AnonymBruker Skrevet 7. mai 2017 Skrevet 7. mai 2017 Er det fastlegen eller kommunen? Går til psykepleier i kommunen en gang i uka. Er det han jeg skal kontakte når jeg er dårlig, eller er det fastlegen? Anonymkode: b85ab...4ee 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2017 Skrevet 7. mai 2017 Det kommer vell an på hva problemet er? Og Hva du trenger hjelp til/ hva som kan gjøres Har du en god dialog/kjemi med psykepleier kan du vell ta det opp med han/hun også. Du har vell ansvaret for og formiddle det som plager deg selv, om du skal få noen hjelp med det. Anonymkode: 19529...7e8 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2017 Skrevet 7. mai 2017 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det kommer vell an på hva problemet er? Og Hva du trenger hjelp til/ hva som kan gjøres Har du en god dialog/kjemi med psykepleier kan du vell ta det opp med han/hun også. Du har vell ansvaret for og formiddle det som plager deg selv, om du skal få noen hjelp med det. Anonymkode: 19529...7e8 Problemet er uutholdelige bipolare svingninger, og jeg lurer på hvem som har ansvaret for å hjelpe meg. Det overordnede ansvaret, liksom. Orker snart ikke mer av dette helvetet. Anonymkode: b85ab...4ee 0 Siter
Kanonføde Skrevet 7. mai 2017 Skrevet 7. mai 2017 1 hour ago, AnonymBruker said: Problemet er uutholdelige bipolare svingninger, og jeg lurer på hvem som har ansvaret for å hjelpe meg. Det overordnede ansvaret, liksom. Orker snart ikke mer av dette helvetet. Anonymkode: b85ab...4ee Kommunepsykepleieren kan ikke hjelpe deg med noe her. Det er bare medisiner som hjelper. Var jeg deg ville jeg droppet kommune-chat'en, og snakket med fastlegen om henvisning til en spesialist for medisinvurdering. Men nå er ikke jeg deg, så da er det kanskje andre ting du bør gjøre, hvem vet egentlig. 1 Siter
yellow ledbetter Skrevet 8. mai 2017 Skrevet 8. mai 2017 14 timer siden, Kanonføde skrev: Kommunepsykepleieren kan ikke hjelpe deg med noe her. Det er bare medisiner som hjelper. Var jeg deg ville jeg droppet kommune-chat'en, og snakket med fastlegen om henvisning til en spesialist for medisinvurdering. Men nå er ikke jeg deg, så da er det kanskje andre ting du bør gjøre, hvem vet egentlig. Ja. Tror du har rett. Har ikke erfaring med kommunale psykepleiere selv, men de jeg kjenner til driver bare med samtaleterapi. Skal du ha medisin, så er det en lege som må skrive det ut, og spesialist er helt sikkert lurt. Ellers er det vel i prinsippet fastlegen som skal kontaktes først og så henvise, men det er jo psykiatere som tar inn pasienter utenom det offentlige systemet også. 0 Siter
frosken Skrevet 8. mai 2017 Skrevet 8. mai 2017 20 timer siden, AnonymBruker skrev: Er det fastlegen eller kommunen? Går til psykepleier i kommunen en gang i uka. Er det han jeg skal kontakte når jeg er dårlig, eller er det fastlegen? Anonymkode: b85ab...4ee Fastlegen har overordnet medisinsk ansvar. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.