seian Skrevet 18. mai 2017 Skrevet 18. mai 2017 Hei, jeg opplevde noe rart her om dagen. Hadde en periode som begynte med at jeg var veldig høyt oppe nesten hele dagen (uvanlig høyt stemningsleie, så mye energi at jeg hadde en sterk trang til å løpe, og tankene raste til tider rundt i hodet) i omtrent 2 dager. Deretter begynte det å svinge kraftig mellom å være så høyt oppe slik som beskrevet tidligere og å føle meg deprimert, sliten og nærmest ville hive meg foran bussen, flere ganger til dagen. kunne våkne opp å være høyt oppe,og ha masse energi til tross for at jeg hadde sovet 5 timer. Senere på dagen skiftet det til at jeg var deprimert. Dette skiftet flere ganger til dagen, og denne perioden varte vel rundt to uker. Dette var svært frustrerende. Har tidligere hatt episoder med moderate, mot alvorlige depresjoner, har vel hatt rundt 6-7 depresjoner, selv om jeg bare er 18 år. Uansett, er det noen her som har opplevd noe lignende? Eller vet hva dette kan skyldes? 0 Siter
kovakova Skrevet 18. mai 2017 Skrevet 18. mai 2017 Det kan være en blandet tilstand ved bipolar lidelse 0 Siter
seian Skrevet 18. mai 2017 Forfatter Skrevet 18. mai 2017 (endret) takk for svar! Jeg vet lite om denne diagnosen, men med tanke på at dette kun har skjedd en gang som var for 5 måneder siden er det vel lite sannsynlig? Har vel og merke vært deprimert de siste 5 månedene. Endret 18. mai 2017 av seian 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2017 Skrevet 18. mai 2017 19 minutter siden, seian skrev: takk for svar! Jeg vet lite om denne diagnosen, men med tanke på at dette kun har skjedd en gang som var for 5 måneder siden er det vel lite sannsynlig? Har vel og merke vært deprimert de siste 5 månedene. Avgrensede perioder med avvikende atferd er regelen ved bipolar lidelse. Hvor lenge det er mellom hver varierer veldig. Én episode med alvorlig depresjon og én episode med hypomani/mani er nok for å få diagnosen. Anonymkode: 5068f...c34 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2017 Skrevet 18. mai 2017 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Avgrensede perioder med avvikende atferd er regelen ved bipolar lidelse. Hvor lenge det er mellom hver varierer veldig. Én episode med alvorlig depresjon og én episode med hypomani/mani er nok for å få diagnosen. Anonymkode: 5068f...c34 Hva legges i begrepet "avvikende atferd"? Dvs hva er det og hvordan vet man hva som er avvikende atferd? Er hyppige svingninger i humøret avvikende atferd? Er bipolar lidelse avvikende atferd? Skjønnerikkenoeforjegerpåbærturfortiden. Anonymkode: 2ebf0...732 0 Siter
Villanda Skrevet 19. mai 2017 Skrevet 19. mai 2017 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Hva legges i begrepet "avvikende atferd"? Dvs hva er det og hvordan vet man hva som er avvikende atferd? Er hyppige svingninger i humøret avvikende atferd? Er bipolar lidelse avvikende atferd? Skjønnerikkenoeforjegerpåbærturfortiden. Anonymkode: 2ebf0...732 Tror fu kan tenke avvikende i forhold til hvordan/hva DU vanligvis er/gjør. Hvis du vanligvis. Synes det du beskriver høres ut som en blanda episode. Du bør nemne dette får lege. Om du skulle ha bipolar lidelse, kan det være du får bedre hjelp annen behandling enn hva du evt får mot rene depresjoner. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2017 Skrevet 19. mai 2017 1 time siden, Villanda skrev: Tror fu kan tenke avvikende i forhold til hvordan/hva DU vanligvis er/gjør. Hvis du vanligvis. Synes det du beskriver høres ut som en blanda episode. Du bør nemne dette får lege. Om du skulle ha bipolar lidelse, kan det være du får bedre hjelp annen behandling enn hva du evt får mot rene depresjoner. Her svarte du meg, ab...732, og ikke trådstarter. Vet du forresten hvor man får plukket bær i mai? Jeg vet ikke, men likevel er jeg på bærtur... lol Ha en fin dag, da Anonymkode: 2ebf0...732 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.