Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

I februar begynte jeg å se skygger i sidesynet som forsvant når jeg snudde meg mot dem. På samme tid begynte også en konstant følelse av indre uro, og en overbevisning om at det var noe galt med hjernen. Jeg føler også at hjernen min fungerer dårligere enn før februar, jeg må tenke lengre hvis folk stiller meg konkrete spørsmål, sier oftere feil ord, fucker opp setninger. Dette er ikke merkbart for andre enn meg selv, i følge mine nærmeste. Dette begynte også omtrentlig på den tiden. Kan også til tider føle meg svært forvirret feks hvis jeg er i en butikk, med mye folk, mye ting og høy musikk. På de tiden begynte jeg også å få tilbakevendende følelse av at omgivelsene ikke var ekte, jeg var bare i en film/drøm/ikke den ekte verden, selv om jeg vet at jeg er i den ekte verden. Dette skjer ganske ofte. I den siste tiden har jeg også begynt å se lysglimt. Har tatt MR-scan av hjernen i slutten av april, og den var uten unormale funn. Jeg er riktig nok ikke overbevist. Føler forresten også til tider at jeg er synsk, feks hvis jeg gjetter noe riktig så tenker jeg at jeg er synsk en liten stund etter, men det går over helt til en ny slik "jeg gjettet riktig" episode dukker opp. Er også til tider genuint bekymret for å havne i helvete til tross for at jeg er ateist. Har også muligens hatt hørsels-hallusinasjoner, men er litt usikker. Alt jeg har nevnt begynte sånn cirka samtidig, noe gjerne litt senere enn annet. Uansett, på grunn av disse lysglimtene og skyggene har jeg blitt svært bekymret om det muligens er noe galt med øynene mine. Noen som har noen innspill til hva dette kan skyldes? 

Endret av seian
stjernestøv
Skrevet
3 minutter siden, seian skrev:

I februar begynte jeg å se skygger i sidesynet som forsvant når jeg snudde meg mot dem. På samme tid begynte også en konstant følelse av indre uro, og en overbevisning om at det var noe galt med hjernen. Jeg føler også at hjernen min fungerer dårligere enn før februar, jeg må tenke lengre hvis folk stiller meg konkrete spørsmål, sier oftere feil ord, fucker opp setninger. Dette er ikke merkbart for andre enn meg selv, i følge mine nærmeste. Dette begynte også omtrentlig på den tiden. Kan også til tider føle meg svært forvirret feks hvis jeg er i en butikk, med mye folk, mye ting og høy musikk. På de tiden begynte jeg også å få tilbakevendende følelse av at omgivelsene ikke var ekte, jeg var bare i en film/drøm/ikke den ekte verden, selv om jeg vet at jeg er i den ekte verden. Dette skjer ganske ofte. I den siste tiden har jeg også begynt å se lysglimt. Har tatt MR-scan av hjernen i slutten av april, og den var uten unormale funn. Jeg er riktig nok ikke overbevist. Føler forresten også til tider at jeg er synsk, feks hvis jeg gjetter noe riktig så tenker jeg at jeg er synsk en liten stund etter, men det går over helt til en ny slik "jeg gjettet riktig" episode dukker opp. Er også til tider genuint bekymret for å havne i helvete til tross for at jeg er ateist. Har også muligens hatt hørsels-hallusinasjoner, men er litt usikker. Alt jeg er nevnt begynte sånn cirka samtidig, noe gjerne litt senere enn annet. Uansett, på grunn av disse lysglimtene og skyggene har jeg blitt svært bekymret om det muligens er noe galt med øynene mine. Noen som har noen innspill til hva dette kan skyldes? 

Jeg har sett mye lysglimt og skygger, det var ikke noe galt med øynene mine. 

Skrevet
2 minutter siden, stjernestøv skrev:

Jeg har sett mye lysglimt og skygger, det var ikke noe galt med øynene mine. 

Hva var det noe galt med, da? Om jeg får spørre

stjernestøv
Skrevet
2 minutter siden, seian skrev:

Hva var det noe galt med, da? Om jeg får spørre

Vel ifølge alternative folk er det energier/ånder, ifølge psykiatrien er det hallusinasjoner. Så ikke vet jeg...

AnonymBruker
Skrevet

Det er nok psykisk skal du se. Og hvis helvete finnes, er det vel nettopp ateister som havner der ( i følge Rotmo sammen med præsta og grae hæsta).

Anonymkode: f24fe...3fe

Skrevet

Har vurdert om skyggene kanskje er spøkelser/ånder eller lignende, men lysglimtene er jeg mer usikre på

stjernestøv
Skrevet
25 minutter siden, seian skrev:

Har vurdert om skyggene kanskje er spøkelser/ånder eller lignende, men lysglimtene er jeg mer usikre på

Ånder er jo lys, sjelen vår er lys. Jeg synes det er fint med lysene, de er kjærlighet. Noen ganger ser jeg lysglimt, noen ganger er de der lenger. En gang så jeg en stor lyskule på størrelse med en tennisball, den svevde til venstre over meg. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...