Gå til innhold

Bytte fra Zoloft til Cipralex. Hjelp.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! 

Noen som har byttet fra Zoloft til Cipralex, som har lyst til å dele sine erfaringer? Eller som har byttet mellom ulike SSRI? Jeg har stått på Zoloft i 9 måneder, og det har hjulpet på angsten, men det har ikke hjulpet noe på depresjonen, derfor har jeg fått utskrevet Cipralex. Jeg er litt redd for å bytte, da jeg er redd for eventulle bivirkniger. Redd for at angsten skal forverres, i overgangsfasen. Redd for at jeg skal oppleve det samme som jeg gjorde da jeg begynte på Zoloft for første gang. Det var ikke morsomt. Angsten ble kraftig forverret.

Setter stor pris på tilbakemeldinger :-) Tusen takk

AnonymBruker
Skrevet

Jeg byttet fra seroxat til cipralex og wellbutrin, tenkte veldig på om jeg kom til å få alle bivirkningene som jeg fikk når jeg startet på seroxat noen måneder tidligere men det var mer hodet som hadde de tankene enn kroppen. Lykke til iallfall:)

Anonymkode: 2e1be...3fa

AnonymBruker
Skrevet

I hovedsak er de svært like. Egentlig burde det ikke være større utfordringer enn å bytte fra Wasa Husman til Wasa Frukost.

Anonymkode: c806d...986

Skrevet
48 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I hovedsak er de svært like. Egentlig burde det ikke være større utfordringer enn å bytte fra Wasa Husman til Wasa Frukost.

men hvis de er så like, hva er da poenget med å bytte? :-/

AnonymBruker
Skrevet
23 minutter siden, lokeren skrev:

men hvis de er så like, hva er da poenget med å bytte? :-/

På gruppenivå er de svært like - begge er SSRI. Men på individnivå kan det ene være noe bedre enn det andre. Svaret får en kun ved å prøve.

Skrevet

Ok. takker for svar dere. Et spørsmål til: Er det større sannsynlighet for at bivirkningene blir mindre siden jeg har gått på Zoloft frem til nå, eller har ikke dette noe å si, og jeg vil kunne regne med å få de samme "oppstartsbivirkningene"? 

AnonymBruker
Skrevet

Sannsynligvis vil du knapt få bivirkninger av skiftet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...