Gå til innhold

Sperret fra å ta opp lån

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Vergen min har lagt inn en frivillig sperring for meg å ta opp lån pga bipolar lidelse. 

Jeg har god økonomi og har betalt ned all gjeld unntatt studielån.

Nå har jeg funnet et ettårig studie som leder til et yrke.

Skolen er dyr, men har finansiering med renter tilsvarende lånekassa

er jeg da sperret fra å ta det skolelånet? Eller kan man opphøre sperren på dette ene punktet

får ikke svar fra vergen.

Anonymkode: 5e4d2...3f6

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hei! Vergen min har lagt inn en frivillig sperring for meg å ta opp lån pga bipolar lidelse. 

er jeg da sperret fra å ta det skolelånet? Eller kan man opphøre sperren på dette ene punktet

Du er nødt til å vente på svar fra vergen din på dette. Du har jo økonomisk verge nettopp fordi du i øyeblikket ikke alltid tar gode beslutninger.

Du har ikke spurt om det, men jeg tenker at dette dessverre mest sannsynlig kommer til å være bortkastede penger. Viktig at du sammen med vergen vurderer om dette er noe du skal bruke penger på eller ikke.

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg håper du roer reka på dette. Dersom du ønsker å begynne på skole i august så har du god tid på deg om du skal gå på disse privatskolene, der er det løpende opptak frem til skolestart og i mange tilfeller noen uker etter også. Enkelte skoler kjører også nettstudier slik at du kan studere hjemmefra om det skulle være aktuelt. (Fagskoler kan være flott men de private koster gjerne mye, sørg derfor for at du får noe igjen for utdannelsen din, det må være en reell mulighet til jobb).

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...