Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kanskje bare et særdeles vanskelig tilfelle

også etter datidas diagnoseskjema hvis det var noe skjema

men kanskje det ikke var så uvanlig på hans tid å være slik

Anonymkode: 01f7d...1b3

yellow ledbetter
Skrevet

Hitler var nok mye rart. Paranoid narkoman med vrangforestillinger, mindreverdighetskomplekser og det som verre var. 

AnonymBruker
Skrevet

Har du sett talene i Nürnberg? En asperger ville nok ikke klart å manipulere massene med suggererende taler slik Hitler gjorde.

Anonymkode: 76d8c...07a

yellow ledbetter
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Har du sett talene i Nürnberg? En asperger ville nok ikke klart å manipulere massene med suggererende taler slik Hitler gjorde.

Anonymkode: 76d8c...07a

Tror ikke jeg heller. 

AnonymBruker
Skrevet

Om mannen var psykopat eller ikke er jo noe de kun kan finne ut i ettertid, og historien dømmer jo taperne. Vi vet hva han gjorde, og det var jævlig ondt. Men jeg tror ikke han var konebanker eller slike ting. Jeg var en periode med i Jesus Kristus Kirke av Siste Dagers Hellige, de har 4 mulige nivåer man kan komme til etter sin død. Og veldig få kommer til den religionens helvete, som de kaller "det ytterste mørket". Jeg spurte da mormonerne om de trodde Hitler kom dit, og ble litt sjokkert att de sa det ikke var sikkert, da han elsket dyr. Haha. 

PS jeg ble aldri mormoner.

Anonymkode: d9833...b48

AnonymBruker
Skrevet
30 minutes ago, AnonymBruker said:

Om mannen var psykopat eller ikke er jo noe de kun kan finne ut i ettertid, og historien dømmer jo taperne. Vi vet hva han gjorde, og det var jævlig ondt. Men jeg tror ikke han var konebanker eller slike ting. Jeg var en periode med i Jesus Kristus Kirke av Siste Dagers Hellige, de har 4 mulige nivåer man kan komme til etter sin død. Og veldig få kommer til den religionens helvete, som de kaller "det ytterste mørket". Jeg spurte da mormonerne om de trodde Hitler kom dit, og ble litt sjokkert att de sa det ikke var sikkert, da han elsket dyr. Haha. 

PS jeg ble aldri mormoner.

Anonymkode: d9833...b48

:lol:

Anonymkode: ad0be...624

Gjest Gargamel
Skrevet

Jeg fant en interessant ting på Wikipedia: Hitler ble behandlet av et psykiater da han brøt sammen etter påkjenningene i 1.verdenskrig. Psykiateren mente at Hitler var psykopat. Det er en objektiv vurdering av en fagperson den gang Hitler var en vanlig, ukjent og lojal soldat.

Det finnes en del eksempler på at Hitler viste empati mot folk han kjente personlig. Han vernet en jødisk lege som hadde hjulpet hans familie. Han holdt seg unna konsentrasjonsleirene, og likte kanskje ikke å få grusomhetene for tett innpå. 

AnonymBruker
Skrevet
2 hours ago, Gargamel said:

Hitler ble behandlet av et psykiater da han brøt sammen etter påkjenningene i 1.verdenskrig

PTSD?

Sånn var det nok.

Anonymkode: ad0be...624

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...