Gå til innhold

Omstillinger og tilrettelegging på jobb

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er redd det bare går nedover nå. Prosessen med å få tilrettelagt blir så omfattende at jeg bare blir dårligere. Jeg ønsker ikke å falle utenfor arbeidslivet, men er redd det går den veien. Jeg vet og får høre at jeg gjør en god jobb. Takler bare ikke alle livets utfordringer.

Hvorfor har vi så mange uføre i Norge? Jeg er sikker på at mange flere kunne fungert i jobb hvis de hadde muligheten. At kampen for å få eller beholde jobb ikke gjorde de sykere.

Anonymkode: 201cc...a73

Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er redd det bare går nedover nå. Prosessen med å få tilrettelagt blir så omfattende at jeg bare blir dårligere. Jeg ønsker ikke å falle utenfor arbeidslivet, men er redd det går den veien. Jeg vet og får høre at jeg gjør en god jobb. Takler bare ikke alle livets utfordringer.

Hvorfor har vi så mange uføre i Norge?

Fordi arbeidslivet ikke har bruk for de som ikke klarer yte 100%.

AnonymBruker
Skrevet
42 minutter siden, slabbedask skrev:

Fordi arbeidslivet ikke har bruk for de som ikke klarer yte 100%.

Jeg har inntrykk av at de hadde mer bruk for alle i arbeidslivet fra gamle tider.

Anonymkode: 201cc...a73

AnonymBruker
Skrevet

Høyere levestandard gjør at en må jobbe hardere og/eller smartere for å finansiere det. Og da blir det vel flere som vil slite med å klare det, spesielt når det er fri import av folk som jobber hardt og billig, samt at ikke alle har evner eller annlegg for å utøve "smarte" jobber, og da blir det en voksende gruppe som faller utenom.

Dette er "working as intended", en kunne selvsagt roet ned med innvandringen da ville økonomien gått litt ned men færre ville falt utenfor men i snitt ville vi blitt litt fattigere (men du er nazist/rasist/trump supporter/etc om du mener dette høres fornuftig ut, angivelig)

Forøvrig meget spesielt at politikerne som vedtar denne sosiale dumpingen med påfølgende konsekvenser for utsatte norske grupper som da havner på sosialen eller trygd i større grad, mener at det er denne utsatte gruppen som har for dårlige holdninger og bør ta seg sammen etc, mens de skummer fløten av å utnytte billig arbeidskraft og ser ned på de norske taperne, som er søppel og snyltere

Og sånn går nå dagene

Anonymkode: 541da...3f5

Skrevet
22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Høyere levestandard gjør at en må jobbe hardere og/eller smartere for å finansiere det. Og da blir det vel flere som vil slite med å klare det, spesielt når det er fri import av folk som jobber hardt og billig, samt at ikke alle har evner eller annlegg for å utøve "smarte" jobber, og da blir det en voksende gruppe som faller utenom.

Dette er "working as intended", en kunne selvsagt roet ned med innvandringen da ville økonomien gått litt ned men færre ville falt utenfor men i snitt ville vi blitt litt fattigere (men du er nazist/rasist/trump supporter/etc om du mener dette høres fornuftig ut, angivelig)

Forøvrig meget spesielt at politikerne som vedtar denne sosiale dumpingen med påfølgende konsekvenser for utsatte norske grupper som da havner på sosialen eller trygd i større grad, mener at det er denne utsatte gruppen som har for dårlige holdninger og bør ta seg sammen etc, mens de skummer fløten av å utnytte billig arbeidskraft og ser ned på de norske taperne, som er søppel og snyltere

Og sånn går nå dagene

Anonymkode: 541da...3f5

God analyse. Tommel opp.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...