Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
På 13.5.2017 den 9.00, hege1000 skrev:

Jeg kjører ikke bil når jeg har tatt 3 stk , men legen kan ikke skrive ut at jeg kan ta opp til 3 uten å rapportere dette. Noen som har prøvd Lyrica og hvor mye tilsvarer en sobril

Jeg synes ikke du skal tenke på å forsøke Lyrica. Den er populær i rusmiljøer. Og du skjønner kanskje hvorfor. Det blir diskutert om Lyrica skal bli et B-preparat.

Rusmisbrukere jeg var i kontakt med tidligere følte seg så chill og høy etter Lyricabruk. De virket dopa. Hold deg unna om du kan.

AnonymBruker
Skrevet
42 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det handler jo ikke bare her om å bli tatt eller ikke tatt i en ruskontroll. Skjer det en ulykke, vil de måle hvor mye påvirkning det er i kroppen din alt etter hvor lenge det er siden inntak og hvor stor mengde du da har tatt. Er det som her snakk om 75 mg i løpet av et døgns tid vil det hele tiden fylles på sobril og det vil være altfor høye verdier i blodet til at det vil godkjennes og du vil dømmes til fengsel for kjøring i ruspåvirket tilstand. For ikke å snakke om forsikringsspørsmålet. Jeg vil anta at en ikke er forsikret når en kjører i ruspåvirket tilstand og det kan koste en meget dyrt. Da snakker jeg om den økonomiske biten i det hele. Å skade andre mennesker ved å kjøre i ruspåvirket tilstand vil en jo heller ikke. Hverken sine egne barn i bil eller andre mennesker. 

Anonymkode: 76393...851

Aner ikke hva som skjer hvis det skjer en ulykke?, blir vel det samme som alkohol. Syntes bare de nye reglene er vanskelige for de som bruker doser som ligger i grenseland. Skal ikke spekulere i dette, men hva skjer hvis det er en ulykke og du har 0.21 i promille? og dette er en ulykke som normalt ikke vil gi fengsel vil du vel ikke bli fengslet om du har brukt 40mg sobril i stedet for 30?. Dette er jo tross alt grenser som var helt ok for ett år siden. Er veldig mange pasienter som sikkert kjører med for mye i følge de nye verdiene uten å vite det. Hva hvis legen ikke har informert pasienten og vedkommende bruker medisin som foreskrevet av lege?.

Anonymkode: d67f0...4df

Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Aner ikke hva som skjer hvis det skjer en ulykke?, blir vel det samme som alkohol. Syntes bare de nye reglene er vanskelige for de som bruker doser som ligger i grenseland. Skal ikke spekulere i dette, men hva skjer hvis det er en ulykke og du har 0.21 i promille? og dette er en ulykke som normalt ikke vil gi fengsel vil du vel ikke bli fengslet om du har brukt 40mg sobril i stedet for 30?. Dette er jo tross alt grenser som var helt ok for ett år siden. Er veldig mange pasienter som sikkert kjører med for mye i følge de nye verdiene uten å vite det. Hva hvis legen ikke har informert pasienten og vedkommende bruker medisin som foreskrevet av lege?.

At det er grenser som var ok for ett år siden er helt irrelevant. Og jeg er rimelig sikker på at leger er pålagt å sette seg inn i det nye reglementet.

Men om legen gir pasienten beskjed om å bruke en mengde medisin som ikke er forenelig med å inneha sertifikat, uten å gi beskjed om dette og heller ikke melde det til Fylkeslegen og det skulle skje en ulykke..da er jeg usikker.

Skrevet

Takk for oppmuntring og støtte . Akkurat nå får jeg angst av å bare tenke på det... 

Skrevet
1 minutt siden, hege1000 skrev:

Takk for oppmuntring og støtte . Akkurat nå får jeg angst av å bare tenke på det... 

Får du angst av å tenke på at du må trappe ned?

Skrevet
16 minutter siden, hege1000 skrev:

Må bare tilføre at Truxal hjalp svært godt må min angst.

AnonymBruker
Skrevet
31 minutter siden, ColaZero skrev:

At det er grenser som var ok for ett år siden er helt irrelevant. Og jeg er rimelig sikker på at leger er pålagt å sette seg inn i det nye reglementet.

Men om legen gir pasienten beskjed om å bruke en mengde medisin som ikke er forenelig med å inneha sertifikat, uten å gi beskjed om dette og heller ikke melde det til Fylkeslegen og det skulle skje en ulykke..da er jeg usikker.

