Gå til innhold

Tips til hvordan holde ut med hu?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Bor med ei som har diverse diagnoser, men vil ikke nevne de for ikke slå alle under samme kam, men kan si hun er veldig krass, reagerer sterkt på små ting og påpeker og kontrollerer og bruker andre opp. Jeg får et stort stressnivå av å bo med hu og må holde ut til 1.juli. 

Hvordan skal jeg greie gi litt mer faen og ikke la meg påvirke av hennes humørsvingninger? (Kjefter og truer andre over tlf F.eks)

Anonymkode: 07ba4...6e7

stjernestøv
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bor med ei som har diverse diagnoser, men vil ikke nevne de for ikke slå alle under samme kam, men kan si hun er veldig krass, reagerer sterkt på små ting og påpeker og kontrollerer og bruker andre opp. Jeg får et stort stressnivå av å bo med hu og må holde ut til 1.juli. 

Hvordan skal jeg greie gi litt mer faen og ikke la meg påvirke av hennes humørsvingninger? (Kjefter og truer andre over tlf F.eks)

Å det er vanskelig å leve med å ikke la seg påvirke av det, vokste opp med en ustabil far som var negativ og kjeftet mye. Det gikk ut over oss andre, det er rett og slett nervepirrende å bo med sånne folk. 

Jeg hørte mye musikk å rommet mitt og holdt meg mye der, men det blir vel vanskelig for deg. Hadde ikke orket det i dag. 

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, stjernestøv skrev:

Å det er vanskelig å leve med å ikke la seg påvirke av det, vokste opp med en ustabil far som var negativ og kjeftet mye. Det gikk ut over oss andre, det er rett og slett nervepirrende å bo med sånne folk. 

Jeg hørte mye musikk å rommet mitt og holdt meg mye der, men det blir vel vanskelig for deg. Hadde ikke orket det i dag. 

Vet hvordan du hadde det... hun har kalt meg hore, følelsesløs, jævla pzyko, psykopat over skikkelig små ting som at jeg ikke hadde kjøpt inn mer melk og hun skulle henge seg fordi jeg hadde besøk EN natt og ikke får jeg dusje flere ganger i uka og skjærer osten feil og rører sausen feil

det er psykisk tortur å bo med henne

må bare holde ut en og halv måned til sukk

stjernestøv
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Vet hvordan du hadde det... hun har kalt meg hore, følelsesløs, jævla pzyko, psykopat over skikkelig små ting som at jeg ikke hadde kjøpt inn mer melk og hun skulle henge seg fordi jeg hadde besøk EN natt og ikke får jeg dusje flere ganger i uka og skjærer osten feil og rører sausen feil

Ja forstår hvordan det er, alt er galt uansett. Kan du ikke bo hos noen andre til juli? Foreldre eller venner? Det er jo psykisk terror!

Jeg ville jo flytte når jeg var atten, men min far ville ha meg der lenger så ventet til jeg var nitten. Da var det nok, det hjalp ikke på å vokse opp med en alkoholisert bror. Alltid var det bråk! 

Det er godt å ha ro. 

AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, stjernestøv skrev:

Ja forstår hvordan det er, alt er galt uansett. Kan du ikke bo hos noen andre til juli? Foreldre eller venner? Det er jo psykisk terror!

Jeg ville jo flytte når jeg var atten, men min far ville ha meg der lenger så ventet til jeg var nitten. Da var det nok, det hjalp ikke på å vokse opp med en alkoholisert bror. Alltid var det bråk! 

Det er godt å ha ro. 

Ja utrolig godt

AnonymBruker
Skrevet

Si fra, sett grenser. Hold deg unna mest mulig. Kutt henne helt ut når du har flyttet. 

Anonymkode: 493f1...88a

AnonymBruker
Skrevet

Dette er ikke enkelt.... Nå vet ikke jeg alle detaljer og hvilken relasjon dere har men jeg tror uansett at det har mye å si hvilke tanker og følelser du har for denne personene i utgangspunktet. Dessuten har det mye å si hvordan du har det med deg selv. Hvis du selv sliter med ting og har utfordringer i ditt eget liv blir man lettere frustrert og påvirket av de rundt seg... 

