Gå til innhold

Er det vanlig?


Bertha

Anbefalte innlegg

Jeg har diabetes 2 å bruker tabelettene Danoil.Først brukte jeg 1,75 mg å nå sist jeg var hos legen fikk jeg Danoil på 3,5 mg da blodsukkeret var blitt litt høyt.Hadde sist blodsukker på 14,5.Men jeg er konstant tørr i munnen jeg drikker masse vann hele dagen men det hjelper liksom ikke er like tørst for det. Er det vanlig å gå rundt å være som sandpapir i munnen hele tiden?

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei

Dersom blodsukkeret ditt ofte ligger godt over 10 mmol/l vil det komme sukker i urinen. Dette gjør at du tisser mer enn vanlig og kroppen vil miste mer vann enn du inntar. Dette merker man ved tørste og tørre slimhinner (for eksempel i munn og lepper).

Jeg tror derfor at dine plager er knyttet til det for høye blodsukkeret. Dette er vanligvis uttrykk for at tablettbehandlingen ikke lenger er god nok. I mange tilfelle betyr det at man trenger insulin.

Jeg synes du skal gå tilbake til legen din å drøfte dette.

"For en sikker vurdering av spørsmålet må du evt. rådføre deg med legen din."

Vennlig hilsen

Stein Vaaler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bertha.

Du skriver at du lider av type 2 diabetes. Jeg antar at du har lagt om kostholdet ved å kutte ut sukker og mat med mye stivelse etc. Kan jeg anbefale at du sjekker ut denne adressen: www.eatprotein.com og også får tak i boka Protein Power. Jeg tror du vil finne mange svar der angående kosthold og

diabetes .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...