Gå til innhold

Hvorfor er dere medlem på dette forumet ?

Anbefalte innlegg

Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bra at du fortsatt er her ;)

Anonymkode: 14279...205

Takk :)

Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du var her mere før, for å si det sånn.

Anonymkode: 6cd5e...1e7

Ja. Jeg har hatt enda mer konsentrasjonsproblemer enn jeg normalt har så jeg har forsøkt å lese noen innlegg, men falt ut med engang. Det er ganske overload i hodet, ev. er det bare helt blåst, jeg vet ikke. Så har det vært ganske stille her inne i det siste. Og jeg har ikke klart å klekke ut hverken noe fornuftig eller ufornuftig å skrive.

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Freak.no er visst noe, for skoleungdom, (siden at de må ha en egen regel, om at det ikke er lov, å be, om leksehjelp).

Og hvem som er ansvarlig redaktør, for dette nettstedet, det har ikke jeg klart å finne ut, ihvertfall.

Er dette noe Kunnskapsdepartementet sponser/styrer?

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Anonymkode: 6cd5e...1e7

Hahaaaa dagens! Freak.no sponset av kunnskapsdepartementet? Jada, trolig! De sponser med falske brukere og oppskrift på hvordan man blandet/skaffer piller for rusens effekt.

Anonymkode: 854a4...5a8

Gjest Maggie55
Skrevet

Som min mor sa før hun gikk ut for å romstrere i kjøkkenskapene

"Det eneste vi gjør

er å spare strøm"

AnonymBruker
Skrevet
18 minutes ago, AnonymBruker said:

Hahaaaa dagens! Freak.no sponset av kunnskapsdepartementet? Jada, trolig! De sponser med falske brukere og oppskrift på hvordan man blandet/skaffer piller for rusens effekt.

Er du autist? :P

Anonymkode: 8e8ff...3a6

Gjest Gargamel
Skrevet (endret)

Jeg ble med fordi jeg trengte hjelp selv, men trivdes og ble værende. Liker å være anonym(i motsetning til fb) og liker de som er her.

Endret av Gargamel
AnonymBruker
Skrevet
35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er du autist? :P

Anonymkode: 8e8ff...3a6

Jeg? Nope :D

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ble med fordi du skulle få noe å spørre om. Nå har du spurt, og jeg har fullført oppgaven. Mission accomplished! Bye! 😜

Anonymkode: 4a5f7...5ec

Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Lurer bare litt på en ting. Ser jo at det er mange innpå psykiatri som ikke er psyk.  Jeg håper ikke at noen tar dette ille opp . Jeg syns det er supert at det er en fin blanding av mennesker innpå her og tror at alle har ting å stri med her i livet. Er bare litt nysgjerrig på hvorfor dere velger å være på dette forumet år etter år.. 

Det er nok historiske årsaker til dette.  Da jeg og mange av de andre med fartstid på 15 - 20 år havnet her, var det mye mer liv i de andre delforumene, og oppsettet var annerledes, slik at det var minst like naturlig å gå direkte inn i hvert delforum enn å starte fra siden med de nyeste innleggene. 

Selv var jeg nesten bare på de tre delforumene som da het Foreldre, Graviditet og fødsel samt Ufrivillig barnløshet.  Dette var før BarnIMagen og andre nettsider med disse foreldre og barn-temaene ble startet og "overtok" alle de gravide og småbarnsforeldrene.  Det var massevis av spørsmål og diskusjoner på de delforumene hver dag, dessuten var det flere av oss som hadde barn på samme alder som fulgte hverandre i årevis, slik at vi kunne legge ut små historier om utviklingen deres.  Det var også mange "hus og hjem"-diskusjoner her, Dagsavisen hadde en artikkel med overskriften "Husmortreff på nettet" som handlet om trådene av typen "Hvor ofte vasker dere badet?"  Den ligger dessverre ikke ute lenger. 

Det var mange faste nick som var her "hele tiden", både på de nevnte forumene for barn og de som hadde et mer rendyrket diskusjonsformål.  Bl.a. husker jeg noen brukere av forum for Politikk og livssyn eller hva det het, som kunne krangle med hverandre i timevis hver eneste dag. 

Psykiatri hadde også høy aktivitet og mange faste brukere, og det ble debattert hvor sunt det var at psykisk syke kunne få kontakt med hverandre på den måten - man fryktet f.eks. planlegging av selvmord.  Husk at dette var relativt tidlig i Internetts historie, mange år før f.eks. Facebook så dagens lys. 

Selv var jeg nesten aldri på Åpent forum eller Psykiatri tidligere.  Nå er det nesten bare disse to som har aktivitet, og nesten all respons foregår via førstesiden, slik at man lett ramler inn i en tråd uten å se hvilket forum den er postet på.  Veldig mange av oss som hang her daglig sent på 90-tallet, forsvant sammen med at standardoppsettet ble innført og aktiviteten på de andre forumene døde.  Andre er fortsatt innom iblant, og andre klarer ikke helt å slippe taket :wacko:  Vi burde kanskje la være å svare på psykiatrispørsmål, på den annen side er det ingen andre fora her hvor det skjer noe særlig lenger...

AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, laban skrev:

Det er nok historiske årsaker til dette.  Da jeg og mange av de andre med fartstid på 15 - 20 år havnet her, var det mye mer liv i de andre delforumene, og oppsettet var annerledes, slik at det var minst like naturlig å gå direkte inn i hvert delforum enn å starte fra siden med de nyeste innleggene. 

Selv var jeg nesten bare på de tre delforumene som da het Foreldre, Graviditet og fødsel samt Ufrivillig barnløshet.  Dette var før BarnIMagen og andre nettsider med disse foreldre og barn-temaene ble startet og "overtok" alle de gravide og småbarnsforeldrene.  Det var massevis av spørsmål og diskusjoner på de delforumene hver dag, dessuten var det flere av oss som hadde barn på samme alder som fulgte hverandre i årevis, slik at vi kunne legge ut små historier om utviklingen deres.  Det var også mange "hus og hjem"-diskusjoner her, Dagsavisen hadde en artikkel med overskriften "Husmortreff på nettet" som handlet om trådene av typen "Hvor ofte vasker dere badet?"  Den ligger dessverre ikke ute lenger. 

Det var mange faste nick som var her "hele tiden", både på de nevnte forumene for barn og de som hadde et mer rendyrket diskusjonsformål.  Bl.a. husker jeg noen brukere av forum for Politikk og livssyn eller hva det het, som kunne krangle med hverandre i timevis hver eneste dag. 

Psykiatri hadde også høy aktivitet og mange faste brukere, og det ble debattert hvor sunt det var at psykisk syke kunne få kontakt med hverandre på den måten - man fryktet f.eks. planlegging av selvmord.  Husk at dette var relativt tidlig i Internetts historie, mange år før f.eks. Facebook så dagens lys. 

Selv var jeg nesten aldri på Åpent forum eller Psykiatri tidligere.  Nå er det nesten bare disse to som har aktivitet, og nesten all respons foregår via førstesiden, slik at man lett ramler inn i en tråd uten å se hvilket forum den er postet på.  Veldig mange av oss som hang her daglig sent på 90-tallet, forsvant sammen med at standardoppsettet ble innført og aktiviteten på de andre forumene døde.  Andre er fortsatt innom iblant, og andre klarer ikke helt å slippe taket :wacko:  Vi burde kanskje la være å svare på psykiatrispørsmål, på den annen side er det ingen andre fora her hvor det skjer noe særlig lenger...

Takk for god informasjon. Dette forklarer jo mye .. Tidene forandrer seg og det er jo litt trist. Jeg syns det er veldig greit at dere svarer på psykiatriforumet.. Tror dere som har vært innpå her i åresvis også har lært mye?. Jeg ville bare vite litt om dere som svarer . Det skaper litt trygghet i forhold til det å dele sårbare ting og gir meg litt mer forståelse i forhold til hva jeg kan forvente av svar.. :)

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Tror dere som har vært innpå her i åresvis også har lært mye?.

Helt klart.  Men det er sikkert lurt å ha i bakhodet at noen av oss svarer med basis i mangeårig livserfaring som ikke-psyk - og ikke noe annet enn det.  Men det gjelder jo nettet generelt - hvem som helst kan skrive hva som helst, man må selv filtrere, velge og vrake.

Og så er det et par faste som opplagt har relevant faglig bakgrunn, selv om de svarer med nick som vanlige brukere.  Hvis du ikke allerede har oppdaget dem, finner du det sikkert ut etter hvert  ;)

AnonymBruker
Skrevet
39 minutter siden, laban skrev:

Helt klart.  Men det er sikkert lurt å ha i bakhodet at noen av oss svarer med basis i mangeårig livserfaring som ikke-psyk - og ikke noe annet enn det.  Men det gjelder jo nettet generelt - hvem som helst kan skrive hva som helst, man må selv filtrere, velge og vrake.

Og så er det et par faste som opplagt har relevant faglig bakgrunn, selv om de svarer med nick som vanlige brukere.  Hvis du ikke allerede har oppdaget dem, finner du det sikkert ut etter hvert  ;)

Du skal ikke undervurdere mangeårig livserfaring som ikke-psyk. Har selv vært ikke-psyk det meste av livet og trenger å få styrket denne friske siden av meg da så mye har dreid seg om psykiske problemer de siste årene ;)

Jeg er har selv utdannelse og yrkeserfaring som gir meg kunnskap om både psykdom og sykdom. Noen ganger er det faktisk livserfaring jeg er intressert i :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...