Gå til innhold

Ros og kritikk

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har tenkt over at jeg ikke bryr meg noe særlig om ros og kritikk. Det går liksom ikke inn på meg, noen av delene. Mulig det hadde gjort det hadde jeg brydd meg om menneskene som har sagt slikt... bryr meg nok ikke så mye om andres følelser, og hvordan andre har det. Hvis det er noen som trenger hjelp med praktiske ting så er jeg lett å be på, men jeg oppfører meg ufølsomt likevel, når det kommer til kommunikasjon. Kanskje jeg rett og slett ikke er så glad i mennesker, og det å være sosial, og at det påvirker min livsførsel.

Andreaswell
Skrevet

Ikke vondt ment, men det kunne jeg fortalt deg den dagen jeg ble medlem på dette forumet. Siden har du vært ufølsom mot både meg og andre, du har trollet som anonym, svart deg selv og bare vært en "kødd" til tider. Synd, for jeg tror helt ærlig at du har mye positivt å bidra med på dette forumet, om du hadde brydd deg.

Skrevet
9 minutter siden, Andreaswell skrev:

Ikke vondt ment, men det kunne jeg fortalt deg den dagen jeg ble medlem på dette forumet. Siden har du vært ufølsom mot både meg og andre, du har trollet som anonym, svart deg selv og bare vært en "kødd" til tider. Synd, for jeg tror helt ærlig at du har mye positivt å bidra med på dette forumet, om du hadde brydd deg.

Med ett unntak er Kanonføde den mest reflekterte jeg vet om på DOL. Problemet er at refleksjoner og grubling tar overhånd og går over i en tilstand av misnøye, sinne og sarkasme.

Andreaswell
Skrevet
Akkurat nå, issomethingwrong skrev:

Med ett unntak er Kanonføde den mest reflekterte jeg vet om på DOL. Problemet er at refleksjoner og grubling tar overhånd og går over i en tilstand av misnøye, sinne og sarkasme.

Ja, Kanonføde er absolutt reflektert, mye mer enn andre. Var igrunn det jeg tenkte når jeg skrev at jeg tror han har mye positivt å komme med. Men jeg personlig får meget lite ut av det, av grunnene du beskriver på slutten der. 

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, issomethingwrong skrev:

Ikke for å avspore, men bare måtte spørre, kunne du fortelle hvem den mest reflekterte (du vet om) er ?

Anonymkode: a6810...f49

Skrevet
46 minutter siden, Kanonføde skrev:

Jeg har tenkt over at jeg ikke bryr meg noe særlig om ros og kritikk. Det går liksom ikke inn på meg, noen av delene. Mulig det hadde gjort det hadde jeg brydd meg om menneskene som har sagt slikt... bryr meg nok ikke så mye om andres følelser, og hvordan andre har det. Hvis det er noen som trenger hjelp med praktiske ting så er jeg lett å be på, men jeg oppfører meg ufølsomt likevel, når det kommer til kommunikasjon. Kanskje jeg rett og slett ikke er så glad i mennesker, og det å være sosial, og at det påvirker min livsførsel.

Jeg har noen ganger lurt på om det er enda mer komplekst enn at du ikke bryr deg noe særlig om ros og kritikk. Av og til virker det som om du bare "må sabotere" dersom noen sier noe positivt til deg; man kan være rimelig sikker på at dersom du har fått positiv tilbakemelding fra noen, så vil du besvare det etter kort tid med noe negativt. Jeg har lurt på om det har sammenheng med at dersom du lar noe og noen "betyr noe for deg", så kan det gi deg følelsen av at andre får makt over deg.

Det virker som om det er usedvanlig viktig for deg å få sagt at du ikke bryr deg om hva noen av oss måtte mene om noe som helst. Samtidig er dette paradoksalt, da mesteparten av innleggene dine jo handler om at du tillegger omverdenen negative vurderinger av deg.

AnonymBruker
Skrevet
54 minutter siden, Kanonføde skrev:

Syns det er en ærlig betraktning du kommer med her. Har respekt for det .

