Gå til innhold

Som om min mann ikke vil innse at jeg er psyk..

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har hatt  litt psykiske utfordringer hele livet men ble " proff" på å leve med det. Jeg snakket sjelden med min mann om mine plager, De gangene jeg prøvde å forklare så ble han frustrert elle ville ikke høre etter. Vi hadde noen øyeblikk der jeg følte jeg nådde inn og jeg opplevde at han fikk et innblikk i min verden. Men neste dag var det som jeg aldri hadde snakket om det. 
Det siste året har min mann hatt litt psykiske utfordringer. Har angst pga en en spes problemstilling og mye stress . Han vil stadig snakke med meg om dette og forventer min fulle oppmerksomhet. Jeg prøver så godt jeg kan å hjelpe han.. Lytter og avlaster . Det som  forundrer meg er at han mener jeg ikke ikke kan forstå hvordan det er å slite psykisk (?).Jeg er uføretrygdet pga psyken... 
Hvorfor klarer ikke min mann å sette seg inn i min situasjon ??. Det er som en slags blokkering . Som han nekter å akseptere at jeg er psyk ... Det er jo helt greit at han fokuserer på den friske siden ved meg men noen ganger kunne jeg tenke meg at han tar imot hele meg..... 

Anonymkode: f5090...22f

AnonymBruker
Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har hatt  litt psykiske utfordringer hele livet men ble " proff" på å leve med det. Jeg snakket sjelden med min mann om mine plager, De gangene jeg prøvde å forklare så ble han frustrert elle ville ikke høre etter. Vi hadde noen øyeblikk der jeg følte jeg nådde inn og jeg opplevde at han fikk et innblikk i min verden. Men neste dag var det som jeg aldri hadde snakket om det. 
Det siste året har min mann hatt litt psykiske utfordringer. Har angst pga en en spes problemstilling og mye stress . Han vil stadig snakke med meg om dette og forventer min fulle oppmerksomhet. Jeg prøver så godt jeg kan å hjelpe han.. Lytter og avlaster . Det som  forundrer meg er at han mener jeg ikke ikke kan forstå hvordan det er å slite psykisk (?).Jeg er uføretrygdet pga psyken... 
Hvorfor klarer ikke min mann å sette seg inn i min situasjon ??. Det er som en slags blokkering . Som han nekter å akseptere at jeg er psyk ... Det er jo helt greit at han fokuserer på den friske siden ved meg men noen ganger kunne jeg tenke meg at han tar imot hele meg..... 

Anonymkode: f5090...22f

Har det noe å gjøre med at det er ulik bakgrunn/årsaker til at dere sliter på hver deres kant? Mennesker med psykiske lidelser er som kjent ingen ensartet gruppe. Jeg har vært fysisk syk, jeg har hatt influensa, det betyr ikke at jeg klarer relatere til en som kreftsyk eller har store rygglidelser - selv om dette også er fysisk sykdom. 

Anonymkode: 984fc...e46

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...