opp helt når em får en slik betegnelse.? Når jeg spurte en på aetat fikk jeg nemlig begrunnelsen at ung ufør ble en regnet som om det ikke var sjanse for at en skulle komme ut i arbeidslivet igjen.. jeg kan nevne at det er skrekken min , at de vil be meg gi opp hele attføringen . håper du kan svare på dette! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/42014-rehabattf%C3%B8ring/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Irene Grøneng Skrevet 4. februar 2002 Del Skrevet 4. februar 2002 "ung ufør" er (etter 1.1.98) kun for dem som er varig arbeidsufør (minst 50%) og har en alvorlig sykdom. Blir du klar for attføring før, så søker du attf. før. du kan evt få attf.penger i ventetid på at skolen skal begynne hvis man ikke finner på noe bedre i mellomtiden. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/42014-rehabattf%C3%B8ring/#findComment-159291 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.