Gå til innhold

Synes DPS det er greit å tulle slik med pasient?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skulle egentlig på DPS i morgen for utredning og whatnot. Så plutselig får jeg telefon fra ukjent nummer. Tar den selvfølgelig ikke, anonymer har jeg sluttet å svare. Men søker opp senere. Det er fra DPS da. Jeg ringer til dem og ei dame svarer. Jeg sier at jeg har fått melding om FLERE ULIKE DATOER FOR TIME hos dere. Nei sto visst bare 1 dato hos henne. Jaha da var det greit da. Men så får jeg igjen oppringning og på ny meldinnger som tikker inn på mobilen om nye timer. Og endelig så gidder de å skrive grunn. Grunn: ingenting ledig før den nye datoen jeg hadde fått som er om 2 nye uker. JAHA, hvis ingenting var ledig før om 2 uker, hvorfor fikk jeg da på brevet i posten dato i morgen? Synes de virkelig det er helt greit å tulle sånn med datoer for sine pasienter? På grunn av dette så vurderer jeg sterkt å ringe og si at JEG KOMMER IKKE, avlyse timen. Så kan de tenke over hva det gjør med pasienter som blir ført bak lyset på denne måten, at det ikke skal gå an å holde seg til sitt ord. Det er hva jeg ikke skjønner. 

Jeg ba aldri om DPS, kunne godt fått vanlig psykolog, men ble henvist dit av lege bare fordi jeg hadde vært på DPS tidligere. Men nå kjenner jeg at jeg er mektig lei av hele styret. 

Skrevet

Og nå har de sendt et gebyr for ikke oppmøte på grunn av at jeg har hatt fult av datoer å liksom skulle forholde meg til. Fy flate.

Btw: trodde at hvis man ikke møtte opp til time så vil man ikke få nytt tilbud med mindre fastlegen sender ny henvisning. Men jeg har automatisk fått ny time selv om jeg ikke dukket opp? Det er så vanskelig å forstå de noen ganger og ikke minst SURE PENGER.

AnonymBruker
Skrevet

Det går jo ikke ut over dem om du avlyser, de kommer ikke til å tenke noe som helst. Det går ut over deg, det er du som trenger timen.

Anonymkode: 7c82d...7b2

AnonymBruker
Skrevet

1. Hvis du tror du kan straffe eller oppdra dem ved ikke å møte, tar du feil.

2. Du skal ikke betale for en time du ikke møtte til dersom de har tullet med datoene eller gitt forvirrende meldinger om timer.

3. De er forpliktet til å gi deg en ny time om du ikke møter første gang. Det er rutine.

Anonymkode: 05b66...563

Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

1. Hvis du tror du kan straffe eller oppdra dem ved ikke å møte, tar du feil.

2. Du skal ikke betale for en time du ikke møtte til dersom de har tullet med datoene eller gitt forvirrende meldinger om timer.

3. De er forpliktet til å gi deg en ny time om du ikke møter første gang. Det er rutine.

Anonymkode: 05b66...563

Nå leser jeg opp direkte hva det står i brevet jeg fikk: "Dersom du ikke gir beskjed på forhånd, og du ikke møter til timen, vil du ikke få nytt tilbud her før vi har mottatt ny henvisning fra lege." 

Og så fint du sier jeg slipper å betale da, men da jeg ringte i sted og forklarte så hørtes det ikke på denne damen at jeg slapp å betale på grunn av glipp hos dem. Det var mer "care" i stemmen hennes. Jeg er student, har ikke økonomi til slike tulleting som jeg ikke kan noe for. Allerede brukt sinnsykt mye penger på helse denne måneden, så ja der har du meg.

AnonymBruker
Skrevet
54 minutter siden, Skay skrev:

Skulle egentlig på DPS i morgen for utredning og whatnot. Så plutselig får jeg telefon fra ukjent nummer. Tar den selvfølgelig ikke, anonymer har jeg sluttet å svare. Men søker opp senere. Det er fra DPS da. Jeg ringer til dem og ei dame svarer. Jeg sier at jeg har fått melding om FLERE ULIKE DATOER FOR TIME hos dere. Nei sto visst bare 1 dato hos henne. Jaha da var det greit da. Men så får jeg igjen oppringning og på ny meldinnger som tikker inn på mobilen om nye timer. Og endelig så gidder de å skrive grunn. Grunn: ingenting ledig før den nye datoen jeg hadde fått som er om 2 nye uker. JAHA, hvis ingenting var ledig før om 2 uker, hvorfor fikk jeg da på brevet i posten dato i morgen? Synes de virkelig det er helt greit å tulle sånn med datoer for sine pasienter? På grunn av dette så vurderer jeg sterkt å ringe og si at JEG KOMMER IKKE, avlyse timen. Så kan de tenke over hva det gjør med pasienter som blir ført bak lyset på denne måten, at det ikke skal gå an å holde seg til sitt ord. Det er hva jeg ikke skjønner. 

Jeg ba aldri om DPS, kunne godt fått vanlig psykolog, men ble henvist dit av lege bare fordi jeg hadde vært på DPS tidligere. Men nå kjenner jeg at jeg er mektig lei av hele styret. 

35 minutter siden, Skay skrev:

Og nå har de sendt et gebyr for ikke oppmøte på grunn av at jeg har hatt fult av datoer å liksom skulle forholde meg til. Fy flate.

Btw: trodde at hvis man ikke møtte opp til time så vil man ikke få nytt tilbud med mindre fastlegen sender ny henvisning. Men jeg har automatisk fått ny time selv om jeg ikke dukket opp? Det er så vanskelig å forstå de noen ganger og ikke minst SURE PENGER.

Du skal selvfølgelig ikke betale for en time som er avlyst. Sikker på at det ikke er du som roter?

Anonymkode: df4b4...851

stjernestøv
Skrevet

Nei du skal ikke betale for den timen! Noen ganger surrer de endel. 

Skrevet
9 timer siden, Skay skrev:

Forstår at du er skuffet, og jeg vet at det kan være vanskelig med ekstra tid å vente. Men: Hva vil du oppnå med å avlyse timen? De kan tenke seg om..Hva tror du de tenker?

Skrevet
4 timer siden, Villanda skrev:

Forstår at du er skuffet, og jeg vet at det kan være vanskelig med ekstra tid å vente. Men: Hva vil du oppnå med å avlyse timen? De kan tenke seg om..Hva tror du de tenker?

Egentlig ikke sånn veldig skuffet. Mer det at det irriterer meg når ting ikke er på stell hos dem og jeg må betale penger på grunn av det. Jeg trenger egentlig ikke timen, føler jeg kan takle problemene mine ganske bra alene uten deres hjelp ... 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...