Gå til innhold

Ustabil psyke og mageproblemer

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg trappet ned på antidepressiva i forrige uke (muligens litt for mye på én gang, men legen anbefalte det slik), og 3 dager etter oppsto noe som ligner magekatarr samt. spiserørsbetennelse. Fra før har jeg reflux, noe som holdes under kontroll med Nexium. Psyken ble helt ræva på samme tidspunkt også, noe som heldigvis er på bedringens vei nå som abstinensene har roet seg litt.

Det har nå gått 1 uke siden jeg fikk i meg fast føde, og maten stopper fortsatt opp i spiserøret og mellomgulvet, og jeg får lyst til å spy (spyr ikke, det glir omsider ned etter et smertehelvete). Nå som abstinensene har roet seg litt, føler jeg meg hakket bedre i spiserøret også, men får fortsatt ikke til å spise ordentlig. Det er likevel ikke like vondt å drikke/spise yoghurt.

Legen tror at grunnen til at jeg ikke får ned mat, kan være spenninger i mellomgulvet sammen med evt. spiserørsbetennelse/magekatarr.

Noen som har vært borti noe lignende? Begynner å bli stressa, for har veldig lite lyst til å dra på gastroskopi igjen, midt oppi dette nedtrappingstyret...

Anonymkode: 2d3f3...c81

Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg trappet ned på antidepressiva i forrige uke (muligens litt for mye på én gang, men legen anbefalte det slik), og 3 dager etter oppsto noe som ligner magekatarr samt. spiserørsbetennelse. Fra før har jeg reflux, noe som holdes under kontroll med Nexium. Psyken ble helt ræva på samme tidspunkt også, noe som heldigvis er på bedringens vei nå som abstinensene har roet seg litt.

Det har nå gått 1 uke siden jeg fikk i meg fast føde, og maten stopper fortsatt opp i spiserøret og mellomgulvet, og jeg får lyst til å spy (spyr ikke, det glir omsider ned etter et smertehelvete). Nå som abstinensene har roet seg litt, føler jeg meg hakket bedre i spiserøret også, men får fortsatt ikke til å spise ordentlig. Det er likevel ikke like vondt å drikke/spise yoghurt.

Legen tror at grunnen til at jeg ikke får ned mat, kan være spenninger i mellomgulvet sammen med evt. spiserørsbetennelse/magekatarr.

Noen som har vært borti noe lignende? Begynner å bli stressa, for har veldig lite lyst til å dra på gastroskopi igjen, midt oppi dette nedtrappingstyret...

Anonymkode: 2d3f3...c81

Vi vet at serotonin er et viktig signalmolekyl i GI-traktus som blant annet initierer peristaltikk og sekretoriske reflekser. Serotonin inngår her i et komplekst system og den fullstendige rollen serotonin har for gastrointestinal funksjon er ikke kjent (www.reis. no)

Peristaltikk: bevegelser i fiordøelsessystemet, som liksom skyver maten nedover.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...