AnonymBruker Skrevet 20. mai 2017 Skrevet 20. mai 2017 Gleder du deg til du skal få lov til å dø, endellig få fred? Anonymkode: 8d6c6...a27 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2017 Skrevet 20. mai 2017 Jeg tror ikke man får fred når man dør. Det å oppleve fred innebærer å eksistere. Jeg mener man slutter å eksistere når man dør. Jeg syns ikke livet er et helvete, og jeg gleder meg ikke til å dø. Skulle ønske "livet" ble bra. Livet er ikke bra, det er vondt. Anonymkode: ee341...1d7 0 Siter
Gjest Gargamel Skrevet 20. mai 2017 Skrevet 20. mai 2017 (endret) Nei. Høres litt ensformig ut. Endret 20. mai 2017 av Gargamel 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2017 Skrevet 20. mai 2017 Nei men mye kjennes ofte tungt og håpløst ut Vi mennesker deler jo ikke samme tro om været engang i våre dager Allikevel det er grunn til å ringe nødnummer om ting kjennes så vanskelig som du antyder Man skal ikke behøve å leve i det komplette helvete Om ting er gått galt for andre som er gått foran med lignende lidelser eller sykdommer så er helsesystemet sikkert istand til å lære av dette og kanskje er det muligheter man har man ikke har skikkelig kunnskap om og som ikke er då lett å finne ut av for egen hånd. Anonymkode: 6a9c9...6a9 0 Siter
emilie321 Skrevet 20. mai 2017 Skrevet 20. mai 2017 Nei, gleder meg ikke til å dø nå. (Innimellom så gjør jeg det.) Har lyst til å lære meg å leve ordentlig før jeg sier farvel til livet, en dag får jeg det kanskje til. 1 Siter
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2017 Skrevet 21. mai 2017 Nope. Skulle gjerne levd evig 😀 Anonymkode: be1f3...434 0 Siter
Gjest Kanuttius Skrevet 21. mai 2017 Skrevet 21. mai 2017 Både og. Tenker at jeg skal jobbe med me selv fremover men blir det ikke bedre så er det kanskje nok. Får se hvor lenge jeg har mannen her og da. Han har jo som begrensning i levetid og uten han har jeg ikke stabiliteten jeg trenger. 0 Siter
laban Skrevet 21. mai 2017 Skrevet 21. mai 2017 På ingen måte. I min alder blir mange rammet av alvorlige eller varige sykdommer og stadige påminnelser om at livet ikke varer evig. Det føler jeg bare sinne og irritasjon ved tanken på. Men, siden dette ligger på Psykiatri: Jeg sliter ikke med psyken. Jeg har et A4-liv som mange sikkert mener er dørgende kjedelig, men det er bra nok for meg. 1 Siter
aa-k-j Skrevet 21. mai 2017 Skrevet 21. mai 2017 Jeg vil si ja egentlig. Er lei av å ha det slik og noe behandling får jeg ikke. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2017 Skrevet 21. mai 2017 Hadde du spurt meg dette spørsmålet for 4-5 år siden, hadde jeg sagt ja, men etter hardt arbeid med meg selv og funnet den riktige terapeuten, kan jeg i dag endelig si nei. Anonymkode: 9a609...7b6 0 Siter
Villanda Skrevet 21. mai 2017 Skrevet 21. mai 2017 Nei. I perioder tja, men mesteparten av tiden er jeg glad for det livet jeg har. 1 Siter
ISW Skrevet 21. mai 2017 Skrevet 21. mai 2017 (endret) Nei. Man må tilføre sitt eget liv mening. Hvordan man velger å gjøre det, står man ganske fritt til, og det ene er ikke nødvendigvis bedre enn det andre. Hvis man bare fokuserer på å dø (enten i form av å se fram til det eller være redd for det) så er livet dømt til å bli kjipt. Jeg synes alle som føler det sånn bør gjenta dette for seg selv: "Jeg skal ikke ta livet av meg og kommer til å leve ganske mange flere år (man kan like det eller ikke). Hva kan jeg gjøre for å få mest mulig ut av livet mitt?" Endret 21. mai 2017 av issomethingwrong 4 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.