Gå til innhold

50%arb.led-gravid

Anbefalte innlegg

Gjest usikker

Jeg er for tiden 50% arb.ledig ( fra1/1-02) og i 50% jobb.Men under de 10 mnd.før vanlig permisjonstid har jeg mottatt 1 1/2 mnd. med 50% reh. penger i nov./des.-01 Jeg skal ut i permisjon midten av mars- 02.

1. Kan jeg søke 50 % svangerskapspenger (fordi en ikke kan jobbe pga graviditet) for den stillingen jeg er i og fremdeles være arb.ledig og motta 50% dagpenger ?

2. Evt. hva skjer når jeg blir sykemeldt 50% fra den jobben jeg er i (innenfor arb.giver perioden)- har jeg da fremdeles rett til 50% dagpenger ?

3. Vil det være mer gunstig å ta ut tidligere permisjon?

Før reh.pengene mottok jeg sykepenger for den 50% stillingen jeg nå er arb.ledig i.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/42082-50arbled-gravid/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Irene Grøneng

Får du (delvis) dagpenger frem til du tar permisjon (eller sykepenger der dagpengene er en del av grunnlaget), beregnes fødselspengene ut fra gjennomsnittsinntekten din de 6 beste mnd av de siste 10 mndr før du tar permisjon.

Det er så vidt jeg kan skjønne ikke noe i veien for at du kan få delvis dagpenger og delvis svangerskapspenger. de o ytelesene blir da samordnet (gjeler også sykepenger)

Hva som er mest gunstig for deg kan jeg ikke vurdere her.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/42082-50arbled-gravid/#findComment-159297
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...