Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var hos fastlegen i dag og hadde med et skriftlig notat av det jeg tidligere skrev her inne om at jeg mistenker jeg blir overvåket. Fastlegen mener det henger sammen med det økte symptomtrykket det siste året og periodene jeg er ustabil. Er bare det at jeg merker mest til det når jeg er stabil, men h*n forsto tydeligvis ikke det. Mistankene om overvåking startet i det små for over 2 år siden og har bare økt. H*n har jo merket at jeg generelt er noe mistenksom, men det har med tidligere negative erfaringer å gjøre. H*n sa at jeg bruker sterke medisiner. Er 10 mg Sarotex, 25 mg Seroquel og 100 mg lamictal (ble økt til 200 i dag) sterke medisiner? Er nå blitt usikker på alt dette. 

AnonymBruker
Skrevet

En medisin er ikke sterk eller svak om en ikke tar dose i betraktning. Alle dine doser er minidoser. Sannsynligvis burde du hatt minst 200 mg Seroquel.

Anonymkode: 24fa7...cd7

Skrevet
40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

En medisin er ikke sterk eller svak om en ikke tar dose i betraktning. Alle dine doser er minidoser. Sannsynligvis burde du hatt minst 200 mg Seroquel.

Anonymkode: 24fa7...cd7

Kan ikke øke seroquelen fordi jeg blir så tett i nesen av den som igjen vanskeliggjør innsovningen. Forsøkte 100 mg, men det gikk ikke. Og måtte la fastlegen ta avgjørelsen om å øke lamictalen for beslutningsevnen min nå er noe svekket :( skulle bare ønske det var mer handlekraft i h*n. Overlater ofte avgjørelser om både økning og reduksjon av medisiner til meg. Med andre ord lite  bestemt. Paranoiaen begynte for over to år siden og har periodevis økt. Symptomtrykket har økte for litt over et år siden og h*n er sikker på det er en sammenheng. Men er det virkelig det? 

stjernestøv
Skrevet
36 minutter siden, aa-k-j skrev:

Kan ikke øke seroquelen fordi jeg blir så tett i nesen av den som igjen vanskeliggjør innsovningen. Forsøkte 100 mg, men det gikk ikke. Og måtte la fastlegen ta avgjørelsen om å øke lamictalen for beslutningsevnen min nå er noe svekket :( skulle bare ønske det var mer handlekraft i h*n. Overlater ofte avgjørelser om både økning og reduksjon av medisiner til meg. Med andre ord lite  bestemt. Paranoiaen begynte for over to år siden og har periodevis økt. Symptomtrykket har økte for litt over et år siden og h*n er sikker på det er en sammenheng. Men er det virkelig det? 

Du tar jo veldig lav dose ap da, tror ikke det hjelper på paranoide tanker. 

Andreaswell
Skrevet

Hvor lenge har du gått på Sarotex?

Skrevet
Akkurat nå, stjernestøv skrev:

Du tar jo veldig lav dose ap da, tror ikke det hjelper på paranoide tanker. 

Ja de er veldig lave og tror heller ikke de hjelper mot slike tanker. Sarotex tar jeg mot spenningshodepine og seroquelen for søvn. Tar mye av angsten også har jeg funnet ut. Er jo bra dette, men det er alt også. 

Skrevet
2 minutter siden, Andreaswell skrev:

Hvor lenge har du gått på Sarotex?

Er usikker, men vil tro det er snart 3 år. 

stjernestøv
Skrevet
5 minutter siden, aa-k-j skrev:

Ja de er veldig lave og tror heller ikke de hjelper mot slike tanker. Sarotex tar jeg mot spenningshodepine og seroquelen for søvn. Tar mye av angsten også har jeg funnet ut. Er jo bra dette, men det er alt også. 

Det er ikke alltid leger har så mye peiling, du må snakke med en psykiater. 

Skrevet
1 minutt siden, stjernestøv skrev:

Det er ikke alltid leger har så mye peiling, du må snakke med en psykiater. 

Hadde bare fastlegen min gjort det. H*n ringer ikke engang en lege på DPS for å rådføre seg slik min tidligere fastlege gjorde. Ikke vil h*n henvise meg heller siden jeg har blitt avvist flere ganger angående poliklinisk behandling. Virker som h*n tror det er enten DPS eller h*n uten å tenke på at det faktisk er mulig å møtes halvveis og ha et samarbeid med de. 

Andreaswell
Skrevet
27 minutter siden, aa-k-j skrev:

Er usikker, men vil tro det er snart 3 år. 

For søvn? Eller smerter? Har nemlig ei venninne som fikk paranoide tanker etter at hun begynte med Sarotex. Jeg fikk selv ekstreme mareritt.

Skrevet
1 minutt siden, Andreaswell skrev:

For søvn? Eller smerter? Har nemlig ei venninne som fikk paranoide tanker etter at hun begynte med Sarotex. Jeg fikk selv ekstreme mareritt.

Sarotexen får jeg mot spenningshodepine, men hjelper jo på søvnen også.

stjernestøv
Skrevet
22 minutter siden, aa-k-j skrev:

Hadde bare fastlegen min gjort det. H*n ringer ikke engang en lege på DPS for å rådføre seg slik min tidligere fastlege gjorde. Ikke vil h*n henvise meg heller siden jeg har blitt avvist flere ganger angående poliklinisk behandling. Virker som h*n tror det er enten DPS eller h*n uten å tenke på at det faktisk er mulig å møtes halvveis og ha et samarbeid med de. 

Ja han måtte nå kunne rådføre seg med en psykiater, du er ikke tungt medisinert. 

Skrevet
13 minutter siden, stjernestøv skrev:

Ja han måtte nå kunne rådføre seg med en psykiater, du er ikke tungt medisinert. 

Er så enig med deg. Forstår meg ikke på fastlegen min. H*n tror visst å øke lamictalen er løsningen på det meste.  

stjernestøv
Skrevet
Akkurat nå, aa-k-j skrev:

Er så enig med deg. Forstår meg ikke på fastlegen min. H*n tror visst å øke lamictalen er løsningen på det meste.  

Du trenger jo ap :( For en tosk!

Skrevet

Du trenger jo ap :( For en tosk!

Er ganske så enig med deg. H*n sa en gang at h*n ikke vil at jeg skulle bruke så mye medisiner, men det går da an å bruke hodet synes jeg. 

stjernestøv
Skrevet
1 minutt siden, aa-k-j skrev:

Er ganske så enig med deg. H*n sa en gang at h*n ikke vil at jeg skulle bruke så mye medisiner, men det går da an å bruke hodet synes jeg. 

Ja det er jo du som må lide :( Ikke legen!

Skrevet

Ja det er jo du som må lide :( Ikke legen!

Nettopp. Skal til oppfølgingstime og samtidig sjekke serumnivået på lamictalen om ca en måned. Får bare se framover hva som skjer. Er jo ikke noe annet å gjøre.

stjernestøv
Skrevet
Akkurat nå, aa-k-j skrev:

Nettopp. Skal til oppfølgingstime og samtidig sjekke serumnivået på lamictalen om ca en måned. Får bare se framover hva som skjer. Er jo ikke noe annet å gjøre.

Du kan jo be om å få et ap, du kan ikke ha det sånn i en mnd. Det er slitsomt det og du blir jo bare i verre form :( 

Skrevet
1 minutt siden, stjernestøv skrev:

Du kan jo be om å få et ap, du kan ikke ha det sånn i en mnd. Det er slitsomt det og du blir jo bare i verre form :( 

Om bare var så enkelt :(

stjernestøv
Skrevet
9 minutter siden, aa-k-j skrev:

Om bare var så enkelt :(

Hm, min erfaring er omvendt, alle vil gi meg ap. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...