Gå til innhold

Syntes du livet er et helvete?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Gleder du deg til du skal få lov til å dø, endellig få fred?

Anonymkode: 8d6c6...a27

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror ikke man får fred når man dør. Det å oppleve fred innebærer å eksistere. Jeg mener man slutter å eksistere når man dør.

Jeg syns ikke livet er et helvete, og jeg gleder meg ikke til å dø. Skulle ønske "livet" ble bra. Livet er ikke bra, det er vondt.

Anonymkode: ee341...1d7

Gjest Gargamel
Skrevet (endret)

Nei. Høres litt ensformig ut. 

Endret av Gargamel
AnonymBruker
Skrevet

Nei men mye kjennes ofte tungt og håpløst ut Vi mennesker deler jo ikke samme tro om været engang i våre dager 

Allikevel det er grunn til å ringe nødnummer om ting kjennes så vanskelig som du antyder Man skal ikke behøve å leve i det komplette helvete Om ting er gått galt for andre som er gått foran med lignende lidelser eller sykdommer så er helsesystemet sikkert istand til å lære av dette og kanskje er det muligheter man har man ikke har skikkelig kunnskap om og som ikke er då lett å finne ut av for egen hånd.

Anonymkode: 6a9c9...6a9

Skrevet

Nei, gleder meg ikke til å dø nå. (Innimellom så gjør jeg det.)

Har lyst til å lære meg å leve ordentlig før jeg sier farvel til livet, en dag får jeg det kanskje til.

AnonymBruker
Skrevet

Nope. Skulle gjerne levd evig 😀

Anonymkode: be1f3...434

Gjest Kanuttius
Skrevet

Både og. Tenker at jeg skal jobbe med me selv fremover men blir det ikke bedre så er det kanskje nok. Får se hvor lenge jeg har mannen her og da. Han har jo som begrensning i levetid og uten han har jeg ikke stabiliteten jeg trenger.

Skrevet

På ingen måte. I min alder blir mange rammet av alvorlige eller varige sykdommer og stadige påminnelser om at livet ikke varer evig. Det føler jeg bare sinne og irritasjon ved tanken på. 

Men, siden dette ligger på Psykiatri: Jeg sliter ikke med psyken. Jeg har et A4-liv som mange sikkert mener er dørgende kjedelig, men det er bra nok for meg.

Skrevet

Jeg vil si ja egentlig. Er lei av å ha det slik og noe behandling får jeg ikke. 

AnonymBruker
Skrevet

Hadde du spurt meg dette spørsmålet for 4-5 år siden, hadde jeg sagt ja, men etter hardt arbeid med meg selv og funnet den riktige terapeuten, kan jeg i dag endelig si nei.

Anonymkode: 9a609...7b6

Skrevet

Nei. I perioder tja, men mesteparten av tiden er jeg glad for det livet jeg har.

Skrevet (endret)

Nei. 

Man må tilføre sitt eget liv mening. Hvordan man velger å gjøre det, står man ganske fritt til, og det ene er ikke nødvendigvis bedre enn det andre. 

Hvis man bare fokuserer på å dø (enten i form av å se fram til det eller være redd for det) så er livet dømt til å bli kjipt. 

Jeg synes alle som føler det sånn bør gjenta dette for seg selv: "Jeg skal ikke ta livet av meg og kommer til å leve ganske mange flere år (man kan like det eller ikke). Hva kan jeg gjøre for å få mest mulig ut av livet mitt?"

Endret av issomethingwrong

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...