Tror alle kan sette opp en mur mot andre og slutte å føle. Spesiellt hvis man har opplevd å bli såret eller avvist ... Også en fordel å like seg selv først?. 

Det er komplisert med mennesker egentlig ...og noen ganger lettere å holde seg unna liksom. Tror likevel vi alle  trenger å bli elsket av noen og bli sett og bekreftet .... 

Anonymkode: 7bc15...6e5

Skrevet

Jeg vil tro jeg hadde vært mer positiv hvis jeg hadde levd et annet liv. Jeg kjenner de råtne følelsene trenge seg mer og mer frem jo mer jeg sitter og glor for meg selv.

Skrevet
26 minutter siden, Kanonføde skrev:

Jeg vil tro jeg hadde vært mer positiv hvis jeg hadde levd et annet liv. Jeg kjenner de råtne følelsene trenge seg mer og mer frem jo mer jeg sitter og glor for meg selv.

Det tror jeg også, men det er jo så ekstremt vanskelig for deg å ville prøve noe annet. Ambivalensen din gjør at du ombestemmer deg omtrent før du har fått til å bestemme deg. Det er synd at det ikke ser ut til å finnes et egnet behandlingstilbud tilgjengelig.

Gjest Kanuttius
Skrevet
38 minutter siden, Kanonføde skrev:

Hvor får du påfyll av positive ting da? Hva gjør du om dagene?

Skrevet
9 minutes ago, frosken said:

Det tror jeg også, men det er jo så ekstremt vanskelig for deg å ville prøve noe annet. Ambivalensen din gjør at du ombestemmer deg omtrent før du har fått til å bestemme deg. Det er synd at det ikke ser ut til å finnes et egnet behandlingstilbud tilgjengelig.

Behandling ja, vet ikke helt hva som "feiler" meg jeg.

AnonymBruker
Skrevet
34 minutter siden, Kanonføde skrev:

Behandling ja, vet ikke helt hva som "feiler" meg jeg.

Får bare stole på diagnosen.

Anonymkode: 7a5f6...eca

Skrevet
21 minutes ago, AnonymBruker said:

Får bare stole på diagnosen.

Diagnosene, mener du vel. Nei, har uansett ingen betydning.

Skrevet
58 minutes ago, BamseLiten said:

Hvor får du påfyll av positive ting da? Hva gjør du om dagene?

Ingen verdens ting.

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, Kanonføde skrev:

Diagnosene, mener du vel. Nei, har uansett ingen betydning.

Så lenge en ikke får "hjelp" stemmer vel det.

Skrevet
18 minutes ago, AnonymBruker said:

Så lenge en ikke får "hjelp" stemmer vel det.

Hva betyr "hjelp"?

AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, Kanonføde skrev:

Hva betyr "hjelp"?

Såkalt "behandling"?

Gjest Gargamel
Skrevet

Der er mange som er like kyniske og blåser av ris og ros. De har gjerne et skall av høflighet som gjør at de klarer seg bra og kanskje til og med bedre enn andre. Du er ikke så rar som du vil ha det til.  

Når jeg prøver å forstå deg så tenker jeg at du er en helt normal og smart fyr bortsett fra en ting: Du innbiller deg, (eller er overdrevent fokusert på)  at folk baksnakker deg, spytter etter deg og hater deg. Det fører til isolasjon, kjedsomhet etc. 

Skrevet
2 hours ago, Gargamel said:

Der er mange som er like kyniske og blåser av ris og ros. De har gjerne et skall av høflighet som gjør at de klarer seg bra og kanskje til og med bedre enn andre. Du er ikke så rar som du vil ha det til.  

Når jeg prøver å forstå deg så tenker jeg at du er en helt normal og smart fyr bortsett fra en ting: Du innbiller deg, (eller er overdrevent fokusert på)  at folk baksnakker deg, spytter etter deg og hater deg. Det fører til isolasjon, kjedsomhet etc. 

Jeg blir aggressiv av den aggressjonen.

Gjest Gargamel
Skrevet
27 minutter siden, Kanonføde skrev:

Jeg blir aggressiv av den aggressjonen.

Ja. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...