Jeg befinner meg i en vanskelig situasjon, måtte i fjor ta blodprøver hos fastlegen etter nedtrapping og han sjekket fylkeslegens info og verdiene var ok, men tror dette var før 1.10 og de nye reglene. Kjører lite, men å miste lappen vil være katastrofalt.

Virker som om Rivotril ikke lengre er lov, men er ikke sikker da infoen jeg finner på nettet virker som gjelder missbruk og ikke bruk som foreskrevet av lege. Har kjørt 16 timer etter inntak av 1mg Rivotril.

Skrevet
1 time siden, ColaZero skrev:

Får du angst av å tenke på at du må trappe ned?

Ja, vet ikke hvordan jeg skal klare det etter så mange år og når jeg tenker på hvordan livet mitt var før sobril var det grusomt. Jeg isolerte meg fra vanskelige situasjoner og nå med barn så kan jeg ikke det...

Skrevet
10 timer siden, hege1000 skrev:

Ja, vet ikke hvordan jeg skal klare det etter så mange år og når jeg tenker på hvordan livet mitt var før sobril var det grusomt. Jeg isolerte meg fra vanskelige situasjoner og nå med barn så kan jeg ikke det...

Men du skal ikke slutte, bare trappe ned :)

Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg befinner meg i en vanskelig situasjon, måtte i fjor ta blodprøver hos fastlegen etter nedtrapping og han sjekket fylkeslegens info og verdiene var ok, men tror dette var før 1.10 og de nye reglene. Kjører lite, men å miste lappen vil være katastrofalt.

Virker som om Rivotril ikke lengre er lov, men er ikke sikker da infoen jeg finner på nettet virker som gjelder missbruk og ikke bruk som foreskrevet av lege. Har kjørt 16 timer etter inntak av 1mg Rivotril.

Har googlet litt og det ser ut til at du ikke kan kjøre bil ved inntak av Rivotril. Uansett om det har gått 8 timer eller ei. Og uansett om det er foreskrevet av lege. Men jeg er ikke ekspert. Du må snakke med legen din! Bruker du det mot angst finnes andre lovlige midler. Det samme ved epilepsi. Jeg brukte Rivotril en periode for å få kontroll på epilepsi og vil si at slik det føltes for meg så er det ikke forenelig med å kjøre bil.

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, ColaZero skrev:

Har googlet litt og det ser ut til at du ikke kan kjøre bil ved inntak av Rivotril. Uansett om det har gått 8 timer eller ei. Og uansett om det er foreskrevet av lege. Men jeg er ikke ekspert. Du må snakke med legen din! Bruker du det mot angst finnes andre lovlige midler. Det samme ved epilepsi. Jeg brukte Rivotril en periode for å få kontroll på epilepsi og vil si at slik det føltes for meg så er det ikke forenelig med å kjøre bil.

Ja, bruker det mot angst. Har brukt de lenge og blir ikke påvirket slik jeg gjorde når jeg begynnte med de, da ble jeg trøtt av 0.5mg, nå merker jeg veldig lite, og ingenting etter 6-7 timer. Andre ting som antihistaminer etc. kan gjøre meg veldig sløve og ville ikke gjørt bil med de selv om det er lov. Hører alltid argumentene om at alle som bruker benzo er sløvet selv om de ikke tror det, vet dette ikke endrer på ting, men må nesten nevne att jeg var til grundig utredning på rikshospitalet grunnet annen sykdom hvor alt av reaksjonsevne, kognetiv funksjon og hukommelse ble testet og her gjorde jeg det bedre enn gjennomsnittet.

På dette tidspunktet gikk jeg på høyere dose Rivotril i tillegg til andre medisiner med rød trekant.

Er redd for å sakke med legen i frykt for å miste lappen, men 1mg Rivotril er vel lik 40mg sobril så kan trappe litt ned å gå over til de.

Skrevet

Hei .

kan man gå på Truxal og eller Lyreca + 1 sobril og kjøre bil ? 

AnonymBruker
Skrevet
38 minutter siden, hege1000 skrev:

kan man gå på Truxal og eller Lyreca + 1 sobril og kjøre bil ? 

Såfremt dagsdosen Sobril er maks 30 mg, kan en kjøre bil.

Anonymkode: d47d0...132

Skrevet

Ja det er det men vet ikke om dette kan kombineres ?

Skrevet
På 14.5.2017 den 21.48, hege1000 skrev:

Hvordan går det med nedtrappingen? :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...