Gå til innhold

Sikkerhet...?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det ekstra sikkerhet rundt journaler i psykiatrien? Hvis min kommer på avveie går jeg under torva... Har vel mye tvangstanker angående dette..

Anonymkode: d4e7b...1ff

AnonymBruker
Skrevet

De er i hvert fall skilt fra den somatiske journalen.

Anonymkode: 48c04...690

AnonymBruker
Skrevet

Kanskje det er bedre med nyopprettede journaler men jeg frykter det verste for min del Meningen med journaler er jo å huske livsnødvendige ting som har skjedd tidligere som kan være avgjørende for god behandling  av pasienten ved en senere sykehusinnleggelse for eksempel

Meningen er jo at journalen skal bidra der pasienten er satt ut av spill på grunn av sykdom og pårørende kanskje ikke husker eller vet særlig mye om hva som er skjedd pasienten tidligere

Jeg har intrykk av at dette fungerer og at der er veldig mye feil eller faktisk uriktige opplysninger men hvor stor betydning det har vet jeg ikke for jeg tror alvorlige mangler på så mye annet En annen sak er framtida og hva mangelfull journalhold kan føre til hvis folka dokumentasjonskrav bli større i møte med det offentlige Men jeg jobber ikke i helsevesenet og har ingen bakgrunn fra helsearkiver

Jeg tror forresten man finner mye samme problematikk i mange andre typer journalhold utover helseopplysninger Jeg tror hovedårsaken er at dette er datasystemer som er laget for helt annen type virksomhet enn hva de blir brukt til De er lavet for rene produksjonsforetak Det ser man tydelig på hva type rapporter som kan lages i systemet Markedsrapporter og salgsrapporter som kan tilpasses men må feile

Dette er mitt inntrykk men mange mener der er ingen grunn for uro og jeg håper de har rett

Anonymkode: 45f4b...fe1

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker selvsagt bare med mitt hue men jeg tror mye problemer med sikkerhet skyldes det store misforholdet mellom tilbud og etterspørsel på så mye Det offentlige tilbyr mye som mangler etterspørsel kanskje på grunn av manglende bevilgninger

AnonymBruker
Skrevet

Det er mye vanskelig synes jeg Skriveprosessen er viktigst på den ene side Leseprosessen viktigst på den annen side

Man burde bli mere enig om formkrav for sånne journaler kanskje?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...