Gå til innhold

Skrive destruktive/konstruktive ting

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er mye klaging på at enkelte skriver så mye destruktive ting her, på dette helseforumet. Og de som skriver mest konstruktive ting er liksom "de beste".

Men jeg trodde det at hvis man var syk, at man ikke klarte å være konstruktiv. En ser vel det på "lukket avdeling", hvor mange der hadde klart å formulere "konstruktive" svar med "gode" råd?

Så da lurer jeg, er dette et sted for syke, eller ikke.

Anonymkode: a1b12...b09

AnonymBruker
Skrevet

Forumet er for de syke. Men det er en feilslutning at syke bare kan skrive destruktive innlegg. De aller fleste syke kan skrive konstruktive innlegge både som spørsmål og svar.

Alle kan spørre seg selv før de trykker Send: Er dette til hjelp for TS?

Anonymkode: 17d60...b0e

AnonymBruker
Skrevet
2 minutes ago, AnonymBruker said:

Forumet er for de syke. Men det er en feilslutning at syke bare kan skrive destruktive innlegg. De aller fleste syke kan skrive konstruktive innlegge både som spørsmål og svar.

Alle kan spørre seg selv før de trykker Send: Er dette til hjelp for TS?

Anonymkode: 17d60...b0e

Er det'n Nils igjen? Hvordan er formen?

AnonymBruker
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er mye klaging på at enkelte skriver så mye destruktive ting her, på dette helseforumet. Og de som skriver mest konstruktive ting er liksom "de beste".

Men jeg trodde det at hvis man var syk, at man ikke klarte å være konstruktiv. En ser vel det på "lukket avdeling", hvor mange der hadde klart å formulere "konstruktive" svar med "gode" råd?

De syke, særlig de psyke, blir nok mislikt.

Anonymkode: b28d7...2e3

AnonymBruker
Skrevet
8 minutes ago, AnonymBruker said:

De syke, særlig de psyke, blir nok mislikt.

Helt enig.

AnonymBruker
Skrevet

Spørs jo også om du er en person som vil ha støtte og råd hvor du blir strøket med hårene eller om du vil ha motforestillinger? 

Anonymkode: f78fc...ffe

AnonymBruker
Skrevet
13 minutes ago, AnonymBruker said:

Spørs jo også om du er en person som vil ha støtte og råd hvor du blir strøket med hårene eller om du vil ha motforestillinger? 

Kan du gi noen eksempler? Jeg spør ikke etter "støtte og råd"...

AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vennlighet, respekt og empati er uansett best. Hardhet og pekefinger virker dårlig på mennesker som allerede føler seg uverdig  og er full av selvfordømmelse. Egentlig må man være ganske trygg og " frisk" for å kunne takle det folk så fint kaller konstruktiv kritikk . Det er veldig lett å finne feil hos andre og påpeke dette... Tror råd og motforestillinger alltid må gies med dette for øyet... 

Noen ganger blir folk såret av vellmenende råd. Så blir de deretter anklaget fordi de ble såret .... ? 

Noe av det som overrasket meg mest i terapi var hvor viktig det var for meg å møte empati.. Da jeg følte meg trygg på å bli forstått og sett kunne psykologen si ganske " krasse" ting og jeg tålte det. Tror vi mennesker er forskjellige på dette området. Dette bør respekteres . 

Anonymkode: 0e492...8cb

Gjest Admin Doktoronline
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Dette forumet er både for mennesker, med og uten psykiske lidelser, som ønsker å drøfte temaer relevante for psykisk helse.

Sett fra vår side, så bruker de fleste av brukerne forumet konstruktivt. Som du vet så har vi noen få brukere som produserer enorme mengder innlegg med omtrent samme innhold. Dette anser vi som destruktivt både for dere det gjelder og for forumet som helhet. Vi antar også at dere dette gjelder er i stand til å la være å bruke forumet så destruktivt.

AnonymBruker
Skrevet

Jo, takk, en er uønsket også her.

AnonymBruker
Skrevet
14 minutes ago, Admin Doktoronline said:

Dette forumet er både for mennesker, med og uten psykiske lidelser, som ønsker å drøfte temaer relevante for psykisk helse.

Sett fra vår side, så bruker de fleste av brukerne forumet konstruktivt. Som du vet så har vi noen få brukere som produserer enorme mengder innlegg med omtrent samme innhold. Dette anser vi som destruktivt både for dere det gjelder og for forumet som helhet. Vi antar også at dere dette gjelder er i stand til å la være å bruke forumet så destruktivt.

Jeg tror ikke jeg klarer det. Kanskje det er det som er psykdom, at det er noe man ikke har kontroll over selv.

AnonymBruker
Skrevet
32 minutes ago, Admin Doktoronline said:

Nei, nå skal jeg slutte med tullet!

Blir skjerpings fra nå av.

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, nå skal jeg slutte med tullet!

Blir skjerpings fra nå av.

Vi får nesten bare se hva som skjer, vel.

Gjest Maggie55
Skrevet

Mest sårende mer enn å ikke bli trodd er hvis andre ikke forstår at dette ble man utsatt for som barn og bare håper at det blir ingen flere noensinde utsatt for

Det er også grenser hvor intuisjonen forteller et menneske ting som ikke er så lett å formidle i ord alene.

Det er ofte ikke " den voksne delen av personligheten" som skriver eller " snakker" bestandig og det er det kanskje så mange som har måttet tåle som barn også av ville fremmede voksne.

Og hva vet man egentlig Enkelte bygger kanskje opp en fantasi identitet når de deltar her Er man virkelig schisofreni vet man at å bygge en ny identitet av et istykkerslåtte liv og ta sitt rask å gå videre Ja det har de gjort så mange ganger før Deres egne voksne var aldri tilstede så de klarer seg selv som best de kan

Også blir de kritisert fordi man mangler hoggestabbe når kartet ikke stemmer med terrenget

Det vanker ingen penger i kassa eller heder å ære bare et håp om noe udefinerbart kanskje

Nei vi venter i spenning på " alle disse voksne" med de gode løsningene bestandig..

Gjest Gargamel
Skrevet
På 27.4.2017 den 21.13, AnonymBruker skrev:

Det er vel vanskelig å komme utenom at det er bedre å være konstruktiv enn destruktiv.

Skrevet
6 minutter siden, Gargamel skrev:

Det er vel vanskelig å komme utenom at det er bedre å være konstruktiv enn destruktiv.

Er helt enig, men noen ganger/perioder er det bare så utrolig vanskelig å være konstruktiv 

AnonymBruker
Skrevet
22 minutter siden, Gargamel skrev:

Ikke alle som får det til.

Og de blir hetset på DOL fordi de ikke skriver "kvalitetsinnlegg".

Skrevet
9 timer siden, emilie321 skrev:

Er helt enig, men noen ganger/perioder er det bare så utrolig vanskelig å være konstruktiv 

Men hvorfor poste når man vet at man ikke er konstruktiv? Jeg tenker at det da vil være like greit å skrive det i en dagbok eller lignende., eller ønsker du svar på ukonstruktive innlegg?

AnonymBruker
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ikke alle som får det til.

Og de blir hetset på DOL fordi de ikke skriver "kvalitetsinnlegg".

Ikke at jeg mener at man skal "hetses" selv om man skriver repeterende "smørje" dag ut og dag inn, men hva slags respons forventer man på slikt egentlig? 

Anonymkode: 317ca...ef1

AnonymBruker
Skrevet

Kanskje fordi ofte ligger det så mange og kompliserte årsaker bak tingene

Derfor vanskelig å være bare konstruktiv tror jeg

Anonymkode: e522d...cd0

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...