Gå til innhold

Hvorfor er det slik?

Anbefalte innlegg

Gjest Maggie55
Skrevet

Håper ikke dere misforstår Det rette ordet for damen jeg snakket med på sykehuset er ikke " kjempehyggelig" men hyggelig og uventet forståelsesfull 

De har sikkert så mye mas og jag jeg forstår også det

Gjest Maggie55
Skrevet

Men noe maktmenneske blir jeg ganske riktig aldri og så mange hatter har ikke jeg personlig heller

Feil og mangler Det er jeg det

stjernestøv
Skrevet
2 timer siden, Maggie55 skrev:

Det er klart

Personlige ressurser har alt å si

Men hvilke personlige ressurser er til stede når man er nedbrutt og syk?

Man er for mange veldig prisgitt systemet og pårørende hvis man er så heldig da

Man må være frisk for å være syk, ha ressurser. Ofte kan hjelp fra pårørende hjelpe, har man pårørende som bryr seg kan det gå bra. 

Gjest Maggie55
Skrevet

Det er ikke min mening å såre noen iallefall og jeg er veldig lei meg hvis noe er veldig feil eller faller uheldig ut i noens ører.

Ikke heller min hensikt å  bestride at man trenger passe doser av alt eller lure systemet på noe måte

Og det er kanskje ikke så sikkert at alle trenger det samme når det kommer til alt Smaken kan være så forskjellig

Men har man ressursterke pårørende trenger man kanskje ikke så mye mer?

stjernestøv
Skrevet
15 minutter siden, Maggie55 skrev:

Det er ikke min mening å såre noen iallefall og jeg er veldig lei meg hvis noe er veldig feil eller faller uheldig ut i noens ører.

Ikke heller min hensikt å  bestride at man trenger passe doser av alt eller lure systemet på noe måte

Og det er kanskje ikke så sikkert at alle trenger det samme når det kommer til alt Smaken kan være så forskjellig

Men har man ressursterke pårørende trenger man kanskje ikke så mye mer?

Neida du sårer ingen, slapp av :) 

Ja vet om folk som har fått god hjelp og blitt bedre pga pårørende, mens noen som ikke har ressurssterke pårørende går det til Helvete med. Men det er ikke alltid lett å være pårørende heller å nå fram, har jo vært pårørende selv for min sønn som har slitt mye. Men de så jo på meg som svak og syk, men jammen stod jeg på for han og det vil jeg kalle styrke oppi all elendigheten. 

Gjest Maggie55
Skrevet

Jeg mener bare at det er ting man burde slippe å komme utfor

Det er som du sier Alle kan bli syke Men alle kan jo også bli friske også må man jo håpe eller få hjelp så langt det går på veien videre for den enkelte 

AnonymBruker
Skrevet

Nei, dessverre kan ikke alle bli friske.

Anonymkode: 17a91...39b

Gjest Maggie55
Skrevet

Allikevel Alle har jo sin situasjon å tenke på og de aller fleste pårørende har jo heller ikke vanligvis uendelige og utømmelige mengder ressurser

AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er ofte de som de som trenger det mest, de sykere som ikke orker/klarer kjempe mot systemet som får minst hjelp. Mens de ressursterke grafser til seg alt.

Anonymkode: 9d5b7...710

Det handler ikke bare om "å kjempe mot systemet". Det handler også om kommunikasjon. Storparten av diagnostikken, særlig i psykiatri, baserer seg på sykehistorien. Ressurssterke mennesker er ofte flinkere til å legge frem sin sykehistorie på en god pedagogisk måte der en får med seg kronologien i symptomene, en får med seg de vesentlige punktene og forkludrer ikke fremstillingen med uvesentligheter.

Bare se her på dette forum hvor ulikt folk presenterer sin sykehistorie. En godt fremført sykehistorie er til stor hjelp for legen for å raskt kunne identifisere problemer, stille riktig diagnose og iverksette korrekte tiltak.

Anonymkode: 17a91...39b

Gjest Maggie55
Skrevet

Mulig jeg er for partisk Vi står alle oppi vårt i dag og jeg tar lett parti for den jeg oppfatter som den svakeste i situasjonen

Tusen takk for alle gode svar

God dag videre til alle😊

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, Maggie55 skrev:

Mulig jeg er for partisk Vi står alle oppi vårt i dag og jeg tar lett parti for den jeg oppfatter som den svakeste i situasjonen

Tusen takk for alle gode svar

God dag videre til alle😊

Hei. Jeg er helsearbeider og syns det er viktig at noen taler de svake sin sak. Interessant å se din opplevelse av helsevesenet. Ser at kommunikasjon og god informasjon er viktig. Skulle ønske du hadde følt deg tryggere og ivaretatt i dette systemet. At du følte at deg og dine ble sett og hørt. Håper det går bra med din mor. Ha en god dag du også 😊. 

Anonymkode: 53e55...63f

Gjest Maggie55
Skrevet

Alle har sine valg å leve med og man bare gjøre så godt man kan

Rett informasjon og bedre tid har mye å si føler jeg

Pasient og pårørende vet ofte så lite om medisin

men man må kanskje bare ta seg tid

Tenker ofte på hvordan mange må ha det

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...