Gå til innhold

Lyrica mot tremor

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei

Jeg sliter med tremor (skjelvinger på hendene og i hodet) som har blitt angst som har resultert i forbruk av sobril  i mange år . Nå kan jeg ikke ta mer en 30 mg pr dag for å beholde førerkortet , men noen anbefalte meg å begynne med Lyrica. Noen med erfaringer? Hjelper dette på skjelvinger? Kan jeg kombinere sobril og Lyrica med bilkjøring? Tar man Lyrica ved behov eller går man på det hele tiden ? Hvor sterk dose må jeg ha ?

Takk:-)

Anonymkode: 71234...913

Skrevet

Som skrevet i tidligere tråd.

Mot tremor må du bruke Pranolol (propranolol). Dosen bør være 120 mg/dag (40 mg tre ganger daglig).

Lyrica hjelper ikke nevneverdig. Egentlig heller ikke Sobril.

Skrevet
2 minutter siden, issomethingwrong skrev:

Som skrevet i tidligere tråd.

Mot tremor må du bruke Pranolol (propranolol). Dosen bør være 120 mg/dag (40 mg tre ganger daglig).

Lyrica hjelper ikke nevneverdig. Egentlig heller ikke Sobril.

Sobril har hjulpet meg fordi dette har ført til angst. Gikk ikke du på både Lyrica og sobril og det hjalp?  Pranolol har jeg prøvd ppg det hjelper ikke...

AnonymBruker
Skrevet

Lyrica går man på fast.

Anonymkode: c89b2...52e

Skrevet

Blir man rolig av det ? Hvordan føles det ?

Skrevet
1 minutt siden, hege1000 skrev:

Sobril har hjulpet meg fordi dette har ført til angst. Gikk ikke du på både Lyrica og sobril og det hjalp?  Pranolol har jeg prøvd ppg det hjelper ikke...

Både Sobril og Lyrica hjelper på angst, det er riktig. Jeg vet at du har prøvd Pranolol men i hvilken dose? Ofte må man opp i ganske høy dose for å få effekt på tremor.

Skrevet
6 minutter siden, issomethingwrong skrev:

Både Sobril og Lyrica hjelper på angst, det er riktig. Jeg vet at du har prøvd Pranolol men i hvilken dose? Ofte må man opp i ganske høy dose for å få effekt på tremor.

Husker ikke hvilken dose, men jeg mister liksom kontrollen på hele kroppen om jeg ikke har tatt sobril og sånn hadde jeg det før jeg begynte på sobril. Det er helt jævlig.

AnonymBruker
Skrevet
25 minutter siden, hege1000 skrev:

Blir man rolig av det ? Hvordan føles det ?

Rolig, nei ikke som jeg har merket. Blir fort euforisk, derfor jeg sluttet på de. Kan ikke se at de skal hjelpe mot tremor(?) Jeg sliter med muskelrykninger (er jo ikke det samme) men de hjalp i hvertfall ikke mot det. Men for all del, er jo bare å prøve. Svindyre tabletter, så håper du får det på blå.

Worrisome Plenty
Skrevet

Lyrica funker ikke som benzo. Det gir en annen følelse enn benzo. Synes jeg. Vil heller sammenligne det med å ta 3-4 øl. Og det blir eller burde nok være forbudt å kjøre med...

Men rusfølelsen av lyrica skal vistnok gå fort over, så da er man sikkert ikke så sløv som jeg ble, da jeg prøvde det i to dager. Det er også en dyr medisin som ikke gis på blå resept for angst. Men det hjalp veldig på bekymringsangst ja.

AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, Worrysome plenty skrev:

Lyrica funker ikke som benzo. Det gir en annen følelse enn benzo. Synes jeg. Vil heller sammenligne det med å ta 3-4 øl. Og det blir eller burde nok være forbudt å kjøre med...

Men rusfølelsen av lyrica skal vistnok gå fort over, så da er man sikkert ikke så sløv som jeg ble, da jeg prøvde det i to dager. Det er også en dyr medisin som ikke gis på blå resept for angst. Men det hjalp veldig på bekymringsangst ja.

Tar jeg 4-5 75mg lyrica på kvelden er jeg høy som fyyyy dagen etter. Så rusen er langvarig på meg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...