Gå til innhold

Hvor lenge varer egentlig antidepressiva nedtrappingssyndrom?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Dette er min livs verste opplevelse, nemlig å slutte på antidepressiva. Det har nå gått over 2 uker siden jeg trappet ned 5 mg (noe som muligens var for mye), men fortsatt har det ikke roet seg. Legen sier det tar ca. 1-2 uker, men at jeg kan vente 4 uker med å trappe ned igjen. Før jeg startet nedtrappingen var jeg langt ifra sånn som dette! Nå er jeg mildt sagt på bunn sånn angstmessig. Verken før eller senere har jeg vært så livredd for alt. Det føles på en måte som om angsten "ikke er min", som om den er mer kjemisk, og det stemmer nok. Jeg vet jo hva som egentlig er meg... Hvis det fortsetter slik så mye lenger, vet jeg ikke om jeg greier mer. Legen sier jeg må kjøre på og stå i det, men fytti hvor vanskelig og hardt det er.

Noen som har råd?

Anonymkode: 09951...fc8

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor skal du trappe ned når du fortsatt plages med angst?

Anonymkode: 718d5...357

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor skal du trappe ned når du fortsatt plages med angst?

Anonymkode: 718d5...357

For det første kan jeg ikke bruke dem pga. noen ikke fullt så bra bivirkninger (går veldig utover livet mitt, uten at jeg vil skrive hva det er). Legen har bestemt at jeg ikke kan bruke dem mer, og så var jeg opprinnelig var frisk fra angsten før jeg startet nedtrapping, og hadde brukt dem i snart 4 år. Ble bra igjen etter å ha sluttet med den første typen også, men nå er det full rulle igjen med nedtrapping av den siste sorten! Tåler ikke å slutte med dem, men når de har gått ut av blodet ser det ut som jeg blir bra. Frem til da er det et living hell, rett og slett. 

AnonymBruker
Skrevet

Ja her er det holde ut som gjelder. Jeg husker ikke hvor lang tid jeg brukte mellom hver nedtrapping, men til slutt var jeg nå ferdig med j'skapen og alle nedtrapping symptomer av ymse art. Totalt brukte jeg nok 6 mnder.

Anonymkode: 5c6ad...5aa

AnonymBruker
Skrevet
26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja her er det holde ut som gjelder. Jeg husker ikke hvor lang tid jeg brukte mellom hver nedtrapping, men til slutt var jeg nå ferdig med j'skapen og alle nedtrapping symptomer av ymse art. Totalt brukte jeg nok 6 mnder.

Anonymkode: 5c6ad...5aa

Takk :) Jeg vet innerst inne at du har helt rett, men det er liksom så sykt å se seg selv så tullete, haha. Føler jeg driter meg ut ift resten av familien, da jeg ikke vil fremstå så nervøs som jeg er akkurat nå. Enig, det er noe j'skap! Skal bli godt å bli kvitt det etterhvert.

ts

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...