Gå til innhold

Anbefalte innlegg

stjernestøv
Skrevet

I går ble jeg dårlig av å bare være hjemme, satt ute i sola med min sønn og samboer. Er det noe å bli dårlig av? Fikk negative meldinger fra min mor om min svigerinne, hun tåler henne ikke. Hun er frekk og freidig, i går var hun veldig kranglete. Er det nok til å bli dårlig? Dårlige vibber? Hvordan er det med dere? 

I dag har jeg tenkt på min bror som lyger til meg, låner penger og sier jeg får det igjen dagen etterpå. Men jeg vet jo at han er like blakk da, syns ikke det er ok å lyge. Neste gang sier jeg at jeg ikke har kontanter.

stjernestøv
Skrevet

Vet ikke om medisinen gjør meg dårlig? Hat tenkt på å gå tilbake til latuda. 

Skrevet
9 minutter siden, stjernestøv skrev:

I går ble jeg dårlig av å bare være hjemme, satt ute i sola med min sønn og samboer. Er det noe å bli dårlig av? Fikk negative meldinger fra min mor om min svigerinne, hun tåler henne ikke. Hun er frekk og freidig, i går var hun veldig kranglete. Er det nok til å bli dårlig? Dårlige vibber? Hvordan er det med dere? 

I dag har jeg tenkt på min bror som lyger til meg, låner penger og sier jeg får det igjen dagen etterpå. Men jeg vet jo at han er like blakk da, syns ikke det er ok å lyge. Neste gang sier jeg at jeg ikke har kontanter.

Jeg tror kanskje ikke du kan vurdere hver enkelt situasjon isolert sett. Kan du prøve å i stedet vurdere hver enkelt uke som en helhet? For noen kan det fungere å skrive en liten tekst hver kveld om hvordan dagen har vært, og så lage et lite ukessammendrag når uken er over. Ut i fra det du skriver her på dol, så har du nytte av xeplion, men det ser også ut som om det er enkelte symptomer som den ikke fjerner. Neste gang du snakker med behandlerne dine, så bør du ikke fokusere på bytte av medisin, men fortelle om de restsymptomene som plager deg, og spørre om de har forslag til løsninger.

Det virker som om du gjør flere "vanlige" ting enn du i andre perioder har gjort, og du har også fått et barnebarn. Dette er mer enn nok til å gjøre at du innimellom får mye symptomer.

AnonymBruker
Skrevet

Finnes det dager der du ikke blir dårlig av noe?

Anonymkode: 3b84c...8f5

stjernestøv
Skrevet
1 minutt siden, frosken skrev:

Jeg tror kanskje ikke du kan vurdere hver enkelt situasjon isolert sett. Kan du prøve å i stedet vurdere hver enkelt uke som en helhet? For noen kan det fungere å skrive en liten tekst hver kveld om hvordan dagen har vært, og så lage et lite ukessammendrag når uken er over. Ut i fra det du skriver her på dol, så har du nytte av xeplion, men det ser også ut som om det er enkelte symptomer som den ikke fjerner. Neste gang du snakker med behandlerne dine, så bør du ikke fokusere på bytte av medisin, men fortelle om de restsymptomene som plager deg, og spørre om de har forslag til løsninger.

Det virker som om du gjør flere "vanlige" ting enn du i andre perioder har gjort, og du har også fått et barnebarn. Dette er mer enn nok til å gjøre at du innimellom får mye symptomer.

Ok. Skal ta det opp med sykepleieren.Sykepleieren sa "Det kommer vel an på dagsformen", men det gjør ikke det. Det er som noe blir kastet over meg og gjør meg dårlig, hva tror du hjelper? Ta enda mer ap? Har jo den høyeste dosen nå. Ja kan jo skrive ned hvordan dagen har vært, men det er et tiltak det og. 

stjernestøv
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Finnes det dager der du ikke blir dårlig av noe?

Anonymkode: 3b84c...8f5

Jeg er stort sett dårlig hver dag,det gir meg glede å være med mitt barnebarn men blir dårlig etterpå. Og i dag har jeg bare vært inne, kjenner masse energier i hodet. Har sett på twin peaks da.

Skrevet
17 minutter siden, stjernestøv skrev:

Du må øve deg på å si nei, uansett hvor vanskelig det kan være ovenfor nære. 

stjernestøv
Skrevet
Akkurat nå, XbellaX skrev:

Du må øve deg på å si nei, uansett hvor vanskelig det kan være ovenfor nære. 

Ja må det, min samboer blir oppgitt over meg. Han sier min bror utnytter mine foreldre og det stemmer jo, og de er ikke akkurat unge lenger. Det er ikke fint gjort. 

Skrevet
Akkurat nå, stjernestøv skrev:

Ja må det, min samboer blir oppgitt over meg. Han sier min bror utnytter mine foreldre og det stemmer jo, og de er ikke akkurat unge lenger. Det er ikke fint gjort. 

Det er jeg enig med din samboer i. Og jeg synes godt du kan si det samme til dine foreldre. Trenger han penger får han som andre oppsøke NAV. Det som er trist er at dere mener selvsagt godt, men han trenger jo ikke oppsøke hjelp (eller bli motivert til noen endring) fordi er jo bare å spørre dere så får han penger. Det er en vanskelig situasjon det der, håper du sier tydelig nei neste gang.

stjernestøv
Skrevet
Akkurat nå, XbellaX skrev:

Det er jeg enig med din samboer i. Og jeg synes godt du kan si det samme til dine foreldre. Trenger han penger får han som andre oppsøke NAV. Det som er trist er at dere mener selvsagt godt, men han trenger jo ikke oppsøke hjelp (eller bli motivert til noen endring) fordi er jo bare å spørre dere så får han penger. Det er en vanskelig situasjon det der, håper du sier tydelig nei neste gang.

Ja jeg skal si nei neste gang, han går til foreldrene å spiser...fikk en pakke røyk av min mor også. Jeg forstår ikke hva han bruker penger på, men han er jo avhengig av å spille på tipping osv. Går vel endel der. Skrev til min mor at de ikke måtte gi han mat, da lærer han aldri. Men foreldrene mine lærer aldri heller, de gjør alt for han. Far min har malt hele leiligheten hans, og ordnet med masse der...til og med spadd klart til bedd ute. Han er over femti og og min far er over åtti år,men de fortsetter trenden fra da vi vokste opp. De gjorde alt for mine brødre, tenk om de hadde gjort like mye for meg. Kanskje jeg var mindre verdt fordi jeg var jente? Eller kanskje det ikke var meningen, men at mine brødre krevde mer så jeg ble litt glemt. 

Skrevet
1 minutt siden, stjernestøv skrev:

Ja jeg skal si nei neste gang, han går til foreldrene å spiser...fikk en pakke røyk av min mor også. Jeg forstår ikke hva han bruker penger på, men han er jo avhengig av å spille på tipping osv. Går vel endel der. Skrev til min mor at de ikke måtte gi han mat, da lærer han aldri. Men foreldrene mine lærer aldri heller, de gjør alt for han. Far min har malt hele leiligheten hans, og ordnet med masse der...til og med spadd klart til bedd ute. Han er over femti og og min far er over åtti år,men de fortsetter trenden fra da vi vokste opp. De gjorde alt for mine brødre, tenk om de hadde gjort like mye for meg. Kanskje jeg var mindre verdt fordi jeg var jente? Eller kanskje det ikke var meningen, men at mine brødre krevde mer så jeg ble litt glemt. 

Det er vondt det der, det river jo sikkert i hjertene deres å skulle si nei, men i blant så går det så langt at det dessverre er nødvendig. 

De gjorde mye rett med deg, du ble en fighter :-) 

stjernestøv
Skrevet
1 minutt siden, XbellaX skrev:

Det er vondt det der, det river jo sikkert i hjertene deres å skulle si nei, men i blant så går det så langt at det dessverre er nødvendig. 

De gjorde mye rett med deg, du ble en fighter :-) 

Ja oppdratt til å passe på mine brødre, fikk ofte beskjed om det selv om han eldste er ti år eldre enn meg :P Det var et sjokk for de når jeg ble ungdom å begynte å "skeie ut". 

Men takk :) Jeg var iallefall en fighter,nå som mine barn er voksne er jeg jo fri for det ansvaret. Kanskje det er derfor jeg er dårlig hver dag? Kanskje jeg trengte ansvar for å holde meg på bena? Men det var ikke lett det heller. 

Gjest Maggie55
Skrevet

Det går veldig opp og ned

Man må bare prøve å huske de gode dagene tror jeg og håpe det beste.

Heldigvis lyst i været nå.Har så mye å si synes jeg.

stjernestøv
Skrevet

Men jeg er så dårlig nå, det er som om det er noe svart inni meg og rundt meg. Det drar meg ned og får meg til å føle meg elendig, det skremmer meg sånn. Forstår ikke hvorfor og jeg verker sånn i kroppen. :( 

stjernestøv
Skrevet
1 minutt siden, Maggie55 skrev:

Det går veldig opp og ned

Man må bare prøve å huske de gode dagene tror jeg og håpe det beste.

Heldigvis lyst i været nå.Har så mye å si synes jeg.

Jeg blir dårlig selv om det er fint vær. Men hvor ble de gode dagene av? 

Skrevet

Tror du bør skifte fokuset fra alt det negative til det du faktisk klarer. For eksempel, ja jeg ble sliten, men jeg har fått vært sammen med barnebarnet mitt i dag og det er bra. Du burde sette av tid hver dag til å tenke om det er noe bra som har skjedd i løpet av dagen, det kan for eksempel bare være slike ting som at du har gått ut med søpla. Prøv å finn 5-10 ting som er bra.

Skrevet
12 timer siden, stjernestøv skrev:

Ok. Skal ta det opp med sykepleieren.Sykepleieren sa "Det kommer vel an på dagsformen", men det gjør ikke det. Det er som noe blir kastet over meg og gjør meg dårlig, hva tror du hjelper? Ta enda mer ap? Har jo den høyeste dosen nå. Ja kan jo skrive ned hvordan dagen har vært, men det er et tiltak det og. 

Så mye tid som du bruker til å skrive her inne så finner du nok 10 min til å notere ned noen punkter om hvordan dagen din har vært også. Det er jo det du skriver om her - så det er jo bare å ta de punktene og notere ned i en notisbok (kjøp deg en fin en, det inspirerer alltid meg!) eller et dokument på pc'n din. 

stjernestøv
Skrevet
18 timer siden, Fionys skrev:

Tror du bør skifte fokuset fra alt det negative til det du faktisk klarer. For eksempel, ja jeg ble sliten, men jeg har fått vært sammen med barnebarnet mitt i dag og det er bra. Du burde sette av tid hver dag til å tenke om det er noe bra som har skjedd i løpet av dagen, det kan for eksempel bare være slike ting som at du har gått ut med søpla. Prøv å finn 5-10 ting som er bra.

Har vært dårlig i hele dag og :( Tror det er bivirkninger, stiv i kroppen og vondt i hodet og alle muskler. Vært inne i hele dag, så skulle ikke tro det kom fra noen andre. Vil finne ting å være takknemlig for, vil være positiv men det er så vanskelig når jeg er dårlig hver dag. Det gjør meg ingenting å se og høre ting, men denne tilværelsen gjør meg noe. Ikke en dråpe mer xeplion på meg!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...