Gå til innhold

Flere som er åndelige...

Anbefalte innlegg

stjernestøv
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Høres ikke særlig seriøs ut.

Anonymkode: f51bc...9d1

Hva? Var ikke dette seriøst? 

Skrevet
25 minutter siden, stjernestøv skrev:

Jo, dette er en seriøs kilde.

Jeg tenker for øvrig at du vel for tiden har behandlere som er opptatt av å hjelpe deg til å utforske både grensen mellom det psyke og det friske, og å finne ut av hvilken funksjon din overopptatthet av det åndelige har hatt for deg opp gjennom ditt liv, så dine behandlere ser ut til å tenke ganske likt med den gjengitte forskeren.

stjernestøv
Skrevet
1 minutt siden, XbellaX skrev:

Bravo, det er første gang jeg har sett du har linket til en kilde jeg kaller seriøs! :-) 

Ok :) Ja det er jo leger det her, derfor mente jeg det var seriøst. Og godt å lese at flere har åndelige opplevelser som er vanskelig å finne ut av. 

stjernestøv
Skrevet
2 minutter siden, frosken skrev:

Jo, dette er en seriøs kilde.

Jeg tenker for øvrig at du vel for tiden har behandlere som er opptatt av å hjelpe deg til å utforske både grensen mellom det psyke og det friske, og å finne ut av hvilken funksjon din overopptatthet av det åndelige har hatt for deg opp gjennom ditt liv, så dine behandlere ser ut til å tenke ganske likt med den gjengitte forskeren.

Ok, det er bra :) 

Ja de tenker ikke helt A4 lenger iallefall, jaja sykepleieren har jo vært åpen for det meste mens psykiateren kalte det noe annet. Nå er vi endelig på bølgelengde. Men jeg føler meg sliten fremdeles selv om jeg tok 150 mg på fredag, orker ikke gå ut i solen. Bare når jeg røyker. 

Skrevet
41 minutter siden, stjernestøv skrev:

Ja de tenker ikke helt A4 lenger iallefall, jaja sykepleieren har jo vært åpen for det meste mens psykiateren kalte det noe annet. Nå er vi endelig på bølgelengde. Men jeg føler meg sliten fremdeles selv om jeg tok 150 mg på fredag, orker ikke gå ut i solen. Bare når jeg røyker. 

Tenk på hvor mange år du har strevd med å orke noe særlig. Du må gi deg selv noen måneder nå på å se om xeplion kan gi deg en bedre hverdag:-)

stjernestøv
Skrevet
6 minutter siden, frosken skrev:

Tenk på hvor mange år du har strevd med å orke noe særlig. Du må gi deg selv noen måneder nå på å se om xeplion kan gi deg en bedre hverdag:-)

Ja får se på det da. Men virker det ikke nå? Må jeg vente noen dager? 

AnonymBruker
Skrevet
52 minutter siden, stjernestøv skrev:

Jeg er også veldig sliten og har vært det i flere år, og i tillegg så har jeg ingen ork, men hvis jeg skulle latt det styre livet mitt så hadde jeg også bare vært hjemme i sofaen. Det er ingen som får energi av å sitte i sofaen uten å gjøre noe. Jeg må tvinge meg selv til å gjøre ting, ofte kan det ta flere timer før jeg gjør det jeg har som "mål" for dagen, men det viktigste er at man får gjort litt hver dag.

Btw så tror jeg på det åndelige, bare ikke i samme forstand som deg.

Anonymkode: a403e...d86

stjernestøv
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er også veldig sliten og har vært det i flere år, og i tillegg så har jeg ingen ork, men hvis jeg skulle latt det styre livet mitt så hadde jeg også bare vært hjemme i sofaen. Det er ingen som får energi av å sitte i sofaen uten å gjøre noe. Jeg må tvinge meg selv til å gjøre ting, ofte kan det ta flere timer før jeg gjør det jeg har som "mål" for dagen, men det viktigste er at man får gjort litt hver dag.

Btw så tror jeg på det åndelige, bare ikke i samme forstand som deg.

Anonymkode: a403e...d86

Jeg gjør noe noen dager, da blir jeg dårlig og må legge meg. Fredag når jeg var på dagsenteret måtte samboeren hente meg, måtte holde meg fast i et gelender så jeg ikke datt sammen. Ikke fristende å være sosial mer da. 

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, stjernestøv skrev:

Kilden er seriøs. Psykiateren virker noe skrullete.

stjernestøv
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kilden er seriøs. Psykiateren virker noe skrullete.

Psykiatere er vel ulike de som alle andre, det må være lov. 

Skrevet
2 timer siden, stjernestøv skrev:

Jeg gjør noe noen dager, da blir jeg dårlig og må legge meg. 

Tror du innerst inne at det er best for deg å ikke gjøre noe, og heller være helt i ro?

Jeg mistenker det. Og du er i så fall på villspor, på litt lengre sikt har du veldig godt av å utfordre deg selv og være ute.

stjernestøv
Skrevet
1 minutt siden, Xtra skrev:

Tror du innerst inne at det er best for deg å ikke gjøre noe, og heller være helt i ro?

Jeg mistenker det. Og du er i så fall på villspor, på litt lengre sikt har du veldig godt av å utfordre deg selv og være ute.

Nei jeg vet jeg har godt av å komme meg ut, bare sier at det gjør meg dårlig. Men har vært inne i går og i dag og er fremdeles dårlig, så jo jeg vet hva som er best for meg. Jeg vil gjøre noe, jeg prøver jo på det...må ta litt og litt. 

Skrevet (endret)

Psykiateren i den linken har tydeligvis ikke så  mye å hente på det åndelige området , selv om hun var prestedatter, kanskje derfor. Men jeg forstår intensjonene hennes , for hennes mål er at pasienten  skal kunne ha det bra med seg selv. Men jeg syns hun burde være litt mer forsiktig med å blande ting sammen , særlig når hun har så lite forståelse for åndelig ting, for med dette kan hun forvirrer flere en hun kan hjelpe som en psykiater. 

Endret av FGT
stjernestøv
Skrevet
11 timer siden, FGT skrev:

Psykiateren i den linken har tydeligvis ikke så  mye å hente på det åndelige området , selv om hun var prestedatter, kanskje derfor. Men jeg forstår intensjonene hennes , for hennes mål er at pasienten  skal kunne ha det bra med seg selv. Men jeg syns hun burde være litt mer forsiktig med å blande ting sammen , særlig når hun har så lite forståelse for åndelig ting, for med dette kan hun forvirrer flere en hun kan hjelpe som en psykiater. 

Det virket på meg som om hun hadde litt forståelse for det åndelige, hun ville at folk skulle få ha sin åndelighet. 

AnonymBruker
Skrevet

Åndelige er vi vel alle sammen i mer eller mindre grad. Poenget er om "åndeligheten" fører til bedre funksjon i arbeid/skole, familie og sosialt eller om det fører til det motsatte.

Anonymkode: 42f5d...7f9

stjernestøv
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Åndelige er vi vel alle sammen i mer eller mindre grad. Poenget er om "åndeligheten" fører til bedre funksjon i arbeid/skole, familie og sosialt eller om det fører til det motsatte.

Anonymkode: 42f5d...7f9

Ja du har et poeng der, det er jo hva det gjør med folk som teller. 

AnonymBruker
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Åndelige er vi vel alle sammen i mer eller mindre grad.

Ikke alle.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...