Gå til innhold

Normalt at han ble rasende når jeg hadde spurt om å få låne penger? (Nabo)

Anbefalte innlegg

Blomsterfluen
Skrevet

Det var ca 16 år siden. Jeg glemmer det aldri. Vi hadde vært på helsesport avsluttning, og jeg hadde ikke penger til softis ( ca12 kr). Jeg spurte naboen min (stor mann med skjegg som da var i 40 årene) høffelig som bare det mens vennene hans var der,  om jeg kunne få låne penger til isen av ham, og at jeg skulle betale tilbake innen to dager. Han svarte meg ikke men såg rart på meg. Da jeg kom hjem og skulle spise kvelds, bangte det på døra, og jeg åpnet. Da stod han naboen der, og var ildrød i ansiktet, og hveste og kjeftet meg helt "ned i støvlene" om at jeg ikke skal låne penger og ikke spørre om sånt, og sånne ting med brølestemme. Jeg ble redd for at han skulle banke meg opp, for han var helt "gorilla". Jeg hadde aldri sett ham sån før. Jeg begynte å gråte etterpå personalet mitt hadde vist ham ut dørstokken. Jeg hadde vært mye på besøk hos ham og spist mat å sett dvdfilmer i helgene. (Vi har høytfungerende autisme begge to).

Blomsterfluen
Skrevet

Og nåe jeg var 15 år, når vi var på klubb arrangement jeg gikk på, så prøvde jeg å spille på et piano som stod der som alle kunne bruke, for å vise hvor flink jeg var på fur elise sangen. Men da kom denne samme (da ukjente og helt fremmede) mannen busende og rasende og brølte "lukk igjen det pianoet!!!" Flere ganger til meg.

AnonymBruker
Skrevet

I likhet med deg har han altså høytfungerende autisme, og detfor ( i likhet med deg) må man vel til en viss grad unnskylde ham for sin oppførsel.

Anonymkode: d30c4...7e6

AnonymBruker
Skrevet
15 minutter siden, Blomsterfluen skrev:

Det var ca 16 år siden. Jeg glemmer det aldri. Vi hadde vært på helsesport avsluttning, og jeg hadde ikke penger til softis ( ca12 kr). Jeg spurte naboen min (stor mann med skjegg som da var i 40 årene) høffelig som bare det mens vennene hans var der,  om jeg kunne få låne penger til isen av ham, og at jeg skulle betale tilbake innen to dager. Han svarte meg ikke men såg rart på meg. Da jeg kom hjem og skulle spise kvelds, bangte det på døra, og jeg åpnet. Da stod han naboen der, og var ildrød i ansiktet, og hveste og kjeftet meg helt "ned i støvlene" om at jeg ikke skal låne penger og ikke spørre om sånt, og sånne ting med brølestemme. Jeg ble redd for at han skulle banke meg opp, for han var helt "gorilla". Jeg hadde aldri sett ham sån før. Jeg begynte å gråte etterpå personalet mitt hadde vist ham ut dørstokken. Jeg hadde vært mye på besøk hos ham og spist mat å sett dvdfilmer i helgene. (Vi har høytfungerende autisme begge to).

Nei det er ikke normalt. Men han kan nok ikke noe for at han er sånn.

Anonymkode: a4bae...2d7

Blomsterfluen
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Nei det er ikke normalt. Men han kan nok ikke noe for at han er sånn.

Anonymkode: a4bae...2d7

Ok. Det var bare det at han aldri hadde reagert sån før med meg. Han pleier å være høffelig, untatt den gangen jeg spurte ham på klubben hva jan hadde kjøpt til gave til barnet til fellespersonalet vårt, for da sa han "det vill jeg ikke svare på" og gikk bort sint.

Blomsterfluen
Skrevet

Er å spørre om hva han kjøpte til babyen til personalet "smalltalk"?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...