Gå til innhold

Det er vondt å føle seg utilstrekkelig

Anbefalte innlegg

Gjest (Huff)container
Skrevet

Ikke brukbar, ikke klare å gjøre det du vil eller " orke" alt du mener du bør, tankejag om å ikke strekke til . Kjempe uten resultat . 

Dette kan provosere folk som ikke er der selv  , i manges øyne er det enkelt å just do it  bare du har ressurser og får dekt dine grunnleggende behov. Jeg tror ikke alltid det er det og jeg tror mye motgang over tid kan knekke et menneske . Skam og skyld og at troen smuldrer

stjernestøv
Skrevet
25 minutter siden, (Huff)container skrev:

Ikke brukbar, ikke klare å gjøre det du vil eller " orke" alt du mener du bør, tankejag om å ikke strekke til . Kjempe uten resultat . 

Dette kan provosere folk som ikke er der selv  , i manges øyne er det enkelt å just do it  bare du har ressurser og får dekt dine grunnleggende behov. Jeg tror ikke alltid det er det og jeg tror mye motgang over tid kan knekke et menneske . Skam og skyld og at troen smuldrer

Ja det er sant,en menneske kan bli knekt men det er mulig å reise seg igjen. Mye handler om å skifte fokus,, leve her og nå og finne gleder i hverdagen. Noe å være takknemlig for. 

AnonymBruker
Skrevet

Som dere skrev i en annen tråd Det er bare sånn at man vet ikke hvordan ting er før man har prøvd selv Men man burde kunne stole på at legen vil det beste

Men helsepersonell også lever sitt liv og har sikkert sitt å slite med og har fremfor alt ofte mangel på tid

Er det slik at man kan kjennkjenne psykiske symptom i en diagnose på en person i 2017 sammenliknet med en person med samme diagnose  i feks 1990??

Bruker man samme behandling og medisiner i dag og samme mengde?

Bruker man medisiner fordi man mangler penger til andre tiltak? Det er ting man kunne spurt dersom man hadde trodd legen kunne svare på også så vanskelige ting?

Av egen erfaring som en nå eldre " bruker" kan jeg bare fortelle at der har vært mye endringer så langt jeg har klart å fange opp Satte meg på nyhetsbrev liste på prosjekt som jobber med medisinfri alternativ i kommunen

Blir vel ikke aktuelt for meg men veldig positivt å vite at man jobber utifra flere vinklinger

Som en sosionom for mange år siden sa " du spiller på flere hester" da jeg fortalte jeg spilte lotto

Men om man skal bryte løs fra noe kan jo også det være dumt

Man vet hva man har men ikke hva man får...

Det går veldig opp og ned Må ta meg sammen for å snakke Bare det er tungt Men blir i bedre humør når jeg ser skjærene danser ute og hestehoven og løvetannen som lukker seg på kvelden og åpner seg når dagen tar til Hestehov og løvetann er kraftige saker Kan kjempe seg opp gjennom tykk asfalt..

Håper det går bra med dere Har lest på trådene om de mange medisiner dere trenger Man må bare prøve og erfare sjøl tror jeg og😊

Anonymkode: 9b2c1...5c2

Skrevet
4 timer siden, (Huff)container skrev:

Det er sjelden at psykisk lidelse lar seg løse ved bare Just do it, men det er også sjelden at noe blir bedre dersom det overhodet ikke er innslag av Just do it.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg prøver å tenke inni meg at alt kan bli for strømlinjeformet og glatt også og kanskje lærer man mest av de dummeste tingene i livet😊

Men det er ikke å stikke under en stol at det går trått

Tenker om jeg ikke hadde hatt noe særlig ansvar om ting da hadde vært bedre Vet ikke Kanskje😊

På den annen side Kanskje jeg bare ville gi opp 😊

Håper ikke det Har for mye trass heldigvis for meg

AnonymBruker
Skrevet

Alle tilfeller er nok bare ikke like tror jeg Det er kanskje hva som gjør det så vanskelig

Men man bør søke ekspertråd når det er som vanskeligst ingen tvil om det

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...