Gå til innhold

Vokst av meg?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde diagnose bipolar rapid cycling og ustabile og umodne trekk i personlighetstruktur, til bipolar 1 med ustabile og umodne trekk i manisk fase til bare bipolar 1. Betyr det at jeg har vokst av meg de ustabile og umodne trekkene? Spurte en psykolog om diagnosen ang trekkene, men han bare avfeide det med at bipolar gjør en ustabil. 

J33

Anonymkode: 12e12...002

Skrevet

Han avfeide det fordi det ikke har noen betydning. Hva skal du med en diagnose på denne potensielle personlighetsproblematikken?

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, Kanonføde skrev:

Han avfeide det fordi det ikke har noen betydning. Hva skal du med en diagnose på denne potensielle personlighetsproblematikken?

Er bare glad jeg tydeligvis har vokst det av meg jeg

j33

AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

j33

Syns det at du svarer så høflig er et modningstegn :)... 

Anonymkode: 34089...130

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk:)

Skrevet
11 minutes ago, AnonymBruker said:

Enig. Jeg var ufin. Sånn var det nok.

stjernestøv
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

j33

Jeg vokste av meg emosjonell ustabil personlighetsforstyrrelse :)

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Skay skrev:

Kan man vokse fra seg alle diagnoser?

Bare borderline tror jeg

og noen typer angst

gjetter jeg

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bare borderline tror jeg

og noen typer angst

gjetter jeg

Vokse av seg angst? Tja, eller trosse den.

Anonymkode: 110b3...4ec

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, Skay skrev:

Kan man vokse fra seg alle diagnoser?

ADHD er vanlig å vokse av seg. Har jo også autisme hos barn som de vokser av seg. 

stjernestøv
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vokse av seg angst? Tja, eller trosse den.

Eller face den...

Skrevet

Personlighetsforstyrrelser er typisk verst i overgangen til voksen alder, og blir gradvis mildere med åra. Men det er ikke sånn at det må skje, det kan bli verre og. I alle tilfellene vil det være svingninger over tid i noen grad, hva gjelder sykdomsgrad, personlighet er uansett hele tiden i forandring.

Ellers kan man remittere fra de fleste diagnoser Man remitterer vel ikke fra AS, men man kan lære seg ferdigheter og kunnskap som gjør livet lettere.

Noe jeg tenker litt over, er hva slags forventninger samfunnet har til en i forhold til hvilken alder man har. Ta f.eks. introverthet, det er nok vanskeligere å leve med det når man er 20 enn når man er 50. Sosialt sett. Det er nok fordi de fleste blir mer og mer introverte ettersom de blir eldre, og at man da kan passe bedre inn. Dette er også veldig kulturavhengig, og det gjelder kanskje å finne det riktige selskap uansett hva slags alder man er i.

AnonymBruker
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde diagnose bipolar rapid cycling og ustabile og umodne trekk i personlighetstruktur, til bipolar 1 med ustabile og umodne trekk i manisk fase til bare bipolar 1. Betyr det at jeg har vokst av meg de ustabile og umodne trekkene? Spurte en psykolog om diagnosen ang trekkene, men han bare avfeide det med at bipolar gjør en ustabil. 

J33

"ustabile og umodne trekk i manisk fase" er BS (bullshit). Det er jo en del av det å være manisk. Det er omtrent like tåpelig som å skrive "trøtt når han ikke får sove" eller "økt matlyst når han nektes mat over tid".

Anonymkode: 538e1...b7c

AnonymBruker
Skrevet

Det er 8 år mellom de to første diagnosene. Det virket som trekkene var bleknet så mye at de bare kom frem under  manien (innleggelse).

var siden innlagt for depresjon med psykose (uenig i diagnosen), men da ville jeg ikke ha de trekkene i papirene mine, så jeg jobbet hardt med meg selv, og ganske riktig, fikk de ikke med i papirene 

ikke fått de i papirene etter siste mani-innleggelsene heller men da var jeg ikke så ekstremt manisk som i 2011/12

men interessant hva vedkommende over meg skriver

j33

AnonymBruker
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er 8 år mellom de to første diagnosene. Det virket som trekkene var bleknet så mye at de bare kom frem under  manien (innleggelse).

var siden innlagt for depresjon med psykose (uenig i diagnosen), men da ville jeg ikke ha de trekkene i papirene mine, så jeg jobbet hardt med meg selv, og ganske riktig, fikk de ikke med i papirene 

ikke fått de i papirene etter siste mani-innleggelsene heller men da var jeg ikke så ekstremt manisk som i 2011/12

men interessant hva vedkommende over meg skriver

j33

Det kan godt hende du hadde umodne trekk før, men at de de siste årene har bleknet og kommer bare som en del av manien nå. Vi blir alle modnere med åra og du sier du også jobbet hardt med deg selv, så tid+hard jobbing gir gode resultater. :)

Anonymkode: 2cfd6...ac9

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...