Gå til innhold

Noen andre som ikke liker det "fine" været?,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Sliter med at angsten og depresjonen blir mye værre nå om våren og soldagen kommer på rekke og rad :(.

Noen andre som har det slik?.

Anonymkode: d634c...6ba

AnonymBruker
Skrevet

Ja det er mange som har det slik. De blir verre av alt som er bra (og av alt som ikke er bra).

Anonymkode: 113c6...e53

AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sliter med at angsten og depresjonen blir mye værre nå om våren og soldagen kommer på rekke og rad :(.

Blir litt slitsomt med så mye sol.Ser frem til høststormene kommer.

Anonymkode: cde22...62a

Skrevet
18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hadde det slik da jeg var mye dårligere. For meg handlet det om at været ikke sto i samsvar med hvordan jeg hadde det inni meg. Nå mørket og høststormene kom så sto det mer i samsvar med hvordan jeg hadde det.

Nå er jeg glad for fine og lyse dager, så det er mulig å forandre seg :)

stjernestøv
Skrevet

Å nei, jeg liker det fine været og ikke alt regnet vi har her. Fint vær = mindre elv og det er bra. Men jeg vet nå ikke om jeg blir bedre i psyken av det.

Gjest Xtra
Skrevet
2 minutter siden, stjernestøv skrev:

Å nei, jeg liker det fine været og ikke alt regnet vi har her. Fint vær = mindre elv og det er bra. Men jeg vet nå ikke om jeg blir bedre i psyken av det.

Føler meg overbevist om at godt vær er positivt for psyken, vel og merke om man liker det :)

AnonymBruker
Skrevet

Føler det så sinnsykt trykkende, og at det i Norge nærmest er krav til lykke over soldager.

Forsiden på vg eller dagbladet i går var f.eks en som gliste bredt med sola i trynet.

Virker som om andre land har ett mer avslappet forhold til været.

yellow ledbetter
Skrevet

Jeg liker ikke for sterk sol eller for mye varme, og holder meg helst inne når det blir for varmt. Sollyset går greit så lenge jeg har solbriller. Hypersensitiv asperger. Liker ikke kulde heller, for den del, men det er jo lettere å gjøre noe med.

Gjest Xtra
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Virker som om andre land har ett mer avslappet forhold til været.

Kanskje fordi vi ikke er bortskjemt med varme soldager her i landet. Sommeren varer bare et par måneder, og sannelig er det gjerne mange regndager da også.

Skrevet

Jeg ELSKER vanligvis vår og sommer🌸☀️🦋  - særlig tiden før selve ferien. I år merker jeg at gleden over å være så langt fra "sommerkroppen" det går an å være, gjør meg motløs og gir meg, ironisk nok, lyst til å trøstespise. Denne tiden er dessuten som regel bra hektisk på jobb, så stresser mer enn jeg skulle ønske dessverre. 

Kanonføde
Skrevet

Dette syns jeg er deilig. Våren er en fin tid.

Har vært ute og mosjonert litt. Lurer på om jeg skal ta en dusj, og så dra ut og se om det er noen lettklemme damer rundt omkring jeg kan glo på. Selv skal jeg ikke være lettkledd.

AnonymBruker
Skrevet
48 minutter siden, cilie skrev:

Jeg ELSKER vanligvis vår og sommer🌸☀️🦋  - særlig tiden før selve ferien. I år merker jeg at gleden over å være så langt fra "sommerkroppen" det går an å være, gjør meg motløs og gir meg, ironisk nok, lyst til å trøstespise. Denne tiden er dessuten som regel bra hektisk på jobb, så stresser mer enn jeg skulle ønske dessverre. 

Dette kjenner jeg til :). Ikke vært så glad i denne årstiden og ble veldig kroppsbevisst. Er tykkere enn noen gang .... Men har nettopp vært en tur i syden.( noe jeg aldri har vært på denne tida). Der var det ingen kjennte og etter noen dager lå jeg i bikinien på stranda jeg også. Jeg var i godt selskap , der var det mange frodige damer... Så bestemte jeg meg for å kjøpe nye fine sommerklær som skjuler litt av" skavankene". 

Vell hjemme er jeg ikke så opptatt av vekta lenger. Har gått i lette sommerklær og gledet meg over sola.... 

Så av med den svarte store vinterjakken :D

Anonymkode: 593ec...22a

Skrevet

Jeg likte dårlig sommeren og finværet i fjor for da fikk jeg sommerdepresjon. Om det var pga av sommeren eller finværet er uvisst. Men nå er det annerledes. Er 18 grader og sol og vasker klær som bare det. Blir så mye bedre lukt av de ute i den friske lufta en å tørke de innendørs. Siden jeg har vært plaget med depresjon tidligere og til og med om sommeren så utnytter jeg de gode periodene. 

Skrevet

Hadde det her vært det varmeste det ble så hadde det vel vært greit. Nå er det jo ihvertfall fortsatt ganske kaldt på natten. At det er sol ute går fint, det er varmen, insektene, ting som spirer og gror og det at det er mye flere folk ute som jeg misliker med sommeren. Jeg syns det er mer avslappende når alt er hvitt. Eneste fordelen nå er at man kan være ute lenger før man begynner å fryse. Men når det blir enda varmere så takler jeg det ikke.

Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du er ikke alene. Jeg forstår deg veldig godt! Jeg har det aldri så vondt som når våren og sommeren melder sin ankomst. Sol og varme står sånn i kontrast til hvordan jeg har det "inni meg". Jeg vil helst bare sove, og det er enklere å tillate seg det når det er mørkt og kaldt ute også. Klem til deg!

AnonymBruker
Skrevet

Første gang på mange, mange år at jeg har det litt greit på denne årstiden. Går på ganske høy dose antidepressiva. Hjelper det ikke dere andre å bruke medisiner???. 

Anonymkode: 593ec...22a

AnonymBruker
Skrevet

Har slitt med våren så lenge jeg kan huske, selv når jeg var i arbeid var det tungt. Heldigvis jobbet jeg innendørs uten vindu og med aircondition :). Når selve sommeren kommer letter det ganske mye.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...