Gå til innhold

Hva kom først høna eller egget??

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi er alle summen av alle våre erfaringer til enhver tid tror jeg

Enig ?

Anonymkode: 34b6b...cef

stjernestøv
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Enig ?

Ja vi er da det...

AnonymBruker
Skrevet

Ikke glem genene. 

Anonymkode: a6280...d57

AnonymBruker
Skrevet

Det er vel den samme leksa, det: Arv og miljø, eller om dere vil; gener og erfaringer. 

Men glem ikke den frie viljen. Man behøver ikke nødvendigvis bli fastlåst i sin egen negative situasjon, for man kan jobbe seg ut av det og ta gode/bedre valg. Med viljen.

Anonymkode: 1e621...0b9

Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Enig ?

Ser for meg at gener setter en slags ramme, og gjør oss robuste mot noen påkjenninger og sårbare for andre. Så blir vi innenfor disse rammene forma av erfaringer og miljø Miljø også allerede før vi blir født, det kan også gjøre oss sårbare/robuste overfor ulike påvirkninger senere tenker jeg.

Kanskje disse også påvirker hvor lett man kan bruke din frie vilje til noe positivt, men det er kanskje ikke bra å tenke slik, for må ikke la verken arv eller miljø eller livserfaringer bli en sovepute for å sette seg selv en offerrolle.

Dette er mine tanker.

AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Enig ?

Sånn er det nok.

Anonymkode: 8ce40...cd5

Gjest Maggie55
Skrevet

Man må ta andre som de er ja😊

Blomsterfluen
Skrevet

Jeg tror at høna kom først. Sån:

Først for miliarder av år siden, ble de selvformerende molekyler i vann utviklet fra amøber, og de dannet seg til dinosaurer (raptorer) og gikk mot land i en gruppe. Så selvformerte de seg mindre og begynte istedet å få eggstokker og tiss og kjønnsforskjeller. Så ble de dinosaurer og landdyr og fikk etterhvert fjær (som velociraprorene hadde) og begynte å parre seg å legge egg og øke bestandene, men ble mindre i størrelse med tiden, og sån har det seg at høna kom før egget, tipper jeg.

Gjest Maggie55
Skrevet

Kanskje vi alle bare er godt spunnet inn i vårt eget lille nett som en sommerfugllarve i sin kongkong Enkelte lever bare en dag har jeg hørt De er bare slik innstilt fra naturens side

Som enkelte kaktusarter bare blomstrer et kort døgn

Jeg synes det er en god tanke hvis vi er som sommerfuglene egentlig Alle like vakre også.

Skrevet
På 7.5.2017 den 11.30, Blomsterfluen skrev:

Jeg tror at høna kom først. Sån:

Først for miliarder av år siden, ble de selvformerende molekyler i vann utviklet fra amøber, og de dannet seg til dinosaurer (raptorer) og gikk mot land i en gruppe. Så selvformerte de seg mindre og begynte istedet å få eggstokker og tiss og kjønnsforskjeller. Så ble de dinosaurer og landdyr og fikk etterhvert fjær (som velociraprorene hadde) og begynte å parre seg å legge egg og øke bestandene, men ble mindre i størrelse med tiden, og sån har det seg at høna kom før egget, tipper jeg.

Den første høna må ha kommet fra et egg

Blomsterfluen
Skrevet
2 timer siden, kovakova skrev:

Den første høna må ha kommet fra et egg

Ja, men et egg må jo ha blitt lagt av noe.. forhistorisk høner forexempel.

Skrevet
1 time siden, Blomsterfluen skrev:

Ja, men et egg må jo ha blitt lagt av noe.. forhistorisk høner forexempel.

Nettopp , en pre-høne

det står om det i Sofies verden

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...