Gå til innhold

Uvel av gamle bilder.

Anbefalte innlegg

stjernestøv
Skrevet

Herregud så dårlig jeg ble av å se på gamle bilder, skulle jo blitt glad av det. Men ble bare påminnet om hvor lenge jeg har vært syk, og hvor mye jeg har forfalt. :( Nei, nå må jeg skjerpe meg,ikke stappe innpå vival som et nervevrak og trøstespise. Vil ned i vekt og se normal ut, føler meg deprimert. Savner noen ganger når barna var små, men jeg var jo så dårlig. Vil ikke være dårlig lenger, det er også en påminnelse om at funksjonsevnen har blitt mindre med årene. Men jeg er jo ikke akkurat 80 år, min far er jo sprekere enn meg. 

stjernestøv
Skrevet

Tenker stadig på det en psykolog sa "Du blir ikke akkurat bedre med årene, heller omvendt" :( Tror han hadde rett. 

Skrevet
På 4/15/2017 den 20.17, stjernestøv skrev:

Herregud så dårlig jeg ble av å se på gamle bilder, skulle jo blitt glad av det. Men ble bare påminnet om hvor lenge jeg har vært syk, og hvor mye jeg har forfalt. :( Nei, nå må jeg skjerpe meg,ikke stappe innpå vival som et nervevrak og trøstespise. Vil ned i vekt og se normal ut, føler meg deprimert. Savner noen ganger når barna var små, men jeg var jo så dårlig. Vil ikke være dårlig lenger, det er også en påminnelse om at funksjonsevnen har blitt mindre med årene. Men jeg er jo ikke akkurat 80 år, min far er jo sprekere enn meg. 

Hei!

Jeg liker heller ikke se på bilder flere år tilbake i tid.

Dette fordi det er et tidssprang, som blir uoversiktelig og ganske voldsomt. Å se på bilder, særlig fra 10-30 år tilbake i tid, er for meg en påkjenning, rett og slett fordi det hver gang er en tidsreise jeg går inn i, der hjernen min arbeider ekstremt hurtig og det belaster derfor kapasiteten min. Det er også alt for mye jeg ikke husker i denne tidsreisen som jeg vet har funnet sted, fordi bilde er der, og minner meg så godt på det, og det kjennes ikke ok, derfor liker jeg ikke "gamle" bilder.

stjernestøv
Skrevet
1 time siden, Madelenemie skrev:

Hei!

Jeg liker heller ikke se på bilder flere år tilbake i tid.

Dette fordi det er et tidssprang, som blir uoversiktelig og ganske voldsomt. Å se på bilder, særlig fra 10-30 år tilbake i tid, er for meg en påkjenning, rett og slett fordi det hver gang er en tidsreise jeg går inn i, der hjernen min arbeider ekstremt hurtig og det belaster derfor kapasiteten min. Det er også alt for mye jeg ikke husker i denne tidsreisen som jeg vet har funnet sted, fordi bilde er der, og minner meg så godt på det, og det kjennes ikke ok, derfor liker jeg ikke "gamle" bilder.

Ja bildene er jo et bevis på den gang da, mye jeg ikke husker jeg også. Men det blir en påminnelse på en måte. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...