Gå til innhold

Hvem har ansvaret for meg?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det fastlegen eller kommunen? 

Går til psykepleier i kommunen en gang i uka. Er det han jeg skal kontakte når jeg er dårlig, eller er det fastlegen? 

Anonymkode: b85ab...4ee

AnonymBruker
Skrevet

Det kommer vell an på hva problemet er?

Og Hva du trenger hjelp til/ hva som kan gjøres

Har du en god dialog/kjemi med psykepleier kan du vell ta det opp med han/hun også.

Du har vell ansvaret for og formiddle det som plager deg selv, om du skal få noen hjelp med det.

Anonymkode: 19529...7e8

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det kommer vell an på hva problemet er?

Og Hva du trenger hjelp til/ hva som kan gjøres

Har du en god dialog/kjemi med psykepleier kan du vell ta det opp med han/hun også.

Du har vell ansvaret for og formiddle det som plager deg selv, om du skal få noen hjelp med det.

Anonymkode: 19529...7e8

Problemet er uutholdelige bipolare svingninger, og jeg lurer på hvem som har ansvaret for å hjelpe meg. Det overordnede ansvaret, liksom.

Orker snart ikke mer av dette helvetet. 

Kanonføde
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Problemet er uutholdelige bipolare svingninger, og jeg lurer på hvem som har ansvaret for å hjelpe meg. Det overordnede ansvaret, liksom.

Orker snart ikke mer av dette helvetet. 

Kommunepsykepleieren kan ikke hjelpe deg med noe her. Det er bare medisiner som hjelper. Var jeg deg ville jeg droppet kommune-chat'en, og snakket med fastlegen om henvisning til en spesialist for medisinvurdering. Men nå er ikke jeg deg, så da er det kanskje andre ting du bør gjøre, hvem vet egentlig.

yellow ledbetter
Skrevet
14 timer siden, Kanonføde skrev:

Kommunepsykepleieren kan ikke hjelpe deg med noe her. Det er bare medisiner som hjelper. Var jeg deg ville jeg droppet kommune-chat'en, og snakket med fastlegen om henvisning til en spesialist for medisinvurdering. Men nå er ikke jeg deg, så da er det kanskje andre ting du bør gjøre, hvem vet egentlig.

Ja. Tror du har rett. Har ikke erfaring med kommunale psykepleiere selv, men de jeg kjenner til driver bare med samtaleterapi. Skal du ha medisin, så er det en lege som må skrive det ut, og spesialist er helt sikkert lurt. Ellers er det vel i prinsippet fastlegen som skal kontaktes først og så henvise, men det er jo psykiatere som tar inn pasienter utenom det offentlige systemet også. 

Skrevet
20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er det fastlegen eller kommunen? 

Går til psykepleier i kommunen en gang i uka. Er det han jeg skal kontakte når jeg er dårlig, eller er det fastlegen? 

Fastlegen har overordnet medisinsk ansvar.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...