Tenk litt over hvorfor dette er en slik utfordring. Klarer du å bare distansere deg fra denne personen sin oppførsel?. Bare holde på med ditt og " lukke" ørene. Holde mest mulig avstand og sørge for at du får " pauser". Sørg for å også være med positive mennesker , gjør ting du har glede av. Si til deg selv at du ikke vil la denne personen bestemme hvordan du skal ha det ..... 

Dette høres sikkert lettvint ut men det er det ikke. Jeg har levd i hus med en svært utfordrende person i 15 år. Jeg ble syk av det fordi jeg lot det ta all min energi og glede...

Anonymkode: e756a...005

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Og du er selv HELT uskyldig i konflikten?

Anonymkode: b8504...182

AnonymBruker
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og du er selv HELT uskyldig i konflikten?

Det er ingen konflikt. Hun er kjempefornøyd med å ha meg her og så trist jeg flytter ut. Jeg holder det inni meg at hun er vanskelig. Er nok for konfliktsky. Men nå i kveld er hun hyggelig så jeg kan senke skuldrene en stund

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det er ingen konflikt. Hun er kjempefornøyd med å ha meg her og så trist jeg flytter ut. Jeg holder det inni meg at hun er vanskelig. Er nok for konfliktsky. Men nå i kveld er hun hyggelig så jeg kan senke skuldrene en stund

At hun truer og kjefter og smeller på offentlige instanser på tlf er jo ingen konflikt mellom oss

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ingen konflikt, likevel kaller hun deg hore, følelsesløs, jævla pzyko og psykopat??.

Gjest Gargamel
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ingen konflikt, likevel kaller hun deg hore, følelsesløs, jævla pzyko og psykopat??.

Det sier jo litt om hun som TS bor sammen med.

Gjest Gargamel
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du får prøve å distansere deg mentalt. Bare tenk at hun oppfører seg sånn fordi hun er syk, og at det hun sier ikke betyr så mye. 

Det høres nok kynisk ut, men dette er ikke noen relasjon du skal fikse. Du skal bare holde ut.

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det er lenge siden og hun har sagt unnskyld for det og ja det var hun som klikket over små ting og det rant helt over for henne fordi hun har det veldig vanskelig. Jævla pzyko ble jeg kalt fordi jeg sov da en fyr ringte meg for henne og jeg ikke svarte. Fordi jeg sov. Han skulle hente noen ting som var hennes som hun hadde lagt igjen og hun trodde jeg holdt de igjen og ikke ville levere de, noe som ikle stemte. 

Hore var jeg fordi jeg en periode kuttet kontakten med henne pga alle raseriutbruddene og hadde sex to ganger på en sommer.

følelsesløs fordi jeg er konfliktsky. Psykopat igjen fordi jeg kuttet kontakten 

skjønner nå hvorfor jeg gjorde som jeg gjorde (kuttet kontakt) og at det var galskap å flytte inn hos henne.

har du noen råd forresten eller søker du flere bevis på at jeg liksom lager konflikt? Hun har bot på seg for drapstrussel , for hun mister helt besinnelsen. Jeg ble advart å flytte inn fordi vedkommende mente jeg kom til å klikke på henne. Folk sier jeg burde komme unna fort som mulig. Jeg er den som holder ut og er rolig. Og nei jeg tror ikke at jeg er perfekt 

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Gargamel skrev:

Du får prøve å distansere deg mentalt. Bare tenk at hun oppfører seg sånn fordi hun er syk, og at det hun sier ikke betyr så mye. 

Det høres nok kynisk ut, men dette er ikke noen relasjon du skal fikse. Du skal bare holde ut.

Takk

AnonymBruker
Skrevet

Men ja det er sikkert min feil som kjøper inn olivenolje når vi hadde en i skapet fra før, skjærer osten fra feil ende, ikke kjøpte nok melk, rører sausen feil, har besøk En eller to ganger på to mnd, dusjer to dager på rad fordi jeg har mensen, har et ubesvart anrop fordi jeg sov

:P

AnonymBruker
Skrevet

Gir hun F i alt?

Ellers er livet mest hverdager for de fleste tror jeg selv om det kanskje kan se ut annerledes ut i media eller høres slik ut når man lytter til telfeldige samtaler i det sosiale rom 😊

Tips: Finn noe dere kan gjøre sammen Snakke om et bestemt TV program eller noe 😊

Anonymkode: 213a2...a23

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...