Gå til innhold

Meditasjon

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror det handler om en balanse og å se hvert tilfelle for seg . Jeg hadde et voldsomt tankekjør og Flash back pga et traume. Psykologen utredet meg og gav meg en diagnose. Jeg tror i mangel på kapasitet på DPSen satte hun meg opp på mindfullness på DPSen. Jeg spurte hvorfor . Hun sa de hadde helt fantastiske resultater men hun visste ikke hva det gikk i eller hvorfor det virket. Jeg ble dårligere av det. Tankekjøret og bilder fra traumer overveldet meg fullstendig .... Jeg fikk panikkanfall og instruktøren ble veldig nervøs av det . Tvangstankene ble også verre... Psykologen anklaget meg for ikke å ha prøvd nok og kallet det behandlingsvegring da jeg ikke ville mer. I frykt for at NAV skulle tro at jeg ikke var samarbeidsvillig fortsatte jeg..,. Senere fikk jeg god hjelp av et spesialistteam med terapi og rett medisin .... 

Det finnes grøfter på begge sider . Noen som er for skeptisk og noen som tror blindt på dette ... 

Anonymkode: d252f...80a

yellow ledbetter
Skrevet (endret)
1 time siden, Andreaswell skrev:

Hvordan kan du være så sikker på det? Jeg vet ikke svaret, det gjør vel ingen 100% så kanskje dumt å være så påståelig?

Utrolig hva kroppen er i stand til, og det er mye innen vestlig medisin som er helt sjokkerende for leger i f.eks. Asia. 

Du har rett. Det var for unyansert. Det kommer jo an på hva problemet er i utgangspunktet, så klart. Men jeg tror det er lurt å ha legen med på laget hvis du skal kutte ut/kutte ned på medisinering, i alle fall.

Endret av yellow ledbetter
Andreaswell
Skrevet
6 minutter siden, yellow ledbetter skrev:

Du har rett. Det var for unyansert. Det kommer jo an på hva problemet er i utgangspunktet, så klart. Men jeg tror det er lurt å ha legen med på laget hvis du skal kutte ut/kutte ned på medisinering, i alle fall.

Absolutt, det er jeg enig i :) 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...