Gå til innhold

Beroligende ved framføringer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det akseptabelt å bruke beroligende ved framføringer i forbindelse med utdanning? Er leger villige til å skrive ut resept med dette som formål? 

Jeg har måttet framføre før,  flere ganger, men venner meg aldri til å stå framfor en klasse og snakke. Det er så pyton å stå der med hjertebank og skjelvende stemme og riste.

Det er ikke en utdanning som er viktig ytre sett. Jeg har jobb uansett, og jeg får nok ikke høyere lønn. Jeg ønsker den for å få mer kunnskap og mer "tyngde". Det er kanskje ikke grunn god nok, men det hadde betydd mye for meg å greie å fullføre den.

Noen som har gått beroligende til sånn?

Har fått Vival tidligere i forbindelse med flyturer, og et par ganger for å få ro nok til å sove under en innleggelse. 

Andreaswell
Skrevet

Jada, prestasjonsangst er reelt. Du vil nok få resept på Sobril først, men husk å teste det før selve dagen. Jeg bruker Vival ved hver muntlig eksamen :) 

AnonymBruker
Skrevet

Ved fremføringsangst, har det ofte også blitt benyttet betablokkere. De senker blodtrykk, hindrer hjertebank, fysiske symptomer på angst osv. Om man har forsøkt dette, og dette ikke er tilstrekkelig, er jeg sikker på at det går an å få benzo til slik bruk, med mindre man har fremføringer flere dager i uken, i flere uker.

Anonymkode: 593f8...880

Skrevet
På Thursday, May 11, 2017 den 19.00, AnonymBruker skrev:

Ved fremføringsangst, har det ofte også blitt benyttet betablokkere. De senker blodtrykk, hindrer hjertebank, fysiske symptomer på angst osv. Om man har forsøkt dette, og dette ikke er tilstrekkelig, er jeg sikker på at det går an å få benzo til slik bruk, med mindre man har fremføringer flere dager i uken, i flere uker.

Anonymkode: 593f8...880

Ordner seg. Ble anbefalt Sobril framfor betablokker. Ingen motforestillinger. 

Nei, det er nok bare framføringer et par ganger i halvåret. Ille nok. Har greid det før,  dog med stort subjektivt ubehag og helt sikkert synlig og hørbar skjelving.

Nå vet jeg mer om stressfaktirer som risikofaktorer for å bli dårlig. Samtidig som livssituasjonen min ellers er ganske annerledes, krever mer av meg på fritid, og har bare fri fra jobb de dagene det er samlinger på skolen.

Letta. En bekymring mindre. En beroligende effekt har inntrått allerede, før jeg har fått resepten (får den senere